Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Starta SEO företag utomlands, var, hur?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-08-25, 00:13 #1
dewzor dewzor är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 3
dewzor dewzor är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 3
Standard Starta SEO företag utomlands, var, hur? Extremt tacksam för svar!

Är i startgroparna för att starta upp ett SEO företag. Har en mindre kundbas men den växer ganska fort, finns mer att göra än jag har tid med. Vill starta företag och börja fakturera men vet inte riktigt vart och hur jag skall göra det.. Har startkapital på strax över 4k euro, skulle kunna utöka startkapitalet något om det behövs.

Skatterna är otroligt höga i Sverige och har inget intresse av att bo i Sverige så valet att flytta utomlands är givet. Har läst andra trådar här på wm och även andra sidor, Malta verkar vara ett hyfsat alternativ dock kostar det endel att starta företag där.

Har en budget på cirka 10k sek i månaden att leva på till en början, är inte speciellt kräsen med levnadsstandard etc. Läste för ett tag sedan att London LLC kan vara ett alternativ, Estland och Litauen skall vara fördelaktigt också. Ett plus är om det är möjligt att driva företaget och resa runt i världen, men det är inget krav.

Ni som har erfarenhet av att driva företag utomlands, hur hade ni gjort? Är extremt tacksam för svar!

Senast redigerad av dewzor den 2017-08-25 klockan 00:20
dewzor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-25, 13:00 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Malta är bäst men del omkostnader årligen, går komma ner till 0-5% skatt beroende vilket upplägg.

Om man bara tänker resa runt så är UAE RAK offshore bolag billigast, även om vissa klienter inom EU kan ha lite problem vilja betala fakturor från sådant bolag.

Vill man bygga sig en bas utan få problem längre fram så är ett UAE Freezone bolag bättre, och ger möjligt få Investor Residency VISA här så du har rätt bo i UAE / Dubai. Dock behöver du inte bo här för ha det men du kan ha som bas om du reser runt. Dock mycket dyrare än UAE Offshore bolag dock mer seriöst bolag.

Fördel med både Offshore / FZE bolag du behöver ingen bokföring eller redovisning alls och är 0% skatt här i UAE.

Har satt upp många olika strukturer åt folk i olika delar av världen, dock så har du inte så mycket pengar att röra dig på.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-25, 13:55 #3
dewzor dewzor är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 3
dewzor dewzor är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Malta är bäst men del omkostnader årligen, går komma ner till 0-5% skatt beroende vilket upplägg.

Om man bara tänker resa runt så är UAE RAK offshore bolag billigast, även om vissa klienter inom EU kan ha lite problem vilja betala fakturor från sådant bolag.

Vill man bygga sig en bas utan få problem längre fram så är ett UAE Freezone bolag bättre, och ger möjligt få Investor Residency VISA här så du har rätt bo i UAE / Dubai. Dock behöver du inte bo här för ha det men du kan ha som bas om du reser runt. Dock mycket dyrare än UAE Offshore bolag dock mer seriöst bolag.

Fördel med både Offshore / FZE bolag du behöver ingen bokföring eller redovisning alls och är 0% skatt här i UAE.

Har satt upp många olika strukturer åt folk i olika delar av världen, dock så har du inte så mycket pengar att röra dig på.
Tack för grym information, precis sånthär jag var ute efter! Vet att jag har en något tunn budget, dock så har jag alla andra förutsättningar för att dra igång detta så känner att det är dags. Det står mellan detta eller ta ett jobb och jobba ett tag för att sedan starta företag, men då jag inte är bunden av något idag och redan har kunder etc så känner jag att det är bättre att dra igång direkt.

Känner kunderna personligen och framtida kunder består mestadels av kunders vänner och affiliate inkomster så UAE RAK blir nog inga problem. Behöver man åka till dubai för att starta ett sånthär företag eller är det bara att dra igång på distans? Vet du ungefär vad det kostar?
dewzor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-25, 18:27 #4
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av dewzor Visa inlägg
Tack för grym information, precis sånthär jag var ute efter! Vet att jag har en något tunn budget, dock så har jag alla andra förutsättningar för att dra igång detta så känner att det är dags. Det står mellan detta eller ta ett jobb och jobba ett tag för att sedan starta företag, men då jag inte är bunden av något idag och redan har kunder etc så känner jag att det är bättre att dra igång direkt.

Känner kunderna personligen och framtida kunder består mestadels av kunders vänner och affiliate inkomster så UAE RAK blir nog inga problem. Behöver man åka till dubai för att starta ett sånthär företag eller är det bara att dra igång på distans? Vet du ungefär vad det kostar?
Krävs inte resa för öppna RAK Offshore men för bankkonto här i Dubai krävs alltid personlig möte med bank.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-25, 21:42 #5
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Bulgarien verkar ok, nån som har erfarenhet av Bulgarien kanske kan skriva några rader med.

Läs mer här..
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-25, 21:55 #6
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av GRL Visa inlägg
Bulgarien verkar ok, nån som har erfarenhet av Bulgarien kanske kan skriva några rader med.

Läs mer här..
Om man inte tänker bo i Bulgarien så är ändå 10-15% inte så låg, sedan tillkommer även inkomstskatt i land du bor. Dock är det billigt i Bulgarien.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-26, 00:00 #7
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Det var lite så jag tänkte eftersom OP ville eventuellt flytta från Sverige, kanske Sofia vore billigt och bra. Nån som har erfarenheter från Bulgarien kanske kan vidareutveckla .. =)
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-28, 14:02 #8
dewzor dewzor är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 3
dewzor dewzor är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 3
Okej bulgarien blir nog inte aktuellt då jag inte har tänkt att bo där, tack för tipset dock! Har kollat in UAE rak nu, som jag förstått det så kostar det någonstans runt 30k sek för att öppna ett företag där och ett bankkonto i ett annat land, utan att man behöver närvara fysiskt.

Detta i kombination med 0% skatt, ingen bokföring etc.. Verkar ju för bra för att vara sant? Vad är haken?

Visst att några företag kanske inte vill ta fakturor från ett sånthär företag, det är inget som kommer påverka verksamheten vilket fall. Lutar helt klart åt att det blir ett UAE RAK företag. Tack än en gång, utan tipsen här hade jag nog ej hittat denna lösning!
dewzor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017