Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


S: Intressekoll på travsida (5-600 besökare/vecka)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-01-03, 14:04 #1
Stefan Johanssons avatar
Stefan Johansson Stefan Johansson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 162
Stefan Johansson Stefan Johansson är inte uppkopplad
Medlem
Stefan Johanssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 162
Standard S: Intressekoll på travsida (5-600 besökare/vecka)

Hej!

Jag tänkte köra en intressekoll på en travsida (V75, V86, Dagens Dubbel, etc.) jag har som jag tyvärr inte har någon tid över att arbeta med. Jag har ingen färdig prisidé utan tar ställning till ev. inkomna bud.

Sidan har varit igång sedan 2011, och genererar automatiskt rankingar och travtips och hämtar resultat till alla travlopp som finns i startlistorna hos ATG. Sidan byggdes om i höstas och innan dess skapades bara rankingar för V75, men nu skapas som sagt rankingar till allt. All data hämtas genom ett kostnadsfritt API hos ATG (dock krävs ett avtal med ATG).

Rankingarna skapas genom en egenbyggd algoritm som bedömer hästarna utifrån deras prestationer och hur de olika loppen ser ut. Sidan ser inte mycket ut för världen just nu då ombyggnationen i höstas skedde ganska hastigt, det var i princip bara kommunikation med API:et och själva "skalet" som byggdes. Men algoritmen fungerar bra, och det är troligen i den som mesta delen av sidans värde ligger.

Sidan har ungefär 400-600 unika besökare per vecka, men inga intäkter då den i nuläget är fri från reklam/annonser. Offentlig statistik finns hos SIS-index, där kan man även se vilken sida det handlar om: http://www.sis-index.se/site-information/11907

En liten notis. Den förändring i trafik som inträffade omkring vecka 37/38 berodde på att det var då sidan byggdes om. Innan dess när enbart V75 rankades så fanns det ett nyhetsbrev med ett par hundra mottagare som skickades ut när jag lade in en ny ranking, detta nyhetsbrev är inte aktiverat i nuläget.

Med vänlig hälsning,
Stefan
Stefan Johansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-01-04, 22:30 #2
Stefan Johanssons avatar
Stefan Johansson Stefan Johansson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 162
Stefan Johansson Stefan Johansson är inte uppkopplad
Medlem
Stefan Johanssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 162
Hej igen!

Tack alla som visat intresse och lagt bud, dock har jag bestämt mig för att dra tillbaka den här annonsen. Jag har helt enkelt insett att jag nog var lite oförberedd på en ev. försäljning, och att sidan är alldeles för "oklar" för att säljas. Jag kommer att lägga tillbaka den i malpåse och göra klart den när tid ges istället, ev. återkommer den här då. Jag ber om ursäkt för vändningen. :/

Med vänlig hälsning,
Stefan
Stefan Johansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017