Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Betala för luft hos Kreditor

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-16, 12:11 #61
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Hejsan

Givetvis kan man ange en referens på fakturan. Det finns möjlighet att styra en stor del av de texterna som syns på fakturan. Jag ber support ta kontakt med dig om hur ni går tillväga för att göra det.

Sebastian
Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-22, 00:27 #62
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
När vi ändå har Kreditor i tråden vill jag passa på att fråga varför ni måste sitta på pengarna så länge?

Andra factoringbolag betalar ut dagen efter. Varför kan inte ni göra det också?

Kontentan av det hela är ju att ni tjänar pengar på att ha innestående balans hos er under denna långa tid. Men vi som kund får inte utbetalningar snabbare trots ganska höga avgifter.

Om ni skall sitta på pengarna så länge vore det inte mer än rimligt att ni sänkte era transaktionsavgifter. Eller helt enkelt betala ut oftare som andra factoringbolag.

Och kan vi inte få se en fast avgift för makulerade fakturor för att täcka era kostnader istället för procent?

Som nämnt i tråden blir det ganska dyrt när man har en bra returpolicy till sina kunder med dyrare varor. Kunder vill gärna inte köpa grisen i säcken om en vara kostar 5000 kr. Speciellt när det gäller e-handel och det är svårt att kontrollera varan i förväg.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-22, 09:33 #63
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Hejsan

Ja som ni vet befinner Kreditor sig på en konkurrensutsatt marknad liksom alla andra företag. Vi har valt att lägga upp vår tjänst och standardvillkor utifrån vad vi upplevt som våra kunders primära önskemål.

Att öka sin försäljning med våra enkla och smarta tjänster, att slippa risken, att kunna erbjuda delbetalning, att ha en partner som aktivt agerar mot bedrägerier, att enkelt slippa all fakturahantering, att signalera kvalite och trygghet med varumärket fakturera mig osv. Jag vet till exempel att även om vår bedrägeripolicy ibland fått diskuterats så finns det inget annat bolag i Sverige som tar ansvar för bedrägerier på det sättet som Kreditor gör! På dennna lista av önskemål från kunderna har just likviditetsfrågan dvs när man får betalt i förhållande till försäljningen legat förhållandevis långt ner för de flesta kunder. I de fallen där enstaka kunder faktiskt har prioriterat detta har vi gjort det till en förhandlingsfråga. Som kund eller avtalspartner kan man ju alltid vända sig direkt till oss om man önskar se över sitt avtal.

Vad avser din andra fråga kring returer så skulle jag nog vilja hänvisa till mitt tidigare svar angående vad vi ska ta betalt för och när. Det finns givetvis många olika sätt att ta betalt för och vi har valt det som jag argumenterat för tidigare. Det är min starka övertygelse i enlighet med att vi övervakar konkurrensen stenhårt att inga andra bolag har en så rättfram och rak prislista som våran. Det är tydligt vad det kostar och det kommer inga tråkiga överraskningar. Jag ser hellre att vi ser över den totala prisbilden för en enstaka kund, utifrån kundens särskilda förutsättningar som till exempel många returer, än ruckar på denna princip om en transaparent och enkel prislista!

Sedan kan jag passa på att gratta alla e-handlare, det har varit en fantastisk tillväxt under hösten!

Sebastian
Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-28, 20:51 #64
Pippilotta Pippilotta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 88
Pippilotta Pippilotta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 88
Vi har jobbat med Kreditor sedan starten 2005 och jag måste bara få tala om att vi är extremt nöjda! Inget tjafs, inget krångel, snabb respons vid frågor och diverse trubbel som ju givetvis uppstår på vägen.
Jag ser ett stort värde i att de jobbar långsiktigt, är framåt, laddar med nyheter och ligger i täten.

Svårt att värdera alla delar av en tjänst rättvist.
Jag betalar gärna ngn krona extra för att få den service de ger.:-)

De syns här och var i tidningar etc och bygger på så sätt en säkerhet och trygghet även för våra kunder.

Under alla dessa år har jag hittat ett enda fel på en avräkningsnota och köpen är mååånga:-) Bra jobbat!
Pippilotta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-03, 19:35 #65
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
När ändå Kreditor finns här i tråden så kan man passa på att fråga.

Varför har ni 24 månaders bindningstid på ert avtal?
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-04, 18:36 #66
Tarass avatar
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 135
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem
Tarass avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 135
Citat:
Originally posted by Nicklas@Nov 3 2008, 20:35
När ändå Kreditor finns här i tråden så kan man passa på att fråga.
Varför har ni 24 månaders bindningstid på ert avtal?
För att tjäna pengar i 24 månader efter att kunderna kommit på att deras lösning ej passade dem...
Fler frågor?

Jag kan ju även passa på att tipsa om SveaWebPay som erbjuder ungefär samma tjänst, men helt utan dessa höga start/månadsavgifterna. Det är Svea Ekonomi som står bakom denna satsningen.
Taras är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-05, 15:32 #67
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Hejsan

Fortsätter svaret i ny tråd då vi lämnat ämnet och rubriken känns tråkig :-)

http://www.webmasternetwork.se/index...ST&f=8&t=33055



Mvh

Sebastian
Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-05, 16:58 #68
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
Citat:
Originally posted by Sebastian.Siemiatkowski@Nov 5 2008, 16:32

http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...=ST&f=8&t=33055
Klickbar länk...
Du måste bli aktivare på forumet så du kan skriva klickbara länkar Sebastian..
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017