Kom ihåg mig?

Adwords, avstängd utan förklaring.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-22, 14:26 #11
Floridasidan Floridasidan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 14
Floridasidan Floridasidan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
Det kan vara en poäng att rätta till sakerna innan man begär att de ska ändra sig.
Här kan du läsa mer om hur Google ser på ramar och iframes:
http://www.google.com/support/webmas...y?answer=34445

Vad jag kan se är innehållet i iframen ytterligare en statisk sida. Slå ihop innehållet till en sida index.html, så blir det genast bättre.
Men hur sökmotorer ser på ramar har väl inte med AdWords att göra, står inget om att man inte får använda ramar om man annonserar hos dem vad jag kan se? De borde väl kunna titta på sidan och berätta vad som är fel om de nu plötsligt ska stänga av sidan efter flera år. Att det gör att sidan kanske får sämre placering i sökmotorerna har jag visst.

Ramen innhåller olika sidor som väljs i menyn.

Gjorde såhär med Frontpage en gång i tiden för att inte ha varje sida komplett med menyn, titel och funktioner som jag ville ha framme hela tiden utan bara den info som ändras med menyn skulle laddas i ramen. På den tiden funderade man inte på Google om de ens fanns då....

Slår jag ihop allt i en index.html så får jag ju göra alla andra sidor likadana fast med olika innehåll där ramen var och med olika namn så klart? Siten har ganska många undersidor som skulle behöva ändras i.s.f.

Kan noll och inget om programering mm. utan ville som sagt ha infon på en hemsida och gjorde det i FP, de flesta tips om koder mm. är näst intill grekiska för mig.

Som include, fattar att man kan inkludera en fil i en annan men om man ska ändra vilken fil som inkluderas beroende på menyval då? Detta är antagligen skrattretande för Er som kan :-(
Floridasidan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-22, 14:30 #12
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan Visa inlägg
Som include, fattar att man kan inkludera en fil i en annan men om man ska ändra vilken fil som inkluderas beroende på menyval då? Detta är antagligen skrattretande för Er som kan :-(
Det är lite krångligt i början innan man får till tänket.

Ta bort iframesen, skapa en ny fil som heter meny.php (döp även om alla filer från .htm(l) till .php) och sen skriver du på varje sida där du vill ha menyn:
PHP-kod:
<?php include "meny.php"?>
Om du även vill ha nån sorts footer/nedredel kan du enkelt också skapa en sådan och inkludera med samma kod som ovan. Ändra bara filnamnet.
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-22, 16:21 #13
heavencloudss avatar
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
heavencloudss avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan Visa inlägg
Nu har Google plötsligt stängt av min site från AdWords.
Blev du kickad från Adwords? Det har jag aldrig hört :P Dock så vet jag att man kan bli kickad från Adsense, om det var det du menade? Eller annonserade du i Adwords och blev avstängd från att få annonsera mera?

Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan Visa inlägg
Någon som råkat ut för något liknande?
Om du syftar på Adsense så är svaret; ja. Helt utan anledning blev jag avstängd och jag fick inte prata med någon, trots att jag hade nära 20'000 kr innestående. De är verkligen oprofessionella på Google.
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-22, 17:03 #14
Floridasidan Floridasidan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 14
Floridasidan Floridasidan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av heavenclouds Visa inlägg
Blev du kickad från Adwords? Det har jag aldrig hört :P Dock så vet jag att man kan bli kickad från Adsense, om det var det du menade? Eller annonserade du i Adwords och blev avstängd från att få annonsera mera?


Om du syftar på Adsense så är svaret; ja. Helt utan anledning blev jag avstängd och jag fick inte prata med någon, trots att jag hade nära 20'000 kr innestående. De är verkligen oprofessionella på Google.
Jo AdWords är det, kontot är inte stängt men siten är inaktiverad så inga annonser visas.
Tycker det är helt sjukt dålig kundvård men det är ju de som förlorar intäkter på det.
Kommer nog ta bort Adsense också och skrota allt som har med Google att göra. De verkar vilja detaljstyra hela världen men högmod går före fall heter det och även omde är stora idag kan det ändra sig, se hur det gick med Alta Vista t.ex.
Floridasidan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-22, 17:06 #15
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan Visa inlägg
Jo AdWords är det, kontot är inte stängt men siten är inaktiverad så inga annonser visas.
Tycker det är helt sjukt dålig kundvård men det är ju de som förlorar intäkter på det.
Kommer nog ta bort Adsense också och skrota allt som har med Google att göra. De verkar vilja detaljstyra hela världen men högmod går före fall heter det och även omde är stora idag kan det ändra sig, se hur det gick med Alta Vista t.ex.
Det var ändå en väldigt stor skillnad. När adwords upptäcker något som bryter mot deras riktlinjer så stänger dom av kampanjen. Ändra som sagt till php och includes så ska du se att det funkar.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-22, 17:12 #16
Floridasidan Floridasidan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 14
Floridasidan Floridasidan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av oskarh Visa inlägg
Det är lite krångligt i början innan man får till tänket.

Ta bort iframesen, skapa en ny fil som heter meny.php (döp även om alla filer från .htm(l) till .php) och sen skriver du på varje sida där du vill ha menyn:
PHP-kod:
<?php include "meny.php"?>
Om du även vill ha nån sorts footer/nedredel kan du enkelt också skapa en sådan och inkludera med samma kod som ovan. Ändra bara filnamnet.
Stort tack, sådana bokstavliga tips är väldigt uppskattat!
Provade lite och fick till en sida med meny och sidfot men får nog jobba mycket om jag ska få till det med placering av meny, bilder mm. mm. mm. :-)

Finns det kanske någon som kan rekommendera något annat program än Front Page som en novis kan använda som ger mindre fel i koden men är enkelt att använda och där man inte behöver kunna htmlkodning för att få till det.

Ett stort problem är att FP verkar lägga till en massa kod hela tiden som inte egentligen behövs, t.ex en massa olika styles eller vad det heter för texten, sen vet man inte vad man kan raddera utan att det blir problem. Blir också en massa fel med att saker inte "stängts" korrekt mm. trots att programet själv "skrivit" koden. Antaglien ett dåligt val att använda FP från början :-(
Floridasidan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-22, 17:19 #17
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan Visa inlägg
Stort tack, sådana bokstavliga tips är väldigt uppskattat!
Provade lite och fick till en sida med meny och sidfot men får nog jobba mycket om jag ska få till det med placering av meny, bilder mm. mm. mm. :-)

Finns det kanske någon som kan rekommendera något annat program än Front Page som en novis kan använda som ger mindre fel i koden men är enkelt att använda och där man inte behöver kunna htmlkodning för att få till det.

Ett stort problem är att FP verkar lägga till en massa kod hela tiden som inte egentligen behövs, t.ex en massa olika styles eller vad det heter för texten, sen vet man inte vad man kan raddera utan att det blir problem. Blir också en massa fel med att saker inte "stängts" korrekt mm. trots att programet själv "skrivit" koden. Antaglien ett dåligt val att använda FP från början :-(
Sidan är ju egentligen i stort behov av en rejäl uppgradering med ny design och hela köret. Om du är intresserad, läs på om html och css och skriv koden själv. Annars kan du leja bort arbetet.

Alla wysiwyg (what you see is what you get, som frontpage är) skapar mer eller mindre onödig skräpkod och till slut blir det bara jobbigt att underhålla sidorna.
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-22, 17:19 #18
Floridasidan Floridasidan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 14
Floridasidan Floridasidan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
Det var ändå en väldigt stor skillnad. När adwords upptäcker något som bryter mot deras riktlinjer så stänger dom av kampanjen. Ändra som sagt till php och includes så ska du se att det funkar.
Jag har aldrig sagt att kontot blivit stängt. Problemet är att de ju som sagt inte velat berätta vad som skulle bryta mot riktlinjerna.
Jag ska börja jobba med detta efter semestern, känns som det blir riktigt mycket tid att lägga på att få rätt på allt bara p.g.a. något formellt som inte har någon betydelse för sidans innehåll.
Floridasidan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
adwords, avstängd


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017