Kom ihåg mig?

Söker samarbete

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-06, 17:07 #1
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Standard Söker samarbete

Hej,

Söker efter affärsängel / investerare till ett internet baserad företag för etablering i Sverige.

Allt fungerar redan som det skall och allt går med vinst utomlands just nu, vet exakt vad som skall göras och sköter det mesta själv för att få företaget att ge vinst då jag redan gör detta med framgång utanför Sverige.

Det fungerar redan och därmed finns inga risker.

I utbyte mot stöd i form av investering och redovisning/skattekonsultation kan du bli 50% delägare i bolaget.

Kan dra igång det hela på 3 månader och bli ledande i Sverige.

Skick PM vid intresse med telefon nummer och vad ni kan erbjuda och vad ni vill ha utav samarbetet.

Jag sköter som sagt allt själv då jag redan lyckats med det utanför Sverige, men skulle behöva investering för att kunna expandera snabbt i Sverige.

Investering kommer att användas till saker så som:
- kontor
- telefoni
- revisor
- 2 anställda (support)
- programmerare
osv.

Tror 300,000 bör mer än räcka.

Tänker inte berätta allt över PM, bara seriösa tack!
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-06, 19:01 #2
Replayme Replayme är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 171
Replayme Replayme är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 171
Standard Affärsängel

Hej.
Jag sitter på ett gäng programmerare och en del pengar.
dock inte 300.000 som jag vill investera, men 100.000 sek om det känns rätt.

- kontor
- telefoni
- revisor
- 2 anställda (support) - Här har jag eventuellt personer som kan gå in
- programmerare - Här har jag personer som kan gå in

Kan man få veta lite mer vad det rör sig om?

MVH
M
Replayme är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-06, 20:37 #3
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Hej,

Kan inte avslöja något här då konkurrensen kan se denna tråd och jag vill inte ge inspiration till förbättringar genom denna tråd.

Det rör sig om något som redan finns men eftersom jag har arbetat hårt på att bygga upp mycket sedan Juli 2014 blir det hur enkelt som helst att ta över den svenska marknaden.

Det går bra med mindre om ni kan bistå med verktygen jag behöver så som kontor, telefonin är för supporten allt hänger ihop.
Pengarna jag vill ha skall gå till att anställa en del "andra" som jag inte kan nämna här.

Mycket av arbetet är klar jag behöver hjälp med "offline" delen och mindre investering för att dra igång det hela.

Det är något som fungerar och ser jag att ni är like drivna (motiverade) som mig så kan vi expandera globalt också, det är mer än möjligt då jag har grunden klar globalt också men det kommer att kräva arbete, bra planering samt utmärkt support.

Det rör sig om mycket pengar långsiktigt med låga utgifter.

Erfarenheten finns där, så konkurrensen är ute ur spelet ganska snabbt.

Det rör sig om miljarder i omsättning om vi expanderar globalt, dock detta skulle behöva fler anställda och låga bank avgifter.
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-06, 21:18 #4
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
Om det rör sig om miljarder i omsättning så ska du lätt kunna nå miljonen, är det inte bara bättre att du tar ett vanligt banklån på 300k då?

Så äger du allt själv. Du har ju redan en inkomst från utlandet säger du.

Eller har jag missat något?
x264 är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-06, 21:37 #5
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av x264 Visa inlägg
Om det rör sig om miljarder i omsättning så ska du lätt kunna nå miljonen, är det inte bara bättre att du tar ett vanligt banklån på 300k då?

Så äger du allt själv. Du har ju redan en inkomst från utlandet säger du.

Eller har jag missat något?
Om man lyckas globalt så rör det sig om miljardär i omsättning men under 10% vinst troligen 5% vinst, det blir mycket pengar ändå...

Men utgifterna blir mer om man vill expandera globalt, 10+ anställda bara i början.

För Sverige rör det sig om miljoner men inkomsten är stadigt och går att expandera till Norge på bara 1 månad t.ex. när den Svenska grunden är klar vilket innebär ännu mer vinst.

Jag är extremt bra på att få verksamheten att fungera och ge vinst, men att sköta redovisningen och företagandet utanför internet är min svaga sida, därför vill jag ha hjälp med redovisningen och skatteärenden också.

Det krävs väldigt lite arbete när allt är klart, 99% av arbetet sker under uppstartsfasen, det som är fortlöpande är redovisning och support.

