Kom ihåg mig?

Officiella CJ-tråden.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-03-05, 13:54 #161
CJ-Teams avatar
CJ-Team CJ-Team är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 107
CJ-Team CJ-Team är inte uppkopplad
Medlem
CJ-Teams avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 107
Hej,

vi på CJ söker just nu en säljare och två account managers. Är det du eller vet du någon som kan passa? Läs mer här http://cjnordic.com/lediga-jobb

Med vänliga hälsningar
Maria på CJ
CJ-Team är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-16, 12:25 #162
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Exclamation Varning för CJ.com

Hej,
Jag måste tyvärr gå ut och varna för detta företag då dom ej har gjort en utbetalning på över 60k till mig i december 2014 som "har försvunnit".

Kortfattat så hade jag svårt att förstå vad som skulle anges i deras kontrollpanel då deras företag befinner sig i USA. Så det blev lite strul med "tax information" och jag fick detta meddelande: "Your direct deposit for this month's commission payment from CJ was rejected by the bank.
CJ has temporarily placed your account on payment hold until you update your payment information."

Jag mailade då till account manager som är Sales and Account Development Manager här i Sverige och frågade vad som var fel då det kom upp ett meddelande under payment information där det står så här: "Invalid Direct Deposit Info. Please update your payment information to be eligible for payment."

Jag fick då information om vad jag skulle rätta till och gjorde det. Jag förväntade mig nu en utbetalning den 20e januari men fick en på 4 tusen istället för 64 tusen. I min kontrollpanel står det att jag har fått en utbetalning på 64 tusen månaden innan men pengarna finns inte på mitt bankkonto och dom har ju till och med själva mailat mig och sagt att pengarna har studsat tillbaka.

Det som förbryllar mig mest är att det tar så sjukt lång till för dom att ta reda på vart pengarna är. den 16 januari skrev Ursula från USA att hon hade mailat deras bank JP Morgan och dom verkar fortfarande inte ha fått svar.

Det här kan omöjligt vara första gången en annonsör skriver in fel uppgifter och deras system sa ju till och med till att jag behövde rätta till det, ändå har jag inte fått svar vart pengarna har tagit vägen. Självklart har jag pratat med Nordea som kan bekräfta att inga pengar har kommit in till kontot.

Så därför vill jag lyfta varningsflaggan för detta företag och även fråga om det finns någon som har erfarenhet av detta och kan tipsa om vad man kan göra för att få tag på sina pengar?
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-16, 20:29 #163
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
Väldigt tråkigt att höra. Men det är trots allt ett affiliate-företag det handlar om så räknar inte med att se dina pengar.

Förvänta dig en konkurs inom de närmsta månaderna.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-17, 09:52 #164
CJ-Teams avatar
CJ-Team CJ-Team är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 107
CJ-Team CJ-Team är inte uppkopplad
Medlem
CJ-Teams avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 107
Hej Jesper,

vi beklagar verkligen detta och förstår din frustration.

Problematiken ligger i att JP Morgon bank inte har kunnat spåra din utbetalning. Igår fick vi svar från CJ USA igen om att JP Morgan fortfarande håller på att söka efter din utbetalning och ska återkomma inom kort.

Alla utbetalningar sköts i USA vilket har många fördelar men i detta fall är det till nackdel vilket du tyvärr får erfara. Vi på CJ i Sverige har och gör verkligen allt vi kan för att lösa problemet.

Någon konkurs finns inte i sikte och vi försöker inte lura dig på dina pengar. I ditt fall är det inte så att annonsören inte betalt utan pengarna har inte kommit till ditt konto.

Vi kommer fortsätta uppdatera dig om vad som händer.

Med vänliga hälsningar
Maria & Emma
CJ-Team är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-17, 16:03 #165
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Väldigt tråkigt att höra. Men det är trots allt ett affiliate-företag det handlar om så räknar inte med att se dina pengar.

Förvänta dig en konkurs inom de närmsta månaderna.
Konkurs??? Varför skulle CJ gå i konkurs?
Och du menar att just affiliateföretag generellt är skumma?
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-17, 22:59 #166
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
Citat:
Ursprungligen postat av xpat Visa inlägg
Konkurs??? Varför skulle CJ gå i konkurs?
Och du menar att just affiliateföretag generellt är skumma?
Det är exakt vad jag menar. Det finns många trådar på WN där det ena affiliateföretaget är värre än det andra. Det är en mycket smutsig bransch som lurar site-ägare på troligtvis miljontals kronor varje år.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-06-01, 23:26 #167
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Hej igen,
Vill snabbt uppdatera med att jag nu har fått pengarna för ett tag sedan och att Emma och hennes team lyckades lösa problemet. Tydligen så var det JP morgon som hade svårt att spåra vart pengarna hade tagit vägen och jag förstår att det inte var CJ.coms fel från början utan dom gjorde vad dom kunde.
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017