Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Startup med revolutionerande och prisbelönt affärsidé söker duktiga programmerare!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-15, 16:45 #11
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
Jag är nyfiken, är programmerare, men jag vägrar PM:a för att få reda på mer information - their loss helt enkelt.

Det är brutal brist på (duktiga, that is) utvecklare i Sverige och jobb finns det i överflöd.
Tvivlar på att någon duktig programmerare är desperat öhv.
Dig hade jag definitivt aldrig anställt. Är du så lat att du inte orkar skicka ett PM för information fast du är intresserad så kan du knappast tillhöra eliten, bekväm är ordet.

Som tarente sa, detta är bland de mer välskrivna inläggen man sett. Hade jag haft en affäride hade jag definitivt inte lagt ut den här, många suger åt sig och tar andras idéer. Precis som en försäljningstråd så vill man inte lägga ut all infor, de som verkligen är intresserade får helt enkelt höra av sig. Simple as that!
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-15, 18:04 #12
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Som tarente sa, detta är bland de mer välskrivna inläggen man sett. Hade jag haft en affäride hade jag definitivt inte lagt ut den här, många suger åt sig och tar andras idéer.
Enligt de själva:

Citat:
Ursprungligen postat av utb Visa inlägg
Företagets affärsidé har granskats av väldigt kompetent folk i olika entreprenörs-tävlingar där vi vunnit ett flertal priser och utmärkelser i konkurrens med startups från bla. KTH, LTU och HHS.
Så affärsidén lär inte vara någon större hemlighet och om det var någorlunda lukrativt misstänker jag starkt att de som granskat/tävlat lika gärna kunde tagit idén själva.
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-16, 21:40 #13
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Vinnova har ju en nationell tävling som genomförs varje år. Alla som granskar affärsplaner och affärsidéer får skriva på sekretessavtal så att affärsplanerna är skyddade (Jag var en av de som granskade förra/förrförra säsongen). det enda som publiceras är själva affärsidéen och en kort beskrivning på några rader. Allt annat hålls hemligt, även för de övriga tävlande.

Jag hann få en nära inblick i några affärsidéer men jag kan inte avslöja något om det eller använda det själv. Jag ger bara mina ärliga kommentarer och synpunkter direkt till de tävlande. Sen är det en jury som väljer de bästa för varje steg i processen och delar ut priser.

Här har dock TS valt att inte ens berätta om sin affärsidé och den korta sammanfattningen. I såna fall avstår jag definitivt att ta kontakt, för törs man inte berätta det då är det troligen en svag idé (mitt måtto är, en affärsidé som inte tål att skrivas ner/diskuteras är inte värd pappret den är skriven på).

Det behöver dock inte vara en dålig idé för allt hemlighetsmakeri, men för en forumläsare av denna tråd så behövs det mer för att väcka intresse.

Man vet ju inte om det är en oseriös sajt för att sälja svartrjobbare från öststaterna eller Kina eller om det är nästa iPhone/iPad.

För att min nyfikenhet ska väckas måste det finnas tillräckligt för att förstå vad det är och att jag kan inse att det är just nästa iPhone/iPad.

Att det är TS första och hittils enda inlägg gör ju inte saken mer förtroendeingivande. Om man ska samarbeta med någon så vill man kunna bilda sig en uppfattning om hur personen/personerna bakom det hela resonerar och är som personer. Det är definitivt viktigare än själva affärsidén/produktidén i sig.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-07-16 klockan 21:47
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-16, 23:45 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Att det är TS första och hittils enda inlägg gör ju inte saken mer förtroendeingivande. Om man ska samarbeta med någon så vill man kunna bilda sig en uppfattning om hur personen/personerna bakom det hela resonerar och är som personer. Det är definitivt viktigare än själva affärsidén/produktidén i sig.
Verkar ju lite dumt att skjuta upp projektet bara för att skriva 100 inlägg på ett forum Det finns många som lyckas bra i vår bransch utan att skriva ett enda inlägg på WN. Visst skadar det inte med mer information men jag är övertygad om att det hade gått snabbare att skriva ett PM än att diskutera huruvida han borde ge den i tråden eller inte
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-17, 11:48 #15
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Man ska givetvis inte skriuva 100 "spaminlägg" bara för att komma upp i en viss mängd inlägg. Vad jag menade var snarare att om man som läsare av inlägget bedömer TS efter ens tidigare erfarenheter av personen, vilket innebär att när det gäller inlägg nr 1 så är denna bedömning svår ur läsarens synvinkel.

Bara det fakturm att det är inlägg #1 för TS så innebär det inte i sig att det är ett oseriöst erbjudande, det kan mycket väl vara nästa iPhone, WordFeud, AngryBirds, Facebook eller Google som ligger och lurar i vassen. Men som jag skrev så är det svårt att bedöma utifrån den hittilsvarande "cred" TS har JUST NU!
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-26, 17:02 #16
utb utb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 2
utb utb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 2
Drar en bump på den här tråden.

Vi har i nuläget tillsatt 2 av 3 platser i vårt utvecklingsteam och söker nu en sista person att ta in i bolaget. Våra två befintliga programmerare har mångårig programmeringserfarenhet och gedigna utbildningsbakgrunder från KTH, den ena håller precis på att slutföra sina Doktorandstudier i Datateknik och den andra har en Master inom samma ämne.

Märkte att många som skrivit i tråden och PM’at efterlyst information om affärsidén;

Det vi ska erbjuda är en webbaserad undervisningsapplikation som på ett väldigt tydligt sätt förenklar processen för inlärning och förbättrar användarnas studieresultat. Till en början ska tjänsten främst riktas till skolväsendet - dvs. grundskola, gymnasieskola, högskola och universitet samt vuxenutbildningar - men den teknik vi ska utveckla kommer att som tidigare nämnts vara väldigt agil och skalbar. Detta ger oss stora möjligheter att rikta tjänsten även till andra målgrupper, t ex. företag och myndigheter.

Kvalifikationer som efterfrågas:
  • Vi söker en person med stora kunskaper och lång erfarenhet av PHP-programmering. Du ska även ha goda kunskaper i HTML, CSS och Javascript.

Meriterande:
  • Erfarenheter och goda kunskaper i Scala och Java är ett stort plus men ingen nödvändighet.
  • Även goda designkunskaper ses som ett plus.

Som nämndes i första inlägget ska du som söker ha möjligheten och viljan att jobba med ett stort projekt. Den som söker bör bo i Stockholmsområdet med omnejd.

Vi erbjuder möjligheten att hoppa på ett spännande startup-projekt i ett tidigt skede med allt vad det innebär; delägarskap, stora möjligheter att påverka projektets riktning, mycket eget ansvar, nya upplevelser osv. Du kommer att bli en del av ett ambitiöst och duktigt team i ett projekt med stor potential. Min intention är inte på något sätt att utlova någon guld och gröna skogar, det kommer med all säkerhet - som med alla startups - att bli ett krävande projekt, jag är dock övertygad om vår affärsidés potential, vi har ett bra kontaktnät och en realistisk handlingsplan innehållande ständig kundkontakt. Med rätt team har vi alla förutsättningar att få det här projektet att flyga.

Skicka PM vid intresse med relevant information, nästa steg blir då ett möte där mer information om projektet delges.

Senast redigerad av utb den 2012-11-26 klockan 17:06
utb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017