Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Marknadsundersökning via e-post, åt hel**e?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-01, 16:38 #1
Simonees avatar
Simonee Simonee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 347
Simonee Simonee är inte uppkopplad
Flitig postare
Simonees avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 347
Nu har man mailat en hel del av de personer som ansvarar för de tjänster jag tänker lansera, men inte ett enda svar fick man <_<

Jag vill inte sälja något via e-posten jag skickade, utan bara få en kort värdering, eller ännu mindre...bara något svar där de skriver om det låter intressant eller inte. Ska jag helt enkelt ta det som om att det inte är intressant med mina tjänster eller lägga ner all kommunikation som har med e-post att göra och börja boka in möten istället ?
Simonee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-01, 19:08 #2
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Jag förstår inte vad du försöker göra:
Citat:
Nu har man mailat en hel del av de personer som ansvarar för de tjänster jag tänker lansera, men inte ett enda svar fick man
Du mailar personer som ansvarar för tjänster som DU skall lansera...? Makes no sense.

Kanske är ditt "säljbrev" felaktigt utformat, eller så använder du fel taktik, som du själv nämner.
Varför inte prova att ringa eller testa en annan säljkanal.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-01, 19:23 #3
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Förstår inte heller riktigt vad du menar Simonee.
Jag får intrycket av att du skickat ut ett standardiserat mail till företag som du tror är intresserade av den tjänsten du tänker erbjuda.
Låter utan inte att veta vad det gäller eller hur din utformningen av mail som en form av spam.
Om det sedan är så att du skickar ut det här till företag som du inte har någon tidigare kontakt med och förväntar sig att de skall ta sig tid till att skicka ett svar till dig så lär det inte gå så bra.
Vilket det uppenbarligen inte gjorde heller.

Allstars tips är nog det bästa ta en personlig kontakt till att börja med.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-01, 20:40 #4
Simonees avatar
Simonee Simonee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 347
Simonee Simonee är inte uppkopplad
Flitig postare
Simonees avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 347
Ursäkta, hade lite bråttom att formulera mig där. Självfallet menar jag att jag kommer att erbjuder en tjänst som de har ett behov av, för att vara tydligare så skickar jag riktad e-post dvs jag tar reda på vem i företaget som är ansvarig för den typ av tjänst som jag erbjuder. Sedan skickar jag ett mail.
Simonee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-01, 20:50 #5
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Du kan börja med att följa reglerna här och ange en url i din profil.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-01, 21:18 #6
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Vad erbjuder du för ersättning som motiverar mottagaren att svara på mailet?

Vill folk inte svara på dina mail så kommer de definitivt inte boka in några möten med dig. Hade någon bokat in ett möte med mig och det sen hade visat sig att personen bara vill ha lite feedback på webbtjänster så hade jag blivit rosenrasande. Människor tenderar att värdera sin tid ganska högt... Att stjäla någons tid borde enligt min mening vara lika brottsligt som att stjäla pengar. Tid är pengar.


Edit: Jag kanske misstolkar det du skriver och överreagerar. Men som jag förstår det, så har du skickat ut någon typ av enkät där du vill ha gratis feedback från företag, som du inte har någon tidigare relation med?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-01, 21:36 #7
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Ja men då är det väl inga problem med att boka ett besök.
Du kan ju ”erbjuda en tjänst som de har behov av” och då kommer inget företag tacka nej.

Såvida det nu inte är så att du tycker att de borde ha behov av din tjänst.

(Du noterade väl att en moderator saknade en hemsida i din profil, vilket vi andra gör också)
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-02, 09:39 #8
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
It takes two to tango

ja, hur många har inte försökt sälja på mig "precis vad jag behöver". Förutom att det är skitsnack - de vet inte vad jag behöver så är det även förmätet och snudd på kränkande att påstå att de vet det bättre än jag. Det var en hård inledning men det kommer så mycket sådana "erbjudande" att jag tröttnat - jag tackar inte ja när de bjuder upp på det sättet.

Men jag är ingen panelhöna - bjuder man upp på rätt sätt så dansar jag. Just nu testar vi ett system för att jobba gemensamt med dokument. Det finns massor av sådana men det som gjorde att vi sa ja till att testa var att säljaren ringde upp och berättade kort om vad det var och undrade sedan om han fick skicka över mer info och en möjlighet till test.

Jag tror att det är ett bättre sätt att bjuda upp när man vill ha ut något av mottagaren. Ring upp och berätta vad det handlar om och var förberedd med olika alternativ som skicka mer info, skicka undersökningen etc
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-02, 10:04 #9
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Nu kan jag bara gå till mig själv men skulle det komma en mail från någon som jag inte känner eller har haft kontakt med tidigare och den någon vill att jag ska fråga på några frågor så skulle jag tolka det som någon skickar massbrev och gör det på det billigaste möjliga sättet. vidare är risken att denna någon sedan kommer använda svaren för ringa och sälja och det har jag inte tid med... Svara jag på det så ska jag vara väldigt intresserad av vad det gäller annars så kastar jag det.

Det jag tycker du ska göra är att börja med att erbjuda något, det kan vara så enkelt som att du skickar en godispåse eller biobiljett för varje svar som kommer in. Då visar du att du är beredd att betala för min tid.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-02, 10:18 #10
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Marknadsundersökningar via epost fungerar men då måste man uppfylla (minst) tre saker:
Först ska man ha en relation redan ->Fail.
Sen ska man visa på en sida där man enkelt kan välja mellan olika svarsalternativ, där man kan se hur många frågor det är, max ca 5. ->Fail.
Slutligen bör man belöna den som tagit sig tid till att svara, genom att ge bort något eller dela med sig av resultatet ->Fail.

Vad du försöker göra är att samla in prospects via e-mail, det är rätt dödfött. Ring! Ta telefonen, eller om det är jobbigt, anlita ett telemarketing företag.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017