Kom ihåg mig?

Prylkoll.se till salu

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-12-03, 11:26 #1
Arnebys avatar
Arneby Arneby är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 41
Arneby Arneby är inte uppkopplad
Nykomling
Arnebys avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 41
Green Flag Prylkoll.se till salu

Efter nästan 10 års uptime är det dags för mig att överge Prylkoll.se som startade våren 2005. Det innebär att sajten först går i träda för att senare stängas av. Alternativt kan jag tänka mig att sälja rubbet om intresse finns och pengarna är rimliga.

Innehåll: över 15 000 prylnotiser med bra longtail-effekt i vissa fall.

Plattform: WordPress hos Glesys. Aktuell sajt utvecklad hösten 2012.

Trafik: ca 1500 icke-ub per dag. Blir lätt 2-3x så många med lite frekventera innehåll.

Intjäning: Idag ca 5K per månad. Har tidigare varit och kan lätt bli mer än det tredubbla.

Domäner: Några relaterade domännamn som Mobilkoll.se, Konsolkoll.se osv kan ingå vid köp. Domänen Bloggverket.se ingår däremot inte.

Viss orginalframtagen grafik (Pryldolf) ingår.

Bra relationer upparbetade med stora leverantörer och PR-byråer i Sverige och internationellt.

Värdering: ingen aning om vad detta bygge kan vara värt för just dig. Men under 10K xmoms verkar rätt meningslöst att sälja för. Kom med bud/förslag.

Hur Prylkoll.se ligger till hos Google och andra viktiga SEO-ställen är du som är intresserad säkert bättre än jag på att avgöra.

Vänligen,

--Gunnar
Arneby är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-05, 00:23 #2
Arnebys avatar
Arneby Arneby är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 41
Arneby Arneby är inte uppkopplad
Nykomling
Arnebys avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 41
Aktuellt bud är nu uppe i 25K xmoms.

Ska tilläggas att driva Prylkoll.se även ger trevliga bieffekter i form av många roliga prylar antingen för lån/test eller för att behålla. Uppgår lätt till 25K per år. Dessutom blir det en hel del pressresor internationellt. Prylkoll har har förutom England och Tyskland tagit mig till exempelvis Sydkorea, Kina och flera gånger till USA såklart. Allt betalt av leverantörer.

Att det går att lyfta intäkterna till över 100K per år är inget önsketänkande. Så var fallet senast 2009. 2008 var de ca 200K. I år är de ca 50K helt passivt. Och då tackar jag nej till porr, gambling, köpta länkar och dold marknadsföring.

--Gunnar
Arneby är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-05, 18:50 #3
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Finns det något slutdatum för bud, eller fortsätter du att ta bud tills du är "nöjd", eller hur ser upplägget ut?
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-08, 00:50 #4
Arnebys avatar
Arneby Arneby är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 41
Arneby Arneby är inte uppkopplad
Nykomling
Arnebys avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 41
Hej!

Det finns inget spikat slutdatum men affären bör vara avslutad och överförd i slutet på januari är min förhoppning. Jag har nu bud på 50K och ca 4, i mina ögon, seriösa spekulanter.

Intresserad? Maila mig då på gunnar.arneby@gmail.com - jag kommer verkligen inte överens med WNs PM-system

Det går givetvis även bra att googla mig 'Gunnar Lindberg Årneby' om du är sugen på att veta vad jag är för typ egentligen.
Arneby är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
nyheter, prylar, prylkoll


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017