Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbutik för trådlösa hemlarm inkl. mindre lager säljes - 5 000 kr

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-02-26, 19:08 #1
Rosch Rosch är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 34
Rosch Rosch är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 34
Standard Webbutik för trådlösa hemlarm inkl. mindre lager säljes - 5 000 kr

Med det nya året så passar jag på att se över min verksamhet och ett av de projekt som inte har fått den uppmärksamhet det förtjänar är webbutiken alarmstore.se, därför har jag nu beslutat mig för att prova att avyttra denna webbbutik tillsammans med ett mindre lager.

I webbutiken erbjuds trådlösa larmpaket och larmtillbehör (i dagsläget från en tillverkare) för enkel installation i hem eller på kontor. Larmen är snygga som få, lättinstallerade (gör-det-själv) och med flera olika typer av tillbehör som brandvarnare, vatten/läckage-detektor, externa sirener etc. Larmen hanteras/larmar via SMS (kräver således ett SIM-kort), det finns även gratis appar för iPhone/Android för hantering av larmet.

Webbutiken färdigställdes under senare delen av 2014 och har ännu inte haft någon försäljning, för att få igång försäljning krävs aktiva marknadsföringsinsatser så som AdWords, SEO, kampanjer, affiliate etc. för att driva trafik till sidan (sidan har idag enbart enstaka besök/dag). Notera att det finns också mindre jobb kvar att göra på webbutiken, bl.a. enstaka översättningar från engelska till svenska i det aktuella temat som används.

Webbutiken säljes som en inkråmsaffär inkl. logotyp, domännamn, webbutik (Wordpress + WooCommerce) tillsammans med ett mindre lager (lagervärde ca 3 500 kr exkl. moms). Tre olika leverantörskontakter förmedlas även vid affär (vilket också möjliggör inköp fler typer av produkter).

Pris: 5 000 kr exkl. moms inkl. lager (säljer som AB)

Har ni frågor eller funderingar hör av er via PM eller i tråden.

Mvh/
Christian Rosberg, Rosch Information & Media AB
Rosch är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-05, 23:12 #2
Rosch Rosch är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 34
Rosch Rosch är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 34
alarmstore.se såld.
Rosch är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017