Kom ihåg mig?

Vädret just nu

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2019-08-07, 19:25 #1
edgren edgren är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 21
edgren edgren är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 21
Standard Vädret just nu

Hej.

Har under några år (inte hela tiden, utan när jag har haft tid och ork till det) planerat och arbetat med en vädertjänst som är mer rak på sak. Resultatet blev Vädret just nu.

Jag har en del punkter kvar i att göra-listan, men vad tycker ni om webbsidan än så länge? Vad kan tänkas läggas till? Får ni några problem/bugg när vi väl är på webbsidan? Vad kan finslipas/förbättras?

GPS: https://vadret-just.nu/
Bestämd plats: https://vadret-just.nu/59.3268,18.0716
edgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-08-08, 09:21 #2
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Ser bra ut, men färgerna är kassa enligt mig. De flesta använder det på mobilen och något bättre kontrast kan man nog få. Den mörkare är dock bättre än den ljusa. Tycker inte om färgkombinationerna. Vill ha ikoner i färg. Vill ha vit bakgrund för bra kontrast. Kanske tråkigt/klassiskt, men det är jag. På mobilen kan jag inte växla mellan de olika teman som finns.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-08-08, 12:15 #3
edgren edgren är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 21
edgren edgren är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 21
Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Ser bra ut, men färgerna är kassa enligt mig. De flesta använder det på mobilen och något bättre kontrast kan man nog få. Den mörkare är dock bättre än den ljusa. Tycker inte om färgkombinationerna. Vill ha ikoner i färg. Vill ha vit bakgrund för bra kontrast. Kanske tråkigt/klassiskt, men det är jag. På mobilen kan jag inte växla mellan de olika teman som finns.
Tack för ditt inlägg Ska fintjustera det ljusa temat, försöka åtgärda buggar/problem som jag vet (bland annat inställningarna för mobilversionen av webbsidan), samt fintjustera funktioner och annat.

Dock måste jag först hitta en textredigerare som inte laddar upp alla mappar och filer till destinationen automatiskt. Sådär lagomt skitstörande, haha!
edgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-08-11, 08:35 #4
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av edgren Visa inlägg
Hej.

Har under några år (inte hela tiden, utan när jag har haft tid och ork till det) planerat och arbetat med en vädertjänst som är mer rak på sak. Resultatet blev Vädret just nu.

Jag har en del punkter kvar i att göra-listan, men vad tycker ni om webbsidan än så länge? Vad kan tänkas läggas till? Får ni några problem/bugg när vi väl är på webbsidan? Vad kan finslipas/förbättras?

GPS: https://vadret-just.nu/
Bestämd plats: https://vadret-just.nu/59.3268,18.0716
Hej, jag får samma tema oavsett om jag väljer mörkt eller ljust. Alltid det mörka som visas.
Bintang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-08-12, 02:28 #5
edgren edgren är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 21
edgren edgren är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 21
Citat:
Ursprungligen postat av Bintang Visa inlägg
Hej, jag får samma tema oavsett om jag väljer mörkt eller ljust. Alltid det mörka som visas.
Hej.

Ok. Det var ju inte bra alls. Har laddat hem alla filer för webbsidan från servern nu och tänkte arbeta med den senare i dag (måndag) eller i morgon (tisdag). Åtgärda en hel del buggar och göra systemet och innehållet bättre.
edgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-01-07, 02:26 #6
edgren edgren är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 21
edgren edgren är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 21
Har haft en förbättrad version uppe under betatestning ett tag tillbaka nu. Kom gärna med förslag på förbättringar, buggar och annat. Men främst, hur är den jämfört med den version som finns på vadret-just.nu?

Källkoden kommer att slängas upp på GitHub så fort versionen är ute ur betatestningen.

Länk: https://vadret-just.nu/beta/
edgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-01-07, 17:47 #7
stoff_es stoff_es är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2019
Inlägg: 14
stoff_es stoff_es är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2019
Inlägg: 14
Se till att du även har vadretjust.nu (den är ledig). Bindestreck är bara jobbigt. Men gillar du det så se iaf till så du har båda.
stoff_es är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-01-08, 14:37 #8
edgren edgren är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 21
edgren edgren är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 21
Citat:
Ursprungligen postat av stoff_es Visa inlägg
Se till att du även har vadretjust.nu (den är ledig). Bindestreck är bara jobbigt. Men gillar du det så se iaf till så du har båda.
Tänkte byta namn på webbsidan och även skaffa en ny domän så fort jag har kommit på ett bättre namn. Vem som helst ska kunna lägga till språk, ladda upp språkfilen och därefter byta till det, så då passar det inte att ha ett svensk titel och domän.
edgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-01-08, 15:19 #9
stoff_es stoff_es är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2019
Inlägg: 14
stoff_es stoff_es är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2019
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av edgren Visa inlägg
Tänkte byta namn på webbsidan och även skaffa en ny domän så fort jag har kommit på ett bättre namn. Vem som helst ska kunna lägga till språk, ladda upp språkfilen och därefter byta till det, så då passar det inte att ha ett svensk titel och domän.
Mycket med weather är taget och vill du inte köpa av nån så är tex MrsWeather/com ledig. För ett grymt sökord. Lycka till med projektet.
stoff_es är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-01-11, 19:37 #10
edgren edgren är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 21
edgren edgren är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 21
Citat:
Ursprungligen postat av stoff_es Visa inlägg
Mycket med weather är taget och vill du inte köpa av nån så är tex MrsWeather/com ledig. För ett grymt sökord. Lycka till med projektet.
Tack, tack Ja, har dock tänkt att byta namn på webbsidan till något latinskt. Har en domän som jag är rätt så sugen på att köpa och har lagt ordern i kö hos namecheap.com, så får se vad som händer.
edgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017