Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kan jag få problem med detta domännamn?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-04, 18:37 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Tror inte det kommer bli några problem, finns alltid folk som kommer gnälla över allt.

Men känns inte som något bra namn i grunden, kanske som en leksida men inte vad man kan ha så vettigt innehåll.

Om dom inte gillar namnet bör dom inte gå in på sidan, och ord som "negerboll" är ju ett ord som används alla tider och nästan som kultur.

Att komma hit och säga något om våra ord det är att kränka hela Svenska folket, negerboll är ett ord som det varit mycket liv ifrån och fattar inte hur vissa fått betala skadestånd för dom annonserat med det ordet.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-04, 19:29 #12
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
Patrikweb, ditt svar gillade jag.

Första tanken efter tävlingen var väl att skaffa en blogg under det namnet. Fast om jag vore smart så kanske jag skulle ta och välja en domän som skulle passa en framtida sida. men jag har inga sånna ideer just nu. :S

Jag ser heller egenteligen inga problem med namnet eftersom jag inte hoppar på någon eller kallar någon det.
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-06, 05:56 #13
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
DO är en skämt myndighet, dom protesterade för några år sedan emot julen, och menade den var kräkade för många människor, då det fanns för många kristina symboler i vår hem. Man brukar sätta någon avdankad kommunist eller liknade som generaldirektör på dessa myndigheter. DO är mer en förtäckt AMS verksamhet än en seriös myndighet.

Det största skämtet av dom alla är nog Centrum emot rasism, till en kostnad av 14 miljoner kronor per år, så har dom delat ut lite suddigummi och protesterat emot lakrisglass nogger. ( GB blev glada, dom fick massor med gratisreklam ) CER har lyxigkontor på Sveagvägen och dom slösar med våra skattepengar på massa nonsen.

Men att förbjudet ordet neger är nog svårt, då skulle man för börja med alla pippi böcker som finns, jag tro order neger nämns 40 ggr i dom första pippi böckerna.

Men ordet neger förknippas väl med Eng. ordet Nigger, som tydligen är väldigt nerlåtade. Så man bör väl kanske undvika ordet i seriösa sammanhang.

Du kan pröva starta sajten Negerauktion.se - Med slogan "Inget fel på negrer, vi tycker alla bårde äga en " och se på vad som händer. h34r:

Bara för man har sagt negerboll i alla tider, så behöver det inte betyda att de inte är kränkade. Fram till 10 år sedan var ok att påstå att homosexuelltiet var en sinnessjukdom, nu anser man att homosexualla har blivit friska. Värdering ändras hela tiden.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-06, 09:57 #14
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
Jag har börjat tänka över allt. Och det kanske inte är världens mest passande namn, inte för att ja har några som helst problem med det. Lite tjatigt att sitta med ännu ett namn man inte kan göra så mycket med bara..

Hmm...
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-06, 10:47 #15
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Tänk efter före
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-06, 19:09 #16
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
wörd case closed. jag tänker byta domännamn. alla blir nog glada på det.
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017