Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Surftown

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-27, 09:06 #11
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Citat:
Originally posted by mypay@Sep 27 2004, 07:11
Nej.. dom vinner inte

Citat:
outnyttjat utrymme för epost och databas kan användas till webbdelen.
Det framgår inte hur stor databas flashback nyttjat samt hur mycket han tilldelat för e-post.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-27, 09:46 #12
FLASHBACKs avatar
FLASHBACK FLASHBACK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 196
FLASHBACK FLASHBACK är inte uppkopplad
Medlem
FLASHBACKs avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 196
Så sant, det framgår inte!

MEN, nu skall jag avliva den här tråden genom att omvärdera företaget Surftown.

Surftown har i alla fall visat sig mycket vänliga, konkreta och seriösa vid varje kontakt med dem. Allt det de åtagit sig att göra har utförts och detta har fungerat helt utan kritik.

Supporten, de gånger jag har varit i kontakt med dem har alltid svarat fort (inom 24H och detta även på helger) och korrekt samt vänligt

Det går alltid att komma åt sidorna (vad jag vet, har inte haft klagomål eller sett annat i alla fall)

De har nu höjt gränserna för de olika kontona så jag berörs ej längre av det jag från början gnällde på.


Slutsats:
- Jag rekommenderar Surftown som ett billigt och i mitt tycke ett väl fungerande webbhotell.

P.S.
Nej, jag har inte blivit mutad eller hotad av någon för att säga detta, jag ville bara som till alla som kommer med negativa remarks på Surftown ge lite mothugg. Jag har alltid blivit väl bemött och tycker det fungerar riktigt bra.
D.S.
FLASHBACK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-04, 18:36 #13
fetrock fetrock är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 21
fetrock fetrock är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 21
Lite mer om Surftown...

Har haft Surftownkonto sedan januari -04 & visst måste man få säga även negativa saker om detta företag...

Bl.a att de lite allt för ofta "stänger ner" ens sida eller att deras Sitestudio inte funkar på flera timmar!

Har man betalat för en tjänst borde man rent etiskt kunna begära att de sköter den.
Kanske har de fler kunder än vad de klarar av?

Supporten är dock en av de bästa supporter jag varit i kontakt med.
snabbt går det & bra tydliga svar ger de.

Men, supporten i all ära, de borde lägga krutet på att vi användare slipper "shut downs" allt för ofta.

Tänker löpa min period ut men sedan skall det bytas till något som är mer reliabelt.
Några förslag på BRA webhotell?

Fetrock/Ramstedt
fetrock är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-18, 18:54 #14
Distanss avatar
Distans Distans är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1
Distans Distans är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
Distanss avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1
Citat:
Originally posted by fetrock@Nov 4 2004, 19:36
Lite mer om Surftown...

Har haft Surftownkonto sedan januari -04 & visst måste man få säga även negativa saker om detta företag...

Bl.a att de lite allt för ofta "stänger ner" ens sida eller att deras Sitestudio inte funkar på flera timmar!

Har man betalat för en tjänst borde man rent etiskt kunna begära att de sköter den.
Kanske har de fler kunder än vad de klarar av?

Supporten är dock en av de bästa supporter jag varit i kontakt med.
snabbt går det & bra tydliga svar ger de.

Men, supporten i all ära, de borde lägga krutet på att vi användare slipper "shut downs" allt för ofta.

Tänker löpa min period ut men sedan skall det bytas till något som är mer reliabelt.
Några förslag på BRA webhotell?

Fetrock/Ramstedt
Kom bara ihåg att det inte är lika enkelt att säga upp som det är att teckna... Det måste göras i god tid innan (har för mig att det är tre månader) och skriftligt (inte email då utan papper, penna och frimärke). Åkte själv på ett års extra kostnad pga detta, är inte av med dem än på ett tag...
Distans är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-18, 23:46 #15
Webmacs avatar
Webmac Webmac är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 223
Webmac Webmac är inte uppkopplad
Supermoderator
Webmacs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 223
Tror ni att många skulle skaffa sig Surftown som webbhost om dom visste vad följande betyder:

"Surftown förbehåller sig rätten att utan föregående meddelande begränsa eller inskränka tillgången till ett Webbhotell eller omfånget av de erbjudanden som ingår i ett Abonnemang, i de fall Surftown anser att en sådan begränsning är nödvändig med hänsyn till drift- och/eller säkerhetsmässiga omständigheter."

Det betyder att dom kan göra vad dom vill inklusive stänga ner dina domäner radera databas tabeller mm..... Och det har dom också gjort vid ett flertal tillfällen! Använd inte Surftown som webbhotell helt enkelt.
__________________
SEO.se
Webmac är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-19, 10:22 #16
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
I IDGs senaste webbhotellstest framkom det liknande om 250 MB konto hos ett svenskt webbhotell, där 250 MB var fördelat på 10 x 20 MB e-post och 50 webb.

Vilseledande marknadsföring i samtliga fall, får jag anse.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-19, 10:40 #17
yellows avatar
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 171
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
yellows avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 171
Om någon anser sig vilseledd av något företag får ni väl kontakta konsumentverket på http://www.konsumentverket.se. Det går att klicka sig fram där i menyerna och läsa igenom lagarna som styr detta.

Det finns säkerligen kunder som är nöjda och som är missnöjda med i stort sett alla webbhotell. Det gäller bara att hitta det som passar ens egna önskemål bäst.
yellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017