Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Jakten på den ultimata registraren (.se)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-10-04, 20:20 #21
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Varför blandade du in mitt företag i diskussionen? Vi säljer domäner som en tjänst till våra kunder. En tjänst som vi tar betalt för. Vad jag syftade på var domänleverantörer som jag använder och rekommenderar där SE Direkt är förstavalet t.ex.

Men visst om vi ska jämföra "leva på verksamhet".

Binero omsatte 43 MSEK med ett resultat på 270.000 kr.
City Network omsatte 27 MSEK med ett resultat på 598.000 kr

Vi omsatte betydligt mindre men hade tre gånger större resultat än Binero..
Jo tjena, betala 484000 för 1000 registrerade domäner istället för 79200 per år bara för att man kan eller vadå? Sen är det väl inte mitt ansvar att räkna på andra företags marginaler och affärsidéer, vad jag dock gör är att anlita leverantörer jag är nöjd med till annat som server etc. när jag har behov av det.

Resultatet säger inte mycket tyvärr när du ställer dem i jämförelse rätt av, affärsredovisning är mer komplicerat en så.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-04, 21:13 #22
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Jo tjena, betala 484000 för 1000 registrerade domäner istället för 79200 per år bara för att man kan eller vadå?
Som jag skrev i min post så har jag inte tusentals domäner.

Eftersom inköpspriset från .SE är 80 kr exkl. moms så kommer nu knappast hitta några som är billigare än de som säljer för 79:20 kr. Om det inte duger så får du nog droppa lite domäner.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-04, 21:30 #23
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Som jag skrev i min post så har jag inte tusentals domäner.

Eftersom inköpspriset från .SE är 80 kr exkl. moms så kommer nu knappast hitta några som är billigare än de som säljer för 79:20 kr. Om det inte duger så får du nog droppa lite domäner.
Som sagt de är infekterade med Atomia och obrukbara bara med runt 50 domäner. Annars hade de varit givna och den här tråden aldrig existerat.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-23, 22:57 #24
Brianorchard Brianorchard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 10
Brianorchard Brianorchard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 10
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Som sagt de är infekterade med Atomia och obrukbara bara med runt 50 domäner. Annars hade de varit givna och den här tråden aldrig existerat.
Jag använder Levonline som .SE registrar. 80 SEK + moms för .se domäner. Visst är de en del av Online group men de har inte Atomia och kommer inte ha det på minst ett år till vad jag förstått.

Det som är bra på Levonline är att de har Automatisk förnyelse av .se domäner oavsett om fakturan är betald eller inte. Det gör att ifall jag råkar glömma en förnyelse så vet jag att det sköts. Samt att överlåtelser inte kostar någonting
Brianorchard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-25, 11:58 #25
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Brianorchard Visa inlägg
Jag använder Levonline som .SE registrar. 80 SEK + moms för .se domäner. Visst är de en del av Online group men de har inte Atomia och kommer inte ha det på minst ett år till vad jag förstått.

Det som är bra på Levonline är att de har Automatisk förnyelse av .se domäner oavsett om fakturan är betald eller inte. Det gör att ifall jag råkar glömma en förnyelse så vet jag att det sköts. Samt att överlåtelser inte kostar någonting
Men risken finns alltså att de snart har Atomia? Vet ju hur bra automatiska förnyelser fungerar i Atomia........ Tror faktiskt inte att det gått klanderfritt en enda gång.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-25, 12:42 #26
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Online Group vinstvarnade igår och deras aktie rasade med 20% i den inledande handeln.

Hårdare sparkrav kommer införas så ni kan räkna med att de kommer konsolidera sina system till Atomia för att få stordriftsfördelar så snart som möjligt.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-25, 16:10 #27
Brianorchard Brianorchard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 10
Brianorchard Brianorchard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 10
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Men risken finns alltså att de snart har Atomia? Vet ju hur bra automatiska förnyelser fungerar i Atomia........ Tror faktiskt inte att det gått klanderfritt en enda gång.
Vad jag har förstått efter att ha pratat med supporten är att det kommer ta minst 1-2 år att migrera alla kunder till Atomia. Nu vet ju inte jag riktigt vad som är sant men det är den infon jag fick.
Brianorchard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-25, 16:18 #28
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
Citat:
Ursprungligen postat av Brianorchard Visa inlägg
Vad jag har förstått efter att ha pratat med supporten är att det kommer ta minst 1-2 år att migrera alla kunder till Atomia. Nu vet ju inte jag riktigt vad som är sant men det är den infon jag fick.
Jag såg i din profil att du driver sajten doodle.se, den har du hos SE direkt, varför inte Levonline?
overlake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-25, 16:30 #29
Brianorchard Brianorchard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 10
Brianorchard Brianorchard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 10
Citat:
Ursprungligen postat av overlake Visa inlägg
Jag såg i din profil att du driver sajten doodle.se, den har du hos SE direkt, varför inte Levonline?
Inte jag som tar beslutet angående det, utan ledningen för bolaget. Jag gör bara som jag blir tillsagd

Mina personliga domäner har jag hos Levonline däremot.
Brianorchard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-25, 17:39 #30
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Brianorchard Visa inlägg
Vad jag har förstått efter att ha pratat med supporten är att det kommer ta minst 1-2 år att migrera alla kunder till Atomia. Nu vet ju inte jag riktigt vad som är sant men det är den infon jag fick.
Tack för tipset men känns för riskabelt, vill inte behöva panikflytta massvis med domäner innan helvetet är på plats

Vidare om ämnet:

FSdata och Loopia verkar ligga bäst till just nu av de jag testat. Men båda har några svagheter. Loopia är dyrare och kräver ett DNS-paket. FSdata har bäst standardpris i Sverige men kräver att man manuellt mejlar in om man vill ändra namnservrar som jag förstår det. (Jo det finns skäl att ändra dessa ibland)

Men som sagt fler förslag tas gärna emot även om det verkar vara väldigt tunt på fler aktörer.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017