Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Finns det något straff för det här?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-05, 19:40 #61
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av WASD Visa inlägg
Om en webbmaster lägger in en knapp "Tryck inte här det är dataintrång" eller liknande och en användare trycker där och får 1000poäng så kan det klassas som dataintrång har jag hört...
Om någon glömmer låsa sin lägenhetsdörr, och du går runt i kvarteret och rycker i alla dörrar du hittar tills en går upp och sedan går du in där och slår sönder alla möbler och glas samt allt annat som går att krossa.

Sen ställer du dig utanför och väntar på att lägenhetsinnehavaren kommer.

Du säger då att jag upptäckte att du glömt låsa dörren så jag gick in och slog sönder allt som gick att slå sönder så nu har jag hjälpt dig att förstå att du måste alltid låsa dörren när du åker hemifrån.

Deta är likvärdigt med vad som WASD har gjort. Det finns helt enkelt inga ursäkter....

Om detta är att tycka att jag är teoretiker och inte har det minsta verklighetsförankring så må det vara hänt, det är en åsikt bland andra åsikter.

Men att WASD inte från början har förstått att det han ägnat sig åt är brottsligt är ju helt oacceptabelt, i synnerhet på ett forum som detta där de flesta är mer eller mindre verksamma inom det område som WASD har ägnat sig åt att attackera. Jag har ingen som helst förståelse för att denna individ ska ara kvar i det här forumet.

Jag lägger ner massor med tid på att hjälpa människor som försöker starta seriösa företag och som skriver sina frågor här på WN. Jag finner inget som helst nöje i att individer som klottrar, saboterar eller på annat sätt saboterar för andra får tillträde till den information jag bidrar med.

Det är väl fullkomligt självklart att en sån här person ska bannas från detta forum, det är upp till administratörerna att sköta det, jag är inte administratör av WN.

Jag lägger av, tack och adjö!!!

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-07-05 klockan 19:43
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-05, 20:08 #62
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag lägger ner massor med tid på att hjälpa människor som försöker starta seriösa företag och som skriver sina frågor här på WN. Jag finner inget som helst nöje i att individer som klottrar, saboterar eller på annat sätt saboterar för andra får tillträde till den information jag bidrar med.

Det är väl fullkomligt självklart att en sån här person ska bannas från detta forum, det är upp till administratörerna att sköta det, jag är inte administratör av WN.

Jag lägger av, tack och adjö!!!
Inte för att klaga men:

1. Även de som inte är medlemmar kan läsa det du skriver på forumet
2. Alla som har ett litet hum om rättssäkerhet vet att erkänna skuld inte är detsamma som att vara skyldig
3. Det är ganska fult att försöka tvinga fram en avstängning av en individ på detta viset oavsett bakgrunden

Jag, och med all säkerhet många med mig, uppskattar dig och din medverkan på WN. Det vore mycket synd om du gav upp på grund av en barnslig dispyt som denna.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-05, 21:05 #63
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
Oavsett vad vi "vanliga" medlemmar tycker så är det ju moderatorer och admins som tar beslut om huruvida en medlem skall bannas baserat på vad denne gjort utanför forumet INNAN han registrerade sig. Skall jag vara ärlig så tror jag att vi haft betydligt fulare fiskar här.

Låt honom vara kvar, gissningsvis kommer han inte tillföra något vettigt och inser förhoppningsvis detta själv. OM det dock uppdagas att han roar sig med liknande tilltag efter den här publika utskällningen han fått här DÅ skall han ut fortare än jag kan skriva "kardanpucko"
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-05, 23:43 #64
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Citat:
Ursprungligen postat av WASD Visa inlägg
Din fix mot spel som inte finns funkar inte.
http://crusadesage.se/Skicklighet/123123 blir 404
Men http://crusadesage.se/Skicklighet/12...dsomhelst.html funkar fortfarande.

Man kan spela spel på pihittade kategorier också: http://crusadesage.se/Detta-aer-en-k.../1372/RUN.html
Går att skriva in vadsomhelst där.
Jag väntar på en uppdatering som kommer inom kort. Efter den så ska mycket vara ordnat.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-05, 23:55 #65
Networks avatar
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 569
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Networks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 569
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Om någon glömmer låsa sin lägenhetsdörr, och du går runt i kvarteret och rycker i alla dörrar du hittar tills en går upp och sedan går du in där och slår sönder alla möbler och glas samt allt annat som går att krossa.

Sen ställer du dig utanför och väntar på att lägenhetsinnehavaren kommer.

Du säger då att jag upptäckte att du glömt låsa dörren så jag gick in och slog sönder allt som gick att slå sönder så nu har jag hjälpt dig att förstå att du måste alltid låsa dörren när du åker hemifrån.

Deta är likvärdigt med vad som WASD har gjort. Det finns helt enkelt inga ursäkter....

...
LOL. Jag älskar sånna här jämförelser.
Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-05, 23:56 #66
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Kan bara instämma, har haft väldigt stort utbyte av Connys inlägg. Men nånting som jag personligen skyr lika mycket som WASD:s beteende är personer som försöker få sin vilja genom genom att hota. Jag hoppas verkligen inte det var den typen av "Jag lägger av" som Conny skrev om.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-06, 03:51 #67
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av Network Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Om någon glömmer låsa sin lägenhetsdörr, och du går runt i kvarteret och rycker i alla dörrar du hittar tills en går upp och sedan går du in där och slår sönder alla möbler och glas samt allt annat som går att krossa.

Sen ställer du dig utanför och väntar på att lägenhetsinnehavaren kommer.

Du säger då att jag upptäckte att du glömt låsa dörren så jag gick in och slog sönder allt som gick att slå sönder så nu har jag hjälpt dig att förstå att du måste alltid låsa dörren när du åker hemifrån.

Deta är likvärdigt med vad som WASD har gjort. Det finns helt enkelt inga ursäkter....

...
LOL. Jag älskar sånna här jämförelser.
<Network>Jämförelsen är så sann och helt rätt.</Network>

Bara för att ett datorsystem är öppet för angrepp får man inte utnyttja detta för stöld av uppgifter eller sabotage m.m. Lika lite som man får stjäla en cykel bara för att den är olåst, eller slå sin fru bara för att hon inte säger ifrån. Det finns fortfarande de som tror att ett brott är mildare bara för att man sitter och klämmer finnar bakom en bildskärm.

Jag förstår att Conny är upprörd. Min känsla/uppfattning, efter att ha läst denna tråd, är att flera tycker att detta är ett harmlöst snedsteg. Denna känsla eller uppfattning behöver inte överensstämma med din, utan den är min.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-06, 03:57 #68
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Kan bara instämma, har haft väldigt stort utbyte av Connys inlägg. Men nånting som jag personligen skyr lika mycket som WASD:s beteende är personer som försöker få sin vilja genom genom att hota. Jag hoppas verkligen inte det var den typen av "Jag lägger av" som Conny skrev om.
Conny förklarar nog bara att han iom detta tycker att WN har blivit för oseriöst och inte vill vara med längre. Är man inte nöjd med hur det sköts så får man väl säga det, och meddela att man inte vill vara en del av det längre.

Jag tar det inte som ett hot, snarare ett ultimatum. Sedan är det upp till andra att ta ställning till detta.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-09, 11:04 #69
Cr0wN Cr0wN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 74
Cr0wN Cr0wN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 74
Blev kontaktad av Menox på Fuska.se igår efter ett driftstopp som vi hade på ca 2 timmar efter ett dataintrång.

Samme WASD tycks ha varit inblandad, kanske inte i detta intrånget, men han förekommer i loggar dagen innan på ställen där han definitivt ej skall förekomma. Vill inte säga för mycket då det hela skall utredas grundligt nu och loggar och inlägg i ett gruppforum som fanns på Fuska.se skall gås igenom. Vid dataintrånget så användes utländska proxies, men det verkar som dessa trots allt har läckt viss information.

Tråkigt nog för övriga medlemmar på sidan så innebär det att sommarens uppdateringar av sidan skjuts upp då jag räknar med att få lägga kanske en vecka på att gå igenom alla loggar och liknande. SÅ jävla förbannat att man ska behöva lägga tid på sånt här...
Cr0wN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017