Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ögonoperation

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-25, 21:24 #11
svensktinternet svensktinternet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 50
svensktinternet svensktinternet är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 50
har inte läst alla svar på dessa trådar.
men skulle jag operera ögon skulle jag hellre betala 10 ggr så mycket för något som är bara snäppet bättre. Man skojar inte med saker som synen. Skulle uppsöka något av landstingens sjukhus och be om konsultion först o främst, KI, SU etc etc, dem har telefonkonsultion om du har svårt att ta dig dit. I Lund finns kompetenta människor angående detta, du kan säkert maila dit via deras hemsida på lasarettet.

Lycka till med det du gör.
svensktinternet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-26, 13:57 #12
Andrres Andrres är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 46
Andrres Andrres är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 46
Killen som driver den sajten (perfektsyn) skulle starta en köp&säljsajt i Turkiet i somras. Men det blev tydligen en ögonsajt istället, kul att det blev nåt iaf.

Fast jag skulle aldrig låta nån karva i mina ögon, om det inte var riktigt akut o man hade kraftigt nedsatt syn.
Andrres är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-26, 14:44 #13
Jesper Bs avatar
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 238
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem
Jesper Bs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 238
Jag har keratokonus på vänster öga och har blivit tillfrågad om operation men inte vågat.. måste säga att jag beundrar er som vågar göra det för att åtgärda vanlig närsynthet.
Jesper B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-26, 19:23 #14
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Citat:
På vilket sätt känns det oseriöst att ägaren är medlem på wn?
Jag skrev nog inte så tydligt. Nej wn gör det inte oseriöst men om man kollar hans inlägg på alltomtv är det endast reklam för sin sida. Att få sitt företag förknippat med Flashback är definitivt inget som gör ett seriöst intryck.



Innan jag tar en resa ska jag besöka en ögonläkare i sverige och kolla så jag värkligen kan operera mig. Även om mitt synfel går att operera finns det andra faktorer som spelar roll har jag för mig.

Jag kan säga så mycket som att 12000kr är billigt för att få slippa glasögon/linser. Men det skulle vara fint att veta riskerna och lite trovärdig statistik på de som fått nedsatt syn efter en operation.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-04, 23:17 #15
Quarks avatar
Quark Quark är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 84
Quark Quark är inte uppkopplad
Medlem
Quarks avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 84
Ursäkta mig, men det finns inget oseriöst med mitt företag. Den här affärsidén har jag sugit på sen förra sommaren och när jag äntligen kommer igång så blir man kallad oseriös av nån lallare bara för att jag lagt till länkar till min sajt i signaturen på olika forum. (Enl SEO så är inlänkar till en sajt bra för sajtens placering i SERPs om du inte redan visste det)

Som hubbert sa i sitt inlägg, om du vill veta vad det handlar om så bör du kolla upp den ansvariga ögonläkaren istället. Han heter Nusret Bas och har många gånger varit med i turkisk TV för att svara på frågor om just ögonsjukdomar och laseroperationer. Anledningen till att jag valt att förmedla tjänster till just den kliniken är för att jag ansåg att han var den som hade mest erfarenhet och bäst renommé av de ögonläkare jag haft kontakt med. Syftet med hela "paketet" är semester+ögonoperation med betoning på kvalitet. Läs mer om ögonläkaren här: http://www.nusretbas.com/english.htm

Min fru gjorde sin ögonoperation i Istanbul förra året och jag kan tala om för alla godtrogna svenskar som tror att de svenska läkarna är bäst i världen att det finns faktiskt privatsjukhus runt om i världen som håller högre klass än svenska sjukhus.

FYI: Att åka till Turkiet för att fixa ögonen är stort i Tyskland, Holland, England och Danmark mfl men är rätt nytt för svenskar än.

Till Andrres: Köp&Sälj-idén lever än. Turkiets internetanvändning kommer öka markant kommande åren pga demografin i landet. Hälften av landets befolkning är 30 eller yngre. (Detta motsvarar ca 35 miljoner individer.)

Om någon vill mig nåt så är ni välkomna att maila mig med frågor istället för att baktala mig på ett seriöst forum.

/Habil
Quark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-05, 05:42 #16
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Jag tycker det är rätt sjukt att man för det första tänker på PRISET när man ska operera något så viktigt, och seriöst som ögat/ögonen. Jag personligen brukar inte blanda in pengar med hälsa. Då jag prioriterar hälsan framför pengar. Hoppas fler än jag tänker om ett par gången innan dem gör sitt val. Då detta verkligen är något allvarligt.

Quark / Habil har faktiskt rätt i det han säger, Turkiet som är stämplat som ett U-land kan tolkas som om att deras sjukhus skulle vara så mycket sämre än de vi har i Sverige. Det stämmer delvis, om man jämför Turkiska statens sjukhus med Svenska statens.

Men då ska man inte glömma heller att det både finns Amerikanska, Tyska, Turkiska, Engelska, Italienska m.m privatsjukhus i Turkiet. Och dessa är placerade i Turkiet just för att de vet om att Turkiet ser ut som det gör, att folk med pengar (kändisar, politiker, rika) hellre går till ett privatsjukhus än statens.

