Kom ihåg mig?

Tips på passiva investeringar

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2019-10-15, 11:19 #11
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Även jag vill slå ett slag för Lysa. Ligger +18,73% sedan start april 2018. Rekommenderar även den avgiftsfria fonden Avanza zero, ligger +45% där.
Bintang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-10-15, 12:33 #12
MrBlue MrBlue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 27
MrBlue MrBlue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 27
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit Visa inlägg
Skickade din fråga till Ludwig (VD på Savelend), fick följande svar:

"Som juridisk person kan du investera. Det handlar om att juridiska personen måste göra det och inte förvalta kapitalet åt någon annan."
Tack! Yes, hörde med dem också.
MrBlue är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-10-21, 20:58 #13
MrBlue MrBlue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 27
MrBlue MrBlue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 27
Någon som har investerat i "Svenska Bostads obligationsfonden" tidigare? https://www.sbfbostad.se/investera De gör just nu en nyemission fram tom. den 22:e november, som man kan investera via tex. ISK och kapitalförsäkring, och ger 6-9% i årlig avkastning med en bundenhet på 5 år (som jag uppfattade det på hemsidan). Verkar ett rätt så intressant sätt av diversifiera pengarna (dvs. rätt ok avkastning till rätt så låg risk) utöver tex. Savelend.

Dock vore det ju intressant att höra om någon var nöjd med detta?
MrBlue är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-10-21, 21:06 #14
MrBlue MrBlue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 27
MrBlue MrBlue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 27
Citat:
Ursprungligen postat av Bintang Visa inlägg
Även jag vill slå ett slag för Lysa. Ligger +18,73% sedan start april 2018. Rekommenderar även den avgiftsfria fonden Avanza zero, ligger +45% där.
Men så brukar det ju se ut när man köpt i botten av en korrektion. Kom ihåg att från hösten 2018 tom början på 2019 så var det en större nedgång. Det är endast av den anledningen det ser så utom man kollar från 1:a januari.

Dock har en global placering med tonvikt på USA varit gynnsam just nu, men slår man ut tex. Avanza Zero på flera år kommer den att ge 7-10% eller vad världsindex varit.
MrBlue är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-16, 22:22 #15
MrBlue MrBlue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 27
MrBlue MrBlue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 27
Tycker det här är en bra tråd! Det jag letar efter är fler saker som, vid en något större initial investering ger ett kontinuerligt kassaflöde (oavsett om det är lågkonjunktur) och det vore jätteroligt med fler tips!

Har ni fler tips på saker som enligt är själva kräver väldigt lite arbetsinsats, men endå ger ett inflöde av pengar?

Det behöver inte bara vara investeringar, utan tex. även någon form av typ av kampanj eller liknande. Sälja "populära eböcker" via Clickbank (med en färdig "sales"-page) vad jag vet via Adwords är en "gammal" grej, men som jag aldrig provat. Har man en tydlig ROI, känns det också som en rätt så "automatiserad" grej.

SEO-sajter kräver ju som sagt viss skötsel för att man ska fortsätta tjäna pengar på dem..
MrBlue är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-17, 10:38 #16
diego diego är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 159
diego diego är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 159
Man kan stoppa in upp till 50kkr hos 4spar så får man rätt ok ränta. Man får mer ränta beroende på hur länge man låser kapitalet. 5,5-8,1%

Har haft en del hos dem och funkar smidigt. Man bör dock observera att de ej har insättningsgaranti, men har funnits ett tag nu och verkar stabila.
diego är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-11-21, 16:38 #17
MrBlue MrBlue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 27
MrBlue MrBlue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 27
Citat:
Ursprungligen postat av diego Visa inlägg
Man kan stoppa in upp till 50kkr hos 4spar så får man rätt ok ränta. Man får mer ränta beroende på hur länge man låser kapitalet. 5,5-8,1%

Har haft en del hos dem och funkar smidigt. Man bör dock observera att de ej har insättningsgaranti, men har funnits ett tag nu och verkar stabila.

Ja, de känner jag till. 4spar tror jag dock bara erbjuder för privatperson. Några fler som erbjuder liknande är;

Upplandsspar
Viaspar

Jag är dock som sagt medveten om att de inte har någon insättnings-garanti, men de ovan verkar ha hög kreditvärdighet (sigillet finns på deras sajter, och jag tror det stämmer). Viaspar erbjuder även något liknande för företag.
MrBlue är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017