Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Faktura från missdomain.se på 12.000kr

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-01, 15:10 #11
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
Citat:
Originally posted by Alex@Nov 1 2008, 16:06
Om du kan bevisa att du faktiskt stod på högvakt när buden las så har du ju nått att gå på. Försök att få ut scheman från de ansvariga och vidarebefodra desa till Missdomain.

Om inte så är det nog kört min vän.

Då är det bara att betala och rikta kraven mot dina "vänner".
Så det du menar är att om man sitter i ett stort nätverk låt säga en skola eller ett företag och lägger upp domäner på missdomain och någon från samma nätvärk bjuder på domänen utan. För det är ju omöjligt att för den som bjuder veta att den båda är inloggade från samma konto.
Och det är ju omöjligt för den som accepterar budet att veta vem bjudet kommer ifrån eftersom man bara får se "smeknamnet" eller om budet kommer från samma nätvärk?
snaskit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 15:11 #12
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Det låter mer som dina vänner är du själv. Är det inte så har du inget att oroa dig för, annars kan du bara betala 3000 kr, inte så mycket att diskutera.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 15:22 #13
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
Citat:
Originally posted by daniel_@Nov 1 2008, 16:11
Det låter mer som dina vänner är du själv. Är det inte så har du inget att oroa dig för, annars kan du bara betala 3000 kr, inte så mycket att diskutera.
Vad har dom att oroa sig för? dom reggade sig med ett falskt personnr.
bara för att bjuda på mina domäner.

Jag reggade mig mitt mina riktiga uppgifter eftersom jag var seriös när jag reggade mig.

Om det kan gå till så här så kan vem som helst fixa böter åt vem som helst.

Tror inte detta kommer hålla i en rättegång.


eller vad tror ni?
snaskit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 16:15 #14
AdultMedia AdultMedia är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 12
AdultMedia AdultMedia är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 12
Detta påminner lite om http://www.webmasternetwork.se/f7t19509hl-st0.html.
AdultMedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 16:19 #15
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Jag tycker att det är något oklart exakt vad som har hänt, men det är ju onekligen så att Missdomain menar att det är DU som skapat nya konton för att bjuda på dina egna domäner, vilket dom säkert har rätt i, jag har svårt att se varför dina "kompisar", om det nu var dom som gjorde det, inte bara använde sina egna personnummer och på så sätt drog igång budgivningen !?, låt mig gissa att ev. tjänstgöringsrapporter skulle visa att du Inte stod på post vid dom aktuella tidpunkterna.

IP nummer anses väl som ganska stark bevisning idag, jag tycker det skulle vara tveksamt om Missdomain använde det att hota med, dom borde ha en policy som gäller oavsett om man betalar eller inte (men nu verkar det som sagt handla om att mjölka lite pengar) MEN, faktum är att det ligger ett ganska allvarligt brott bakom (jag antar att det är existerande personnummer som använts) och slipper du undan med en räkning på 3000 kr tycker jag du ska vara ganska nöjd med det.

Jag tycker det verkar mer än lovligt korkat att ta strid mot fakturan nu, efter att du i princip erkänt vad som hänt, jag kan inte se att du skulle komma undan med det med mindre än att någon, eller några, "träder fram" och erkänner att det var dom som gjorde det, problemet med det är ju bara att man då erkänner ett brott, som kan få ganska allvarliga konsekvenser.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 16:21 #16
weetabixs avatar
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 311
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare
weetabixs avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 311
du borde fokusera på att sätta dit dina polare istället för att göra mesta möjliga för slippa undan betalning. det är ju dom som har satt dig i skiten, inte missdomain.

din originalpost innehåller för övrigt så många ursäkter att jag inte kan annat än misstänka att du är full med skit.

lycka till med allt.


EDIT: dina skärmdumpar visar ditt namn och gmail-konto, bara så du vet.
weetabix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 16:29 #17
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
snaskit:
1: Du släppte in dina lumparkompisar på din dator, med ditt användarnamn
2: Du släppte in dina lumparkompisar på samtliga siter med sparade uppgifter
3: Du är ansvarig för vad som görs med ditt användarkonto..

Ska du tvunget släppa in andra på din dator så får du ju ändå fatta
att du måste skapa ett separat användarkonto för dem! Du tror väl
inte på fullt allvar att 20-åriga killar inte läser din mail, eller ställer
till det? Och framförallt 20-årigar lumpare!? Man vet ju precis själv
hur det var i lumpen. Man gjorde ju allt för att småjävlas med allt
och alla..

