Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Har vi några framgångsrika bloggare här?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-19, 15:40 #1
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 135
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 135
Jag har en blogg med en 3-400 unika besökare per dag. Jag har gjort allting som att använda wordpress, sökmotoroptimera, pinga alla pingtjänster, vara med på bloggtoppar och dylikt, Pusha. Använda twingly och använda etiketter på bloggar.se.

Jag snittar väl en 5-6 inlägg per dag.

Nu är jag nyfiken på er som har stora bloggar och hur er utvecklingskurva har sett ut. Om ni har ytterligare tips när man ligger i den här fasen med några hundra besökare per dag.

Är det något speciellt som verkligen hjälpt er blogg utöver det jag nämnt ovan.

Slutligen skulle jag gärna vilja ha lite respons på min blogg www.theblackjacker.se
The Blackjacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-19, 16:01 #2
Karmans avatar
Karman Karman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 210
Karman Karman är inte uppkopplad
Medlem
Karmans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 210
Jag skulle definitivt rekommendera att byta typsnitt till förslagsvis Arial eller Verdana. Jag får huvudvärk av att läsa texten på din blogg.
Karman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-19, 16:01 #3
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Citat:
Originally posted by Karman@May 19 2008, 16:01
Jag skulle definitivt rekommendera att byta typsnitt till förslagsvis Arial eller Verdana. Jag får huvudvärk av att läsa texten på din blogg.
håller med, blir grötigt
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-19, 22:30 #4
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 135
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 135
Citat:
Originally posted by Karman@May 19 2008, 16:01
Jag skulle definitivt rekommendera att byta typsnitt till förslagsvis Arial eller Verdana. Jag får huvudvärk av att läsa texten på din blogg.
Det är fixat på inläggen. Jag får väl byta på hela sidan senare.
The Blackjacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-19, 22:37 #5
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Sidan blir för bred. Det är jobbigt att läsa så bred text. Sätt en maxbredd på inläggen.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-20, 04:33 #6
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ok jag har bara kollat ett par sidor så ta mina synpunkter utifrån det.
Om jag jämför med de få bloggar jag läser regelbundet så finns det en stor skillnad - de är personer.
Jag vill inte vara taskig - så försök läsa detta positivt - men blackjack blir ingen person för mig det känns snarare som en sida med ett hopklipp av artiklar som kan vara hämtade var som helst ifrån.

Jag vill inte läsa en anonym bloggare - däremot kan jag mycket väl följa en bloggare som skriver under alias (tänk på svarta masken!). Så gör en person av Black Jack, ge honom en "ansikte", t ex en bild av en svart silluett. Ge honom en karaktär, vad gillar/ogillar han? Har han hatobjekt, är han svag för något/någon? Har BJ några favoritsajter/bloggar? Ge kredit till platser du hämta bilder, artikelunderlag - visst det kan hända att jag går dit och läser men jag återkommer till dig om jag vet att det är där jag få veta saker från olika ställen som jag själv inte hittar

Bilderna - jobba lite mer med dem. De är oftast för stora i cm2, för tunga - 250-300 kb tar för lång tid, oinspirerat beskurna och saknar stuns (oskarp mask rekommenderas).

Texterna, nu är jag nog inne på farliga saker men jag tar risken. De känns lite passiva och "redovisande" skulle önska mer pang på rödbetan. Ett ex

Hursomhelst nu hittade jag den här sidan http://kryddburken.wordpress.com/ som är en matlagningssida. Verkar intressant så man får kika lite på den, kanske snappa upp något nytt gott recept. Ett intressant recept är iaf “cheeseballs” http://kryddburken.wordpress.com/200...steg-for-steg/ Jag undrar om det kan smaka bra.

Mer personliga och rakare skulle den kunan vara i stil med;
Jag har varit på besök hos Lisa Nilsson på Öland och hennes Kryddburken. . När jag sätter igång att laga mat igen kommer detta bli en av mina inspirationskällor för här finns det recept på både det ena och andra. Just nu blev jag mest lockad av cheesballs - undrar om jag också kan få dem "frasiga på ytan, ihåliga och lite krämiga på insidan".

Till slut, ordningen på högerkolumnen känns som Wordpress-standard, dvs inte något som BJ gjort för att passa/locka mig. Ett förslag

Sidor
Black Jack xxx

Kategorier
(de du har men konsekvens: även "Uncategorized" på svenska)

Sök

Arkiv

Black Jacks favoriter
(länkar)

Worldpresslänkar

Meta

Hoppas detta kan ge dig några tankar om hur du kan gå vidare
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-20, 09:23 #7
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 336
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 336
Mitt tips: Läs och kommentera på andra bloggar. Det lättaste sättet att få läsare och länkar från andra.

Men inget spam! Det finns bloggare som kommenterar utan att ha något vettigt att säga (som Jack Hansen på text.nu) bara för att få besökare. Det straffar sig nog i längden...

Edit: här finns fler tips
http://bloggproffs.se/2008/05/19/10-...ill-din-blogg/
radioaktivitet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-20, 12:00 #8
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Citat:
Originally posted by The Blackjacker@May 19 2008, 15:40
Nu är jag nyfiken på er som har stora bloggar och hur er utvecklingskurva har sett ut. Om ni har ytterligare tips när man ligger i den här fasen med några hundra besökare per dag.
Är det något speciellt som verkligen hjälpt er blogg utöver det jag nämnt ovan.
Min utvecklingskurva har varit spikrak uppåt. För ett år sedan hade jag kanske runt 10 000 - 13 000 besökare under den senaste månaden, under motsvarande månad i år ligger jag på strax under 27 000 besökare. Jag skriver 4 – 6 inlägg i veckan, jag tror mycket på kvalité före kvantitet.

För mig har nyckelsakerna till framgång bland annat varit följande:
Att nischsa mig till ett specifikt område och hålla mig till det i stället för att försöka skriva om allt som händer i vårt samhälle.

Att man håller sig till ett specifikt område gör även att man på sätt och vis framstår som expert på området eller talesperson för området, även om man kanske inte alls är det. Detta gör att media gärna kontaktar en när de skriver om ens området, något som naturligtvis gör att man får fler besökare är att bli omnämnd i media.

Håller man sig till ett specifikt område är det även lätt att vara aktiv på t ex olika forum som handlar om just detta, där har man naturligtvis adressen till sin blogg i signaturen.
När jag valde domännamn så valde jag ett som kanske låter både töntigt och löjligt men som jag viste att folk skulle lägga märke till. Även om de hatar det eller älskar det så kommer dom inte kunna låta bli att klicka för att se vad det är för skit när adressen dyker upp på olika sidor på webben.

När jag skriver inlägg så väljer jag lite då och då rubriker på samma sätt som när jag valde domännamnet, dvs att de kommer att dra åt sig uppmärksamhet och sticka i ögonen på folk när titeln på inlägget dyker upp på olika bloggsidor. Naturligtvis är det viktigt att rubriken är relevant för inlägget.

Jag skriver om något jag själv är otroligt intresserad av, något jag brinner för och tycker det är väldigt roligt att hålla på med. Det tror jag är en av de viktigaste sakerna som gör att man lyckas, det är också vad som gör att man orkar skriva nya inlägg regelbundet.

En nyckeltanke för mig är:
Skulle jag vilja hålla på med den här bloggen även om jag bara hade 10 läsare om dagen? Skulle jag det (vilket jag gör) så brinner man för de tman skriver om.

Jag respekterar och uppskattar mina besökare något otroligt, jag inser att många av dem kan mer än mig på området, att många har massor av intressanta idéer och tankar att dela med sig av och att många besökare kan inspirera mig på samma sätt som jag försöker att inspirera dem. Jag tror att många läsare märker detta vilket medför en viss ömsesidig respekt och att inläggen får många kommentarer, något som bidrar till att bloggen ska vara mer levande både för mig och för besökarna.
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-20, 12:26 #9
Christos Christos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 159
Christos Christos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 159
Borde vara olagligt att använda "classic" temat i wordpress.

Tips:

http://themes.wordpress.net/

http://www.wpthemesfree.com/
Christos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-20, 12:33 #10
Crilles avatar
Crille Crille är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 224
Crille Crille är inte uppkopplad
Medlem
Crilles avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 224
http://www.solidthemes.com/themes-link/
Crille är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017