Det är ett system som är svårt att bygga/skapa men när man lyckats med det så rullar pengarna in per automatik.

Jag skapar systemet, behöver bara resurserna och expertisen av att redovisa osv.

Hittar jag inget samarbete så kommer jag att dra igång detta på egen hand innan sommaren, men det blir inte så roligt då jag vill endast fokusera på verksamheten och inte redovisningen.
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-06, 23:11 #6
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Tror du att projektet kan generera miljarder så skulle jag iallafall vara på banken nu och ta ett lån på allt som behövs och outsourca/anställa kompetens som behövs för lönarvode istället för att ge bort massa miljarder i 50%.
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-06, 23:47 #7
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Tror du att projektet kan generera miljarder så skulle jag iallafall vara på banken nu och ta ett lån på allt som behövs och outsourca/anställa kompetens som behövs för lönarvode istället för att ge bort massa miljarder i 50%.
Om man vill jobba hårt och expandera globalt, efter 3 år eventuellt kan omsättningen bli miljarder. Men vinsten endast 5%.

Först och främst är jag ute efter den Svenska och Nordiska marknaden, allt måste gå steg för steg.

Sedan om man nu expanderar globalt och tjänar miljarder så spelar det väl inte så mycket roll att dela med sig, om man fick stöd att komma dit från partnern/investeraren.

Är inte så girig, vill bara se resultat snabbt och expandera.

Jag har märkt att när det gäller affärer så gillar de flesta pengar och tycker det är konstigt när man själv inte försöker få mer pengar.

Tjänar jag så pass att jag lever bra och kan investera, så räcker det för mig. Bättre att jobba i lag än ensam.

Kanske vill jag ha en team där vi samarbetar, handlar nog inte bara om pengar. Det blir tråkigt att jobba själv i många år, vilket jag gjort ett BRA tag nu
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-07, 03:45 #8
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
Du får nog berätta lite mer om projektet ändå om du vill ha samarbete, åtminstone vilken kategori det handlar om. Du säger att det redan finns konkurrenter i Sverige vilket innebär att du kan nämna vad det handlar om utan att nämna dina tänkta förbättringar, detta är tämligen harmlöst.

Vi hör sånthär dagligen, när jag var som aktivast i ett programmeringsforum så fick jag förfrågningar dagligen & samtliga lät: "Jag har världens bästa idé som vi kommer tjäna 40 tusen miljarder kr på", sen när man ber dom berätta så låter det i princip alltid "Jag vill göra precis som Facebook, fast grönt".

Det är svårt för investerare att ens börja bli intresserade när du inte sagt något överhuvudtaget i princip.

Dessutom, varför behöver du programmerare? Bara att anpassa eran utländska sida till svenska & fortsätta utveckla? Eller är dom som utvecklade nuvarande sidan ute ur bilden?
JesperA är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-07, 10:39 #9
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av JesperA Visa inlägg
Det är svårt för investerare att ens börja bli intresserade när du inte sagt något överhuvudtaget i princip.
Du har rätt, men jag vill inte skriva det offentligt och ta emot synpunkter.

Jag vet att det funkar och jag vet exakt vad som skall göras för att lyckas med det här, det är ingen ide som kanske lyckas.

Om någon är seriös och vill satsa på något som garanterat lyckas och det snabbt med inkomster i över 10 år så är det bara att skicka PM.

Sedan kan man diskutera vidare över telefon och ha möte över ett kaffe eller något.

Det är inget "nytt dating" sida det handlar om, inga fantasier.

Det är också inte bara investering jag är ute efter, behöver också rådgivning från personen och hjälp med att driva företaget i Sverige.

Vem som helst får inte var med heller, om vi skall vara partners skall man kunna komma överens och det är ett krav att du är ganska driven och motiverad också vilket är viktigt långsiktigt.
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2015-01-07, 13:48 #10
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Det verkar som om flera är intresserade.

Jag prioriterar den som är ute efter snabba resultat.

Då jag har grunden klar och vet exakt vad som skall göras så vill jag dra igång det här så snabbt som möjligt, räcker med 3 månader för att bli ledande i Sverige.

Vill inte sitta och diskutera i 1 månad, vill dra igång det hela snabbt och effektivt.

Varje dag som går är förlorade intäkter.
Lindalicious är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017