Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero hackat?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-07-22, 19:58 #11
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
Med webbhotellets root menade jag root mappen till mitt konto. Och det verkar vara det som hackats, hur vet jag dock inte då det enbart finns ett konto där och jag inte delat med mig av det till någon.

Massa plugins var infekterade också vilket kan vara sårbarheter i wordpress, men just root access låter väldigt knäppt att den skulle ha knäckts.

Har iallfall lyckats fixa problemet och eftersom innan annan med binero konto verkar ha hackats måste det vara så att det är just ftp access som hackats.
Troligare som sagt att det är genom din Wordpress-installation. Din användare har skrivrättigheter till .htaccess-filen. Dina script körs som samma användare och hittar de en bra sårbarhet i dina plugin kan de skriva över .htaccess-filen via ett litet injicerat script. Så brukar det iallafall se ut för det mesta, utan att jag har närmare koll på hur rättigheterna på Binero-konton ser ut.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-07-23, 02:31 #12
Kjette Kjette är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 21
Kjette Kjette är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 21
Ett annat tips är att gå över till SFTP/SCP istället för FTP. Du skapar ett sådant kontot i din kontrollpanel.

Sedan om du kör exempelvis FileZilla så i serveradressfältet så kan du skriva som värdnamn: ssh.binero.se sedan ditt användarnamn du skapade samt lösenord. Port ska vara 22.
Kjette är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017