Jag tycker att MissDomain gör helt rätt, och det ligger på dig att
betala fakturan. Sen kan du vidarebefodra kraven på dina lumpar-
kompisar.

Att de sänkte kravet från 12000 till 3000 ska du vara glad över.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 16:42 #18
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
Citat:
Originally posted by gummianka@Nov 1 2008, 17:19
Jag tycker att det är något oklart exakt vad som har hänt, men det är ju onekligen så att Missdomain menar att det är DU som skapat nya konton för att bjuda på dina egna domäner, vilket dom säkert har rätt i, jag har svårt att se varför dina "kompisar", om det nu var dom som gjorde det, inte bara använde sina egna personnummer och på så sätt drog igång budgivningen !?, låt mig gissa att ev. tjänstgöringsrapporter skulle visa att du Inte stod på post vid dom aktuella tidpunkterna.

IP nummer anses väl som ganska stark bevisning idag, jag tycker det skulle vara tveksamt om Missdomain använde det att hota med, dom borde ha en policy som gäller oavsett om man betalar eller inte (men nu verkar det som sagt handla om att mjölka lite pengar) MEN, faktum är att det ligger ett ganska allvarligt brott bakom (jag antar att det är existerande personnummer som använts) och slipper du undan med en räkning på 3000 kr tycker jag du ska vara ganska nöjd med det.

Jag tycker det verkar mer än lovligt korkat att ta strid mot fakturan nu, efter att du i princip erkänt vad som hänt, jag kan inte se att du skulle komma undan med det med mindre än att någon, eller några, "träder fram" och erkänner att det var dom som gjorde det, problemet med det är ju bara att man då erkänner ett brott, som kan få ganska allvarliga konsekvenser.
Problemet är ju inte om dom använt falska personnr (personr kom från hamsterpajs där man kan genera fram personr som inte tillhör någon person)


"IP nummer anses väl som ganska stark bevisning idag, "

Stark bevisning mot vad? att båda konton kom fram samma IP kan ju knappast vara förbjudet, och även fast ip skulle tillhör mig så står jag inte till svars för allt IP används till om ditt finns chans att någon annan kan ha använt det vid den aktuella tidpunkten.
I Sverige utgår vi från "oskyldig tills motsatsen bevisats"

Och eftersom jag har många vittnen som kommer kunna intyga att jag låter alla använda min dator så kommer det vara svårt att bevisa att jag satt vid datorn vid den tidpunkten + att det finns postlistor.

Så jag vet inte vilket allvarligt brott jag har gjort som gör att jag ska vara glad att slippa undan med bara 3000kr i böter?
snaskit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 17:06 #19
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
Betala inte då?

Eller väntar du på att hela WN ska ställa sig på knä och hålla med dig innan du agerar?
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 17:21 #20
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Men du är rolig, du inleder tråden med en orolig fråga, och sen har du i princip ett helt forum som säger att du har "fel" och bör vara ganska nöjd med en faktura på 3000 kr (som sagt, du har ju accepterat Missdomains användarvillkor, och anmäler ju själv till dom att du/ni brutit mot dessa genom falska bud) och i slutet på samma tråd (jag gissar att vi börjar närma oss slutet) så säger du kaxigt "Så jag vet inte vilket allvarligt..."....så det du egentligen ville, och hoppades på, från början, var att folk skulle hålla med dig ?

Det görs ju ingen prövning på det sättet av fakturan, accepterar du deras uppgörelse på 3000 kr så får du ju betala den, gör du inte det gissar jag (och hoppas som det nu utvecklar sig) att dom skickar fakturan på 12.000 vidare till KF, som utfärdar ett betalningsförläggande, bestrider du den fakturan där, gissar jag att det räcker att dom visar upp det mail du skickat till dom där du faktiskt erkänner att du/ni lagt falska bud, vilket gör fakturan legitim utifrån dom villkor du accepterat, större bevisbörda än så tror jag inte dom har på sig, IP adresser och liknande bevisning blir ju aktuellt enbart om dom väljer att göra en polisanmälan utifrån dom falska antagna identiteterna.
Vidare gissar jag att dom vittnen du pratar om i så fall skulle vara samma personer som i din frånvaro skulle vara dom som faktiskt är skyldiga (enligt dig) och det skulle innebära att Dom vittnar till din fördel, medans du vittnar Mot dom !? det låter inte som att det vore så smart av dom...

Hur menar du att tjänsten på Hamsterpaj (jag har aldrig använt den och visste inte ens att det fanns) kollar om det finns någon som använder det personnumret som föreslås ? Det menar jag är en omöjlighet...om det nu är "riktiga" personnummer.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017