Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Laptopskärm gick sönder när jag öppnade den.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-07-26, 11:28 #11
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Jag som tänkte handla dator hos netonnet nu, tack för varningen.

Du kan ju betala någon student för att springa runt i 50+ forum på nätet och sprida hur bra service netonnet har

Innan du gör det bör du varna netonnet om att du "kan" tänka dig göra det.

Funkade för mig när adressändring krävde mig på pengar fast de inte hade rätt till det. Hotade med polisanmälan och dålig PR och gav dem 24 timmar att sköta mitt ärende... gick hur bra som helst.

Tyvär så måste man hota dem som har lite svårt att förstå. Bara du hotar lagligt är det inga problem.
Stora företag väntar sig att du skall "glömma" saken, vilket de flesta konsumenter gör.
Det var så lite så. El-giganten har jag väldigt bra erfarenheter av, men netonnet; aldrig mer!

Låter som en bra idé, att betala någon att skriva om det här på ett 50-tal forum på nätet.

Stort tack! Uppdaterar i tråden när jag har bestämt mig för vad jag ska göra. Just nu har jag ringt deras kundservice och lämnat klagomål och krävt att varuhuschefen kontaktar mig angående det här.

Senast redigerad av Lancelot den 2014-07-26 klockan 11:31
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-26, 13:03 #12
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Om du kräver en summa som räknas som FT mål har du i princip inget att förlora mer än extra timmarna i domstol.

Vill du göra större ersättningskrav kan det även ingå försäkring i din företagsförsäkring.

Motpart har mycket mer att förlora i PR att ens låta det gå så långt, och framförallt om det hamnar i tidningen.

Om avtalet med Lenovo är att dom ska ge dig en ny dator om du fått ett DOA ärende av Lenovo (Även om jag inte håller med om att det just är en ren DOA).

Då är det ingen sak ens att diskutera, då har dom gjort fel och borde ersätta dig för skadan dom aktivt vållat.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-26, 20:34 #13
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Varför anlita folk för att sprida att NetOnNet och deras kundservice suger?
Dom lyckas så bra själva med det.

Deras service via telefon säger saker som inte stämmer när man väl lyckas köra den sträckan till närmsta "lagershop" där det visar sig att det personen i telefon säger är totalt felaktigt. Värt att notera är att de 2 första personerna lägger på när man presenterat ärendet.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-27, 00:42 #14
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Jag köpte en telefon på Netonnet som visade sig vara en tysk version! Inget språkstöd för svenska och osäkert om det var samma frekvenser i denna versionen.

Det låg en liten, liten text på hemsidan, men stor ingenting i butik. När jag påpekade det sa de bara att det här är en butik för de som läser på om produkterna på vår hemsida innan man handlar!

Fick dock lämna tillbaks dem, åkte till en annan kedja och fick den svenska versionen.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-27, 00:57 #15
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
@ Lancelot, det är verkligen tråkigt att höra det du har varit med här, rätt har du, fel hade servicechefen, han hade inte rätt att bete sig på det sättet.

Hur som helst, jag hade skickat ett mejl direkt till NetOnNet och förklarat det hela på ett snyggt sätt samt hota med att det blir en del dålig PR ifall de inte hanterar ärendet på ett annat och rätt sätt, skriv även ett meddelande direkt på deras facebooksida, då menar jag ett pm och inte offentligt på deras wall. De som sköter deras Facebook, Twitter m.m är där för att svara och ansvara för företagets rykte.

Att hänga ut NetOnNet på 50 olika forum för att en usel person (servicechefen) inte skött sitt arbete är orättvist tycker jag.

Tyvärr så har ofta företag bra och dåliga personal, du säger själv att de på KC var trevliga och ville hjälpa till, där ser du, det finns bra och mindre personal på alla företag.

Man bör inte hänga ut företag bara för att EN person på det stället hade en dålig dag.

Självkalrt ska du begära ersättning för den tid och kostnad du la på det här men gör det snyggt det funkar oftast.

Min åsikt, gör precis som du själv ser passande.

Mvh
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-27, 18:59 #16
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av John Adams Visa inlägg
Hur som helst, jag hade skickat ett mejl direkt till NetOnNet och förklarat det hela på ett snyggt sätt samt hota med att det blir en del dålig PR ifall de inte hanterar ärendet på ett annat och rätt sätt, skriv även ett meddelande direkt på deras facebooksida, då menar jag ett pm och inte offentligt på deras wall. De som sköter deras Facebook, Twitter m.m är där för att svara och ansvara för företagets rykte.
Fullständigt korkat i mitt tycke. Så fort man börjar att hota med saker så kommer motparten direkt sätta sig med taggarna utåt och om ni inte är advokater så vill ni inte ens befinna er i en sådan diskussion. Jag har inte läst tråden så noga och TS har säkert helt rätt och lagen på sin sida, men skulle det visa sig att motparten har full koll på de relaterade lagarna och ni själva inte har det - då är ni rökta.

Jag har själv jobbat i datorbutik och Konsumentköplagen gick man igenom noggrant. Det är snarare regel än undantag att kunderna som står och skriker är de som har minst koll på vad som gäller. De har sett Sverker på TV och tror de står över alla andra.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-28, 07:14 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Även jag har dåliga upplevelser från NetOnNet, det tog 5-6 telefonsamtal innan de lyckades ordna en försäkring jag beställt. Tycker inte man ska bry sig om att klaga överdrivet mycket på lågprisföretag (vilket i stort sett alla elektronikkedjor är idag) dock, de som arbetar med support där har förmodligen såväl dåliga löner som arbetsvillkor till följd av det usla skick marknaden är i idag. Samma sak gäller tyvärr numera också många andra branscher.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-28, 13:32 #18
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
I och med att det inte är privatperson som är kund så gäller inte konsumentlagarna utan endast köplagen (1990:931) (KöpL). "KöpL är inte en tvingande lag, vilket betyder att det som vid köpet avtalats mellan köparen och säljaren gäller före lagen (3 § KöpL)." Mao. läs köpevillkoren från NetOnNet.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-28, 13:34 #19
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Tack för info Westman. Gäller då inte DOA numret från Lenovo som ett DOA nummer om det står annat i köpvillkoren? Nu har jag ej läst igenom köpvillkoren, men tänkte fråga ändå.

Gjorde dock precis som vi avtalade vid service inlämningen, gick hem med produkten och kontaktade Lenovo då de skulle sköta det hela och saken låg i deras händer. När jag fick DOA sa de dock att det är de som bestämmer och inte Lenovo.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-28, 14:21 #20
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Jag blir förvirrad, har Lenovo sagt att det är en DOA och gett dig ett returnummer men NetOnNet vägrar ta emot DOA?

Enligt min erfarenhet så om man har kontaktat leverantören så är säljaren ute ur bilden. Då skeppar man helt enkelt DOA-prylen till leverantörens mottagningsadress.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017