Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero nere igen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-11-21, 14:48 #1
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
Standard Binero nere igen

...utan någon information på binerodrift.
Kommer varken in på webmail elr binero.se.

Är det nere för alla eller bara för mig?
sioustis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-21, 15:11 #2
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Vi fick ett larm om vad som troligen var en DDoS, svårt att säga säkert eftersom när tekniker undersökte var allt uppe igen. Enligt våra kontroller var det strul i knappt 5 minuter. Tekniker hann alltså helt enkelt inte få upp någon notis på binerodrift, vi beklagar.

MVH Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-21, 15:44 #3
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
Okej!
Verkar fungera nu iallafall!

Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Vi fick ett larm om vad som troligen var en DDoS, svårt att säga säkert eftersom när tekniker undersökte var allt uppe igen. Enligt våra kontroller var det strul i knappt 5 minuter. Tekniker hann alltså helt enkelt inte få upp någon notis på binerodrift, vi beklagar.

MVH Christer
sioustis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-25, 11:22 #4
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
Då var det dags igen.. vad fan............................
Tråkigt att det är så ostabilt med webbmailen. Det har varit så ett ganska bra tag nu.

Senast redigerad av sioustis den 2014-11-25 klockan 11:33
sioustis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-25, 11:48 #5
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Spontant börjar man undra om det finns några fördelar att ha sin webbsida hos Binero?! Alla företag uppvisar diverse brister emellanåt, men 2014 känns knappast som Bineros år?! Försvann ambitionerna när Internetworld slutade med sina tester (där ni ju faktiskt var i topp), eller är det någon form av "kronisk otur"?

Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Dessutom grym support alla dagar, hela året!
Definiera gärna "grym".

Citat:
Bäst i test två år i rad - Internetworld. Rekommenderas av Internetworld. Vi är prisade för vår goda support, höga funktionalitet och kontrollpanel.
Visst, detta stämmer (läs: stämde), men det är trots allt 4-5 år sedan. Hur länge kan man marknadsföra sig på gamla meriter innan kunderna (i gemen) börjar undra?

Personligen hoppas jag hittar tillbaka till gammal god form. Det behövs bra och prisvärda webbhotell i Sverige.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-25, 12:58 #6
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Spontant börjar man undra om det finns några fördelar att ha sin webbsida hos Binero?! Alla företag uppvisar diverse brister emellanåt, men 2014 känns knappast som Bineros år?! Försvann ambitionerna när Internetworld slutade med sina tester (där ni ju faktiskt var i topp), eller är det någon form av "kronisk otur"?



Definiera gärna "grym".



Visst, detta stämmer (läs: stämde), men det är trots allt 4-5 år sedan. Hur länge kan man marknadsföra sig på gamla meriter innan kunderna (i gemen) börjar undra?

Personligen hoppas jag hittar tillbaka till gammal god form. Det behövs bra och prisvärda webbhotell i Sverige.
Vad finns det för fördelar att ha med Online Group att göra överhuvudtaget? Har det någonsin funnits det?
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-25, 17:10 #7
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
Kan nämna att jag testar det största paketet hos Misshosting. Hur support och upptider fungerar är omöjligt att säga efter så kort tid annat än att det är precis vad jag vill ha med obegränsad bandbredd, utrymme, cpanel etc. som ni kunnat läsa i ett flertal trådar tdigare (utan att behöva nämna det vanliga med att det finns inget som heter obegränsat etc) Det fungerar riktigt, riktigt bra och jag gillar deras upplägg av cpanel. Att jobba med wordpress går blixtsnabbt och jag har redan installerat ett 20-tal sajter där. Snabbheten i backend kan endast mäta sig med Oderland och då har jag testat det mesta som finns att testa tror jag. (i Sverige) Vet inte vart Misshostings servrar befinner sig men som sagt, är grymt imponerad!
OnlyMe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-25, 20:02 #8
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Jag har nästan alla mina .se domäner hos binero. Men jag måste hålla med senaste halvåret har det gått utför. Det tar lång tid från att man betala en domän med kort tills den verkligen reggas. Även exempelvis nu har jag en överlåtese av en .se domän som laddades upp på morgonen 19/11 som inte är utförd nu 5 hela arbetsdagar efter. Sånt fixades på några timmar innan, det är rätt dåligt trend vilket är skitsynd.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-25, 22:16 #9
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
Nu nämnde jag Misshosting för lastory nämnde Online group, annars skulle jag inte gått off topic från Binero. Beklagar!
OnlyMe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-26, 10:20 #10
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Spontant börjar man undra om det finns några fördelar att ha sin webbsida hos Binero?! Alla företag uppvisar diverse brister emellanåt, men 2014 känns knappast som Bineros år?! Försvann ambitionerna när Internetworld slutade med sina tester (där ni ju faktiskt var i topp), eller är det någon form av "kronisk otur"?



Definiera gärna "grym".



Visst, detta stämmer (läs: stämde), men det är trots allt 4-5 år sedan. Hur länge kan man marknadsföra sig på gamla meriter innan kunderna (i gemen) börjar undra?

Personligen hoppas jag hittar tillbaka till gammal god form. Det behövs bra och prisvärda webbhotell i Sverige.
Vi är fortfarande ett riktigt bra webbhotell. Och vi investerar och utvecklar mycket intensivt just nu med sikte på att vara det bästa webbhotellet på den svenska marknaden, och kanske även mer än så. Det är sant att vi inte riktigt hunnit med att vidareutveckla och stärka tjänsten så fort som vi velat, men det är på väg. Vi har ett par större utvecklingsprojekt i pipeline, en utbyggnad av hårdvaran och en del riktigt spännande förbättringar av kontrollpanelen. Vi öser på allt vi kan just nu.

Vi är fortfarande samma teknikglada, transparenta och vänliga webbhotell. Det är fortfarande Anders visioner som styr (och de är inte dåliga, vare sig för oss eller dig som kund). Vi nöjer oss inte med mindre än att revolutionera webbhotellmarknaden. Så på ett sätt kommer vi hitta tillbaka till gammal god form. Fast bättre.

När det gäller "bäst i test"-grejen håller jag med. Vi känner att vi använt det så mycket vi kan och ska. Det kommer successivt att plockas bort från hemsida och dylikt. Egentligen kanske vi borde ha gjort det tidigare, men gjort är gjort.

MVH Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017