En bekant till mig opererade sig i Turkiet på ett Amerikanskt privatsjukhus, och det kostade honom i runda slängor runt 500k. Visst det kanske är dyrt och inte värt det tänker ni, men jag kan glatt säga att jag hellre har 500k mindre i fickan och överlever en sån kritisk operation än att ha blommor för 500k på min gravsten, om ni förstår vad jag menar :unsure:

Sen betyder det inte att en bättre operation alltid kostar 500k mer än här i Sverige. Det finns som Habil och Johan H verkar försöka poängtera även billigare privatsjukhus med bättre Service än i Sverige.

Så mitt tips är väl att man bör undersöka vart och hur man bör operera sig, innan man bara går och slänger sig på närmaste disk...

aja.. GL HF..

(själv skulle jag aldrig våga operera mina ögon om jag inte var tvungen)
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-05, 06:59 #17
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Originally posted by Alper@Apr 5 2006, 05:42
Jag tycker det är rätt sjukt att man för det första tänker på PRISET när man ska operera något så viktigt, och seriöst som ögat/ögonen. Jag personligen brukar inte blanda in pengar med hälsa. Då jag prioriterar hälsan framför pengar. Hoppas fler än jag tänker om ett par gången innan dem gör sitt val. Då detta verkligen är något allvarligt.

Quark / Habil har faktiskt rätt i det han säger, Turkiet som är stämplat som ett U-land kan tolkas som om att deras sjukhus skulle vara så mycket sämre än de vi har i Sverige. Det stämmer delvis, om man jämför Turkiska statens sjukhus med Svenska statens.

Men då ska man inte glömma heller att det både finns Amerikanska, Tyska, Turkiska, Engelska, Italienska m.m privatsjukhus i Turkiet. Och dessa är placerade i Turkiet just för att de vet om att Turkiet ser ut som det gör, att folk med pengar (kändisar, politiker, rika) hellre går till ett privatsjukhus än statens.

En bekant till mig opererade sig i Turkiet på ett Amerikanskt privatsjukhus, och det kostade honom i runda slängor runt 500k. Visst det kanske är dyrt och inte värt det tänker ni, men jag kan glatt säga att jag hellre har 500k mindre i fickan och överlever en sån kritisk operation än att ha blommor för 500k på min gravsten, om ni förstår vad jag menar :unsure:

Sen betyder det inte att en bättre operation alltid kostar 500k mer än här i Sverige. Det finns som Habil och Johan H verkar försöka poängtera även billigare privatsjukhus med bättre Service än i Sverige.

Så mitt tips är väl att man bör undersöka vart och hur man bör operera sig, innan man bara går och slänger sig på närmaste disk...

aja.. GL HF..

(själv skulle jag aldrig våga operera mina ögon om jag inte var tvungen)
Jag har varit på ett flertal sjukhus (tyvärr endast runt antalya & alanya) och jag kan säga utan tveka att deras sjukhus är kassa. Inget jag vill hamna på.

Däremot har de sjukhus som bedrivs privat (för turister m.fl.) dessa sjukhus slår oftast svenska sjukhus (som bedrivs av landstinget såklart). Och det är dessa som erbjuder dessa tjänster i turkiet.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-14, 03:10 #18
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Jag har själv opererats genom perfektsyn och kan intyga att det hela är skött mycket seriöst. Hur kan vissa racka ner på något som man inte har någon som helst erfarenhet av? Även om Turkiet kanske i mångas öron låter som att det skulle vara dålig kvalitet så är det i detta fallet raka motsatsen. Skulle faktiskt kunna sträcka mig till att jag fick bättre service och troligen operation än vad de erbjöd mig i Sverige. Efter att ha kollat att jag var lämplig för en LASIK-operation på en klinik i Stockholm åkte jag och en vän för att operera oss i Turkiet.
Den svenska kliniken hade då sagt att jag var på gränsen med tanke på mitt grova synfel och tunna hornhinna men att de ville genomföra det.

Utrustningen de har i Turkiet på den berörda kliniken är nyare och mer avancerad än någon har i Sverige. Förutom det har ögonläkaren utfört över 50’000 operation medan de svenska jag talade med skröt om sina 50-200st. Min vän som också utförde operation vid tillfället har efteråt fått en allergisk reaktion och därför varit hos en ögonläkare som berömde hur bra det va utfört.

Och nej jag försöker inte på något sätt göra reklam för perfektsyn men blir lite upprörd när folk ger dåliga kommentarer om något de inte vet något om. Jag talar av egen erfarenhet och står som referens på deras sida tillsammans med en av mina vänner. Habil och perfektsyn har gjort att jag kan ta mitt liv vidare dit jag vill som varit hindrat av en dålig syn.

Läggas till ska att jag aldrig haft så ont i hela mitt liv som jag hade timmarna efteråt och då menar jag total misär. Detta samtidigt som vännen sitter glatt och skryter om hur bra han ser utan några bieffekter.
Idag två månader efteråt har jag viss halos runt ljus i mörker vilket är något som jag kanske får leva med resten av livet och kanske försvinner. Trots detta är jag nöjd, har gått från använda -7 i glasögon till att ha perfekt syn (1.0) på båda ögonen.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017