Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


what about AdLite ?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-23, 10:52 #1
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Standard what about AdLite ?

Tjenare,
fick ett mail från AdLite i morse till min skräppost på hotmailen, i brever verkder det vara ett hyvsat affiliatebolag.

Men när den hamnar i skräppost blir man ju fundersam...

Någon som har erfarenheter av dem eller är det helt nytt, borde jag testa dem? är väldigt trött på dem andra affiliatebolagen så vill hitta nytt.

Citat:
under en 3-månaders testperiod
och detta är för hemside ägare inte annonsörer framgår det i mailet...
Tacksam för svar!
//Philip Andersson!
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-23, 22:11 #2
freakies avatar
freakie freakie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 128
freakie freakie är inte uppkopplad
Medlem
freakies avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 128
Vi på jobbet fick ett antal mail från dessa imorse vid 03:45.
Detta skickat till en helt irrellevant mailadress till ett företag som aldrig skulle ens överväga att göra reklam på sin företagssite.

Det bara skriker spam om det här.
freakie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-23, 22:31 #3
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Citat:
Ursprungligen postat av freakie Visa inlägg
Vi på jobbet fick ett antal mail från dessa imorse vid 03:45.
Detta skickat till en helt irrellevant mailadress till ett företag som aldrig skulle ens överväga att göra reklam på sin företagssite.

Det bara skriker spam om det här.
okej, antog det med iom jag inte har bett om deras mail! men har lämnat en intresseanmälan. Vill se hur dem fungerar!
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-24, 00:49 #4
wedges avatar
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
wedges avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
Fick ett mail till en adress som inte har någon företagsankytning alls, så det blev en anmälan till Konsumentverket. Spam, utan tvekan.
wedge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-30, 21:40 #5
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Helt klart spamare med tanke på att de skickar till allt de hittar.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-30, 23:00 #6
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag har fått 6-7 stycken mail från dessa skojare, så alla blev SPAM-markerade.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-03, 09:24 #7
skaft skaft är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 15
skaft skaft är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson Visa inlägg
Jag har fått 6-7 stycken mail från dessa skojare, så alla blev SPAM-markerade.
Dito. Är så fruktansvärt trött på dem och kan inte i min vildaste fantasi förstå hur de tror att folk skall bli intresserade av ett affiliate-nätverk som skickar sju mail i stöten...
skaft är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-04, 05:21 #8
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Jävla spammare. Har 6+ e-post från dessa idioter.

Tänker aldrig arbeta med dem.

Är det någon som vet var de köpt adresser? Det måste komma från ett annat nätverk, förmodligen ett danskt.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-04, 07:45 #9
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Bifogar min mailkonversation med AdLite, väntar fortfarande på besked vem det är som säljer min mailadress.

Citat:
Läste just på Webmasternetwork att du fått 5-6st mail från AdLite AB. Vad jag kan se har jag skickat ett (1) mail till [email protected].

Om det inte stämmer vore jag tacksam om du kunde replya på alla mail så att jag ser vid vilka tidpunkter det skett.

Sen såg jag även att du kallade mailet för spam. Lite tråkigt tycker jag att kalla ett enda mail för ett spam. Det är ju inga fake-klockor eller tabletter jag säljer direkt. Utan snarare ett bra erbjudande om ett samarbete. Dessutom är det ju Svenska Resenätverket AB som driver flygresor.se och ingen privatperson.

Jag har inte för avsikt att registrera mig på Webmasternetwork bara för att försöka mig på ett tafatt försök (ja, det kanske t om skulle uppfattas som desperat) att förklara mig ur något som jag redan blivit dömd för.

Jag ser fram emot ett svar på det här mailet.
Citat:
Alla automatmail/reklam som jag ej beställt klassar jag spam. Jag personligen och många andra anser att reklam är fel oavsett om det kommer på privat eller företagsmailen. Men kommer det ett mail bryr jag mig inte så mycket och raderar bara, men i detta fall har jag fått upprepade mail till flera adresser, bl.a. till flygresor.se, min enskilda firma, min privata, alltomgotland.se samt resenatverket.se eller reseforum.se. Därför blev det klick på "markera spam". Som sagt, jag bryr mig inte hur lagen ser ut, obeställd reklam = spam i min ögon.

Sedan faktum att jag redan pratat med 20-tal företag som heter ad* gör att när man för 21:a gången ser ett företag som heter ad* så tappar man lusten av att läsa bara p.g.a. företagsnamnet.
Citat:
Ok, jag har full förståelse. Man kan säga att det var lite olyckligt att det föreföll sig så att du var ägare till flera av dem siter som jag kontaktade dem senaste dagarna. Jag trodde att det rörde sig om en enstaka site, nämligen den som stod i din profil på WN.

Hursomhelst så kan jag bara beklaga att det blev som det blev. Men jag har letat bland siter som är tänkbara att utnyttja annonstjänsten och på något sätt behöver man värva användare. Ibland stöter man på publicister som aldrig hört talas om affärsmodellen och är väldigt entusiastiska att haka på, medans vissa är av den mer rutinerade entreprenörer som sett sånt till leda.

Dock vill jag påpeka om att jag vid ett tidigare tillfälle gick på en mina när jag gjorde ett utskick på en maillista som inte var speciellt tillförlitlig. Troligtvis var det utskicket som var upprinnelsen till starten av tråden på WN.
Citat:
Skulle vara intressant och få veta vem som är din distributör av mailadresser. Skulle vilja ta mig en snack med personen som tjänar pengar på att slösa bort min arbetstid på meningslösa spam-mail.

Hoppas du kan förmedla kontakt.
Citat:
Kan inte annat än beklaga. Har skickat ut en hel del mail vid det här laget och intresset har varit sådär, men trots det har det givit en del.

Dock finns det en baksida, nämligen att det ibland riktas fel, t om oerhört fel ibland. Dock vill jag påstå att antalet klagomål är försumbar jämfört med antalet utskick (reserverar mig för ett stort mörkertal här). Dem flesta typer av maillistor är helt enkelt inget att lägga ned krut på.

Jag har försökt på många sätt filtrera, söka och städa maillistorna, men trots det går det inte att skydda sig från "fel". I fallet med dina mail är det oerhört svårt att hitta gemensamma nämnare eftersom adresserna går till olika domäner.

Därmed har jag bestämt mig för att skrota hela idén med mailutskick. Been there, done that.

Jag antar att du kanske inte har något emot att jag kanske kontaktar dig personligen i framtiden om eventuellt samarbete.
Citat:
Det var inte riktigt svar på min fråga så jag tar det igen.

Skulle vara intressant och få veta vem som är din distributör av mailadresser. Skulle vilja ta mig en snack med personen som tjänar pengar på att slösa bort min arbetstid på meningslösa spam-mail.

Hoppas du kan förmedla kontakt.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-04, 08:38 #10
Headswe Headswe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 31
Headswe Headswe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 31
Har även jag fått deras spammail, intressant är att jag fick den till en adress som jag enbart har använt när jag registrerat en sida i ett par länkkataloger.
Troligvis är det nån av dessa katalogägare som sålt adressen vidare.
Headswe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017