Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Söker samarbete

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-08, 08:15 #11
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Vore kul om du rapporterade tillbaka om 3 månader och berättade om hur det har gått
coredev är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-08, 15:02 #12
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av coredev Visa inlägg
Vore kul om du rapporterade tillbaka om 3 månader och berättade om hur det har gått
Behöver inte rapportera, det kommer att synas överallt

Det enda jag är osäker på är om det kommer att sluta på miljoner per år eller tiotals miljoner per år för den Svenska marknaden.
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-08, 17:57 #13
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Hej,

Nu har jag räknat lite mer i detalj om vad som behövs för uppstarten och det behövs inte anställda förrän företaget ger vinst nog att anställa.

Det som behövs för att dra igång det här samarbetet/företaget är följande:
- 90,000kr investering (utgifter för att dra igång allt)
- Programmerare för att integrera betalsystem och design, ett par dagars arbete högst.
- Stöd med företaget och redovisningen.

Allt blir klart inom 1 månad.

Det du får i retur är:
- 50% delägarskap och halva vinsten.
- Möjlighet att expandera till andra länder och marknader där jag redan tjänar pengar på detta (3 språk just nu).

Det du får av mig är 10+ års erfarenhet och etablerad grund till ett värde av över 500,000kr som tar 3+ år att utveckla.

Det enda krav jag har är att jag vill inte tala om vilka designers jag arbetar med, då det tog mig flera år att hitta dessa och skapar designen jag behöver extremt billigt.

Får jag inget partner tills på måndag (12-01-2015) så kör jag ensam.

Senast redigerad av Lindalicious den 2015-01-08 klockan 18:03
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-08, 19:42 #14
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Nu vill jag inte vara den men antingen är du extremt generös eller väldigt naiv. Kanske du skulle få bättre respons om du hintar med vad det är för typ av verksamhet, för jag antar att den inte är unik då det 1) redan finns andra i Sverige och 2) du finns redan i 3 andra länder. Dessutom säger du att ditt värde är 10+ års kompetens och erfarenhet och det är inte något någon kan sno genom att berätta vad det är.


Vi sitter många här på 90.000 (dock har du sänkt dig med 210.000 inom loppet på 48h) redo att investera men det är ditt jobb att övertala mig, inte att jag skall kontakta dig och be om att få reda på vad för typ av verksamhet för att se om det passar för min investering.
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-08, 19:57 #15
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Nu vill jag inte vara den men antingen är du extremt generös eller väldigt naiv. Kanske du skulle få bättre respons om du hintar med vad det är för typ av verksamhet, för jag antar att den inte är unik då det 1) redan finns andra i Sverige och 2) du finns redan i 3 andra länder. Dessutom säger du att ditt värde är 10+ års kompetens och erfarenhet och det är inte något någon kan sno genom att berätta vad det är.


Vi sitter många här på 90.000 (dock har du sänkt dig med 210.000 inom loppet på 48h) redo att investera men det är ditt jobb att övertala mig, inte att jag skall kontakta dig och be om att få reda på vad för typ av verksamhet för att se om det passar för min investering.
Ger mer info via PM till dem som önskar, vill inte ha feedback/synpunkter på iden då det redan fungerar, så avslöjar inte det offentligt.

Det behövs support 2 anställda, men dessa kan man göra sedan, då sjunker beloppet drastisk om man inte behöver anställa tills dess att företaget själv kan finansera det.
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-09, 05:07 #16
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Ger mer info via PM till dem som önskar, vill inte ha feedback/synpunkter på iden då det redan fungerar, så avslöjar inte det offentligt.

Det behövs support 2 anställda, men dessa kan man göra sedan, då sjunker beloppet drastisk om man inte behöver anställa tills dess att företaget själv kan finansera det.
Med de pengarna och det du tänker använda dem till så undrar jag.. Vilken lön skall du ge dessa supportanställda?

200K räcker inte speciellt långt.
hundserver är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-09, 13:46 #17
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av hundserver Visa inlägg
Med de pengarna och det du tänker använda dem till så undrar jag.. Vilken lön skall du ge dessa supportanställda?

200K räcker inte speciellt långt.
Det jag skrev i början var:
"Tror 300,000 bör mer än räcka."

Supporten hjälper öka vinsten, men är inte nödvändigt för att få det hela att fungera men det hjälper öka vinsten, kan ge support själv i början tills dess att man kan anställa.

Angående deras lön ingen aning, det behövs ingen utbildning eller kompetens för dessa personal, jag kommer själv träna dem om hur arbetet kommer att gå till.

Kan inte mycket om "offline" delen i det hela, anledningen till att jag vill ha partner. Det jag kan garantera är att projektet lyckas online utan tvekan ganska snabbt.
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-09, 17:57 #18
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Det jag skrev i början var:
"Tror 300,000 bör mer än räcka."

Supporten hjälper öka vinsten, men är inte nödvändigt för att få det hela att fungera men det hjälper öka vinsten, kan ge support själv i början tills dess att man kan anställa.

Angående deras lön ingen aning, det behövs ingen utbildning eller kompetens för dessa personal, jag kommer själv träna dem om hur arbetet kommer att gå till.

Kan inte mycket om "offline" delen i det hela, anledningen till att jag vill ha partner. Det jag kan garantera är att projektet lyckas online utan tvekan ganska snabbt.
Ok, för räknar man på ca 25.000 per anställd så har du redan där en kostnad på ca 82.000:- per månad.

Skall bli spännande att se detta när det kommer fram vad det hela rör sig om :-)
hundserver är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-09, 18:50 #19
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Jag har på PM fått vad projektet rör sig om, tänker inte skriva ut det här då TS inte vill men min åsikt är fortfarande inte ändrat.

TS, du lovar:
*Finns inga risker
*50% delägare
*3 månader och bli ledande i Sverige
*miljarder i omsättning
*99% av arbetet sker under uppstartningsfas (som är första 3 mån?)

Om dessa saker faktiskt stämmer skulle du kunna gå till vilken investerare som helst och få miljoner på sekunden. Du verkar inte ha några dokument färdiga eller planering (då du gått från 300.000 till 90.000 inom ett par dygn) och verkar väldigt luddigt.

Jag kollade upp din största konkurrent i Sverige dessutom (som funnits i 3 år). De har en omsättning på 181.000 SEK och en vinstmarginal på -2700%. Förra året var deras vinstmarginal på -15000%.

För oss som kanske inte är lika insatta i denna bransch ser och låter inte detta lovande, så jag tror det är passande om du förklarar lite mer och hur just ditt företag inte ska bli likt din konkurrent exempelvis.

Försöker bara ge feedback och inte klanka ner, ledsen om det låter hårt!

Mvh,
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-09, 19:07 #20
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Om dessa saker faktiskt stämmer skulle du kunna gå till vilken investerare som helst och få miljoner på sekunden.
Exakt!

Det jag tänker om responsen på denna erbjudande är att antingen är dem flesta panka eller så kan dem ingenting om affärer.

Jag är förvånad själv minst sagt

Jag är medveten om att jag kommer att behöva ge bort hundratusentals och eventuellt miljoner per år på grund av detta samarbete (Sverige endast).

Men det går jag med på då jag prioriterar att spara tid och lansera det här snarast.

Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
så jag tror det är passande om du förklarar lite mer och hur just ditt företag inte ska bli likt din konkurrent exempelvis.
Där kommer erfarenheten in, grunden som redan är klar (tar flera år och kostar mycket) samt många brister hos konkurrensen.

Viktigaste av allt erfarenhet från exakt samma sorts projekt utomlands.

Problemet för konkurrensen är det att de behöver extern hjälp för att komma igång, så mycket handlar om "tur"...

Med mig behövs ingen extern hjälp för att komma igång.

Jag kan inte berätta allt i detalj om vad jag tänker göra för att ta över marknaden, men jag kan säga för och nackdelar om vi träffas.

Finns ingen svaghet i detta plan och jag kommer att tjäna riktigt bra på det, vill bara ha en partner så att jag kan dra igång snabbare.
Lindalicious är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017