Kom ihåg mig?

Crystone - erfarenheter??

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-05, 21:51 #31
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
När crystone ändå svarar här i tråden. Ni utger er för att vara Sveriges största bästa och marknadsledande webbhotell. Har ni några siffror som styrker detta eller är det bara PR utan substans?
overlake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-05, 23:46 #32
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Hej Overlake,

I vår webbhotellsgrupp så har vi totalt ca 30% av den svenska webbhotellsmarknaden, där av det "Sveriges största webbhotell". När du tänker på bästa antar jag att du tänker på vår banner, detta är ganska vanligt om du kollar samtliga Webbhotell i branschen. Där alla säger liknande eller något liknande i sina banners och sälj punkter.

Om du har fler frågor eller funderingar så bara återkom!

Du kan läsa mer om det i vår senaste pressrelease från Online Group: http://ow.ly/kJ8xY

Mvh,
Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-06, 00:01 #33
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
Vilka ingår i er webbhotellsgrupp? Och hur vet ni att ni har 30% av marknaden?
Marknadsledande?
overlake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-06, 08:45 #34
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av overlake Visa inlägg
Vilka ingår i er webbhotellsgrupp? Och hur vet ni att ni har 30% av marknaden?
Marknadsledande?
I Online Groups webbhotellsgrupp ingår Crystone, Servage, LevOnline och nu Space2u.

Vi har baserat undersökningen på alla Sveriges webbhotell och ser då att vi står för ca 30% av hela marknaden.

Mvh,
Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-06, 09:39 #35
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Använder enbart Crystone som domänregistrator men två saker som irriterar mig.

-Deras kontrollpanel är rörig och ologisk.
-Att registrera se-domäner slutar oftast med att man måste ringa supporten för att registeringen ska gå igenom. Det tycks vara mer regel än undantag att registrering av se-domäner "fastnar" och att supporten måste peta igång detta manuellt.

Supporten har fungerat bra för mig och de är trevliga även om jag inte tycker jag måste ringa för att få igenom en domänregistering.

Sen försvann ca 100:- när en domän inte gick igenom som den skulle och de stängde ner domain.crystone.se men detta orkade jag inte forska vidare i.

Idag använder jag i huvudsak Loopia och Crystone och båda har sina fel och brister men även sina fördelar.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-06, 09:49 #36
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson Visa inlägg
Använder enbart Crystone som domänregistrator men två saker som irriterar mig.

-Deras kontrollpanel är rörig och ologisk.
-Att registrera se-domäner slutar oftast med att man måste ringa supporten för att registeringen ska gå igenom. Det tycks vara mer regel än undantag att registrering av se-domäner "fastnar" och att supporten måste peta igång detta manuellt.

Supporten har fungerat bra för mig och de är trevliga även om jag inte tycker jag måste ringa för att få igenom en domänregistering.

Sen försvann ca 100:- när en domän inte gick igenom som den skulle och de stängde ner domain.crystone.se men detta orkade jag inte forska vidare i.

Idag använder jag i huvudsak Loopia och Crystone och båda har sina fel och brister men även sina fördelar.
Hej Jan,

För att lite snabbt svara på din .SE-domänregistrering.

När du valt domänen du vill registrera så måste man fylla i sitt personnummer exakt 000000-0000 vilket kanske inte helt framgår, om detta fylls i korrekt så behöver inte vår support gå in och manuellt peta igång registreringen. Vet ej om du brukar registrera dina domäner via kontrollpanelen eller direkt på hemsidan dock.

Dina 100 kronor ser jag till att dom hamnar på ditt konto hos oss idag, det ska inte du behöva forska i , skicka ditt kundnummer i ett PM till mig så fixar jag det!

Mvh,
Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-06, 11:16 #37
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
När du valt domänen du vill registrera så måste man fylla i sitt personnummer exakt 000000-0000 vilket kanske inte helt framgår, om detta fylls i korrekt så behöver inte vår support gå in och manuellt peta igång registreringen. Vet ej om du brukar registrera dina domäner via kontrollpanelen eller direkt på hemsidan dock.
Nej, det framgår inte särskilt tydligt, har gjort samma misstag ett par gånger själv. Det stora problemet är ju att man inte får något felmeddelande utan att beställningen går iväg oavsett och hanteras inte utav er förrän man själv påpekar det. Att säga att ni är Sveriges största och bästa webbhotell och sen använda en kontrollpanel som inte ens anpassats till att registrera .se-domäner är nästan lite komiskt
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-06, 11:28 #38
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Nej, det framgår inte särskilt tydligt, har gjort samma misstag ett par gånger själv. Det stora problemet är ju att man inte får något felmeddelande utan att beställningen går iväg oavsett och hanteras inte utav er förrän man själv påpekar det. Att säga att ni är Sveriges största och bästa webbhotell och sen använda en kontrollpanel som inte ens anpassats till att registrera .se-domäner är nästan lite komiskt
Felmeddelande får man dock upp i storefront när man gör fel, men som du säger tyvärr inte i kontrollpanelen. Jag har varit på vår leverantör om det många gånger, förhoppningsvis kommer det snart lösas då vi har lite på gång.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-08, 08:52 #39
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Om du kontaktar mig via PM eller på fredrik@crystone.com så ser jag till att du får en rimlig kompensation för detta...

Mvh
Fredrik
En stor eloge till dig Fredrik hos Crystone, men det där svaret fick inte jag då jag frågade hur er ekonomiavdelning skulle åtgärda alla problem jag har haft med registrering av mina domäner hos er den sista tiden...
gh0st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-08, 09:02 #40
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnarök Media Visa inlägg
En stor eloge till dig Fredrik hos Crystone, men det där svaret fick inte jag då jag frågade hur er ekonomiavdelning skulle åtgärda alla problem jag har haft med registrering av mina domäner hos er den sista tiden...
Hej!

Dra ett mail med dina domäner och problemen du haft så kikar jag över det!
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017