Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ännu en City Network tråd

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-09-19, 14:50 #11
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
kimppa - tror inte du behöver vara orolig. Det sker extremt sällan och oftast handlar det inte om "vanlig" trafik när något sådant här sker. Är du dock orolig så ordnar vi lätt en virtuell server för dig i City Cloud. Du kan själv välja vilken ort du vill ha den eller de placerade.

laststory - Tror du har helt rätt. Dock hoppas jag inte du tycker vi sopar saker under mattan. Vi är här rätt mycket och försöker så öppet diskutera och svara så mycket vi hinner. Vi driftar idag över 50000 webbplatser och jag kan räkna på fingrarna när jag hört något sådant här ske. Det kan dock hända och då inget är obegränsat i världen kan det det hos vilken leverantör som helst. Som du säger skulle vi bli bättre på att erbjuda en väg till virtuella maskiner för de som önskar.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-19, 14:58 #12
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Ett litet tillägg i denna diskussionen. De begränsningar som finns hos oss har inte med antalet besökare att göra. Det handlar uteslutande om tekniska begränsningar. Dvs du får tex 512 MB i PHP minne, du får 40 user connections till SQL mm mm. I windows finns minnesbegränsningar i app-poolen mm.

Webbplatser som tex utnyttjar vår Varnish får nästan obegränsad kraft i leveransen av sin sida. Cachar man inte alls drar man på vissa gränser som ovan. Här kommer då självklart in hur väl en sida är skriven. Man kan koda bra eller mindre bra vilket kanske då använder resurserna ineffektivt och man klarar då färre besökare. Eller vice versa. Något att tänka på.

Vi begränsar resurser för att kunna dela på dessa för många kunder och samtidigt säkra att en kraftigt använd sida inte påverkar andra. Vare sig det är dålig kod eller extremt mycket trafik.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-19, 15:27 #13
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Kan först och främst säga att det inte rör eller rörde sig om dålig kod, utan trafiken var hög, det är jag medveten om.

Men att sopa det under mattan som tidigare inlägg sa, och enligt er support "manuellt, med flit, stängt ner siten" - utan att ens kontakta mig som ägare.

Nu ligger vi uppe på dedikerad men haft många timmars nedtid då vi varit tvugna att beställa dedikerad, byta namnservrar, peka DNS och all den tid det tar.

Nej, detta var nog det konstigaste jag varit med om. Var helt förbluffad i luren när supporten mer eller mindre "stolt" stängde av siten. Frågade när de skulle tro den var uppe igen men möttes av ännu mer arrogans. Otroligt tråkigt.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-19, 15:44 #14
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Otroligt dåligt bemötande av City Network. Jag skulle aldrig någonsin accepterat att ha mina sajter där om de stänger av dem utan förvarning. Ge mig chansen att uppgradera innan ni gör något så där idiotiskt. Nej, dags att leta efter någon pålitlig aktör utanför landets gränser.
Gigena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-19, 15:48 #15
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
kimppa - tror inte du behöver vara orolig. Det sker extremt sällan och oftast handlar det inte om "vanlig" trafik när något sådant här sker. Är du dock orolig så ordnar vi lätt en virtuell server för dig i City Cloud. Du kan själv välja vilken ort du vill ha den eller de placerade.

laststory - Tror du har helt rätt. Dock hoppas jag inte du tycker vi sopar saker under mattan. Vi är här rätt mycket och försöker så öppet diskutera och svara så mycket vi hinner. Vi driftar idag över 50000 webbplatser och jag kan räkna på fingrarna när jag hört något sådant här ske. Det kan dock hända och då inget är obegränsat i världen kan det det hos vilken leverantör som helst. Som du säger skulle vi bli bättre på att erbjuda en väg till virtuella maskiner för de som önskar.
Syftade givetvis inte på dig Johan personligen eftersom du är föredömlig att ta all diskussion öppet här oavsett hur hård kritiken kan vara, utan syftade på medarbetaren som agerade som den gjorde.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-21, 10:11 #16
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Kan först och främst säga att det inte rör eller rörde sig om dålig kod, utan trafiken var hög, det är jag medveten om.

Men att sopa det under mattan som tidigare inlägg sa, och enligt er support "manuellt, med flit, stängt ner siten" - utan att ens kontakta mig som ägare.

Nu ligger vi uppe på dedikerad men haft många timmars nedtid då vi varit tvugna att beställa dedikerad, byta namnservrar, peka DNS och all den tid det tar.

Nej, detta var nog det konstigaste jag varit med om. Var helt förbluffad i luren när supporten mer eller mindre "stolt" stängde av siten. Frågade när de skulle tro den var uppe igen men möttes av ännu mer arrogans. Otroligt tråkigt.
Kan bara åhlla med - klart som korvspad att du skall bli kontaktad. Vi har detta som policy i företaget och skall kolla vad som gick snett här i processen.

Sedan kan sajten som sagt sluta svara när du har kommit i ett läge där resurserna helt enkelt är slut.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-21, 10:17 #17
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av Gigena Visa inlägg
Otroligt dåligt bemötande av City Network. Jag skulle aldrig någonsin accepterat att ha mina sajter där om de stänger av dem utan förvarning. Ge mig chansen att uppgradera innan ni gör något så där idiotiskt. Nej, dags att leta efter någon pålitlig aktör utanför landets gränser.
Vi håller med att det blev galet och helt fel denna gången. Men ett fel och du litar inte på någon? Som jag nämnt så är detta inte vår policy utan det har blivit fel. Fel kan nog ske hos de flesta företag och även för oss som individer - eller någon som är perfekt där ute? ;-) För att sätta det i relation... vi har över 30000 kunder och nästan 10000 kundkontakter i månaden. Vi har processer för allt. Dock kan det ändå bli fel - även om det sker sällan. I detta fallet har det uppenbarligen blivit fel men jag tror inte detta felet skall få dig att känna att du måste fly landet.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-21, 10:20 #18
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Syftade givetvis inte på dig Johan personligen eftersom du är föredömlig att ta all diskussion öppet här oavsett hur hård kritiken kan vara, utan syftade på medarbetaren som agerade som den gjorde.
Vi kommer gå till botten med detta och troligen ligger det inte på personen i fråga utan den utbildning vi ger vår nya personal. Vi har blivit bättre och bättre men det är ändå så att när man är ny finns det en hel del frågor som kanske inte tagits upp i våra genomgångar. Något vi får ta på oss och helt enkelt bli bättre på.

Tack för de värmande orden.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-21, 13:04 #19
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Vi håller med att det blev galet och helt fel denna gången. Men ett fel och du litar inte på någon? Som jag nämnt så är detta inte vår policy utan det har blivit fel. Fel kan nog ske hos de flesta företag och även för oss som individer - eller någon som är perfekt där ute? ;-) För att sätta det i relation... vi har över 30000 kunder och nästan 10000 kundkontakter i månaden. Vi har processer för allt. Dock kan det ändå bli fel - även om det sker sällan. I detta fallet har det uppenbarligen blivit fel men jag tror inte detta felet skall få dig att känna att du måste fly landet.
Nej, det handlar inte om enbart ett fel. Det här är dock extremt viktigt för mig som lever på att mina hemsidor är online. Jag kan inte ha kvar några viktiga sajter hos er längre om jag inte har kvar något förtroende för er. I kombination med den horribelt sega kontrollpanelen och andra problem som jag har haft med er så finns det bättre alternativ.
Gigena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-21, 14:51 #20
epiks avatar
epik epik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 164
epik epik är inte uppkopplad
Medlem
epiks avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 164
Dyker upp trådar om City Network titt som tätt, man börjar ju undra lite..
epik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017