Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google Disavow tool - Vilka länkar?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-05-31, 00:21 #1
CookieX CookieX är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 184
CookieX CookieX är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 184
Question Google Disavow tool - Vilka länkar?

Har aldrig tidigare använt Googles Disavow tool så det är troligtvis klokt att gå försiktigt fram

Det jag undrar är, hur vet man vilka länkar man borde disavow? Bör man ta bort alla länkar från sajter som ger en dålig magkänsla? Eller hur arbetar ni med detta verktyg?

Efter att ha kikat på den länklista som man får ut genom webmaster tools så har jag hittat några "konstiga"/mindre attraktiva länkar. Många av dessa kommer från olika typer av "stats"-sajter (ex. mustat, stuffgate, alestat). Bör dessa tas bort?
CookieX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-01-23, 18:31 #2
Rud Rud är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 5
Rud Rud är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 5
Jag har fått en av mina domäner baklänkade på ryska och arabiska sidor så innehållet blev helt fellänkat och jag tappade den ledande positionen. Får mig bara mer sporrad att få till bättre innehåll än mina konkurrenter!

Bara att söka på "domän.com" på google (inklusive citattecken) och sen disavowa alla domäner som är orelevanta helt enkelt. Även SEO sajter med stats, även om google inte bryr sig om dessa riktigt då innehållet från dessa inte länkas mer än en baklänk.

Även legitima sajter som t.ex zendesk och bloggar ska disavowas om spammaren använt många länkar på samma domän, annars räcker det med en webbadress.

fil.txt:
domain:spammare.com

Senast redigerad av Rud den 2016-01-23 klockan 18:38
Rud är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-01-25, 08:09 #3
Seoseon Seoseon är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2015
Inlägg: 33
Seoseon Seoseon är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2015
Inlägg: 33
I vissa fall är det svårt att säga om en länk har en positiv, netrual eller negativ inverkan, men oftast är det rätt tydligt.

Kort sagt:
Besök sidan som länkar till dig. Tycker du att den verkar legitim, relevant till din sida och inte spammig så kan du behålla länken. Är den, å andra sidan, från en sida som handlar om något helt annat så kan du gott ta bort länken.
Seoseon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
disavow tool, google disavow tool


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017