Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


100 mbit

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-01-15, 23:07 #1
micze micze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 93
micze micze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 93
Jag skulle vilja veta på ett ungefär vad det skulle kunna gå på att ställa 2x 1u lådor på 100 mbit bandbredd var?

Givetvis är jag beredd på att ett sådant tilltag borde gå på flera tusentals kronor i månaden, men jag vill gärna ha en bild över vilka leverantörer det finns och vad det skulle kunna tänkas att kosta.

Jag kommer inte att verkställa några planer förrän till sommaren, men beräknar då att ha ~50000 kr att spendera i dessa två servar + uppkoppling under uppstartstiden.

Jag nämner inget i nuläget om vad jag har tänkt mig att göra med dessa servar (Förutom att det handlar lagliga ändamål) Och att det kan handla om betydliga mängder med bandbreddsandvändning.
micze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-15, 23:24 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Skiljer rätt mycket i pris, även beroende om du kan avtala om Nordisk eller Global transit.

Sedan olika hur dom olika ISP räknar trafiken, faktisk förbrukning (avg) eller på 95%:ige eller helt enkelt fast kapacitet.

Men generelt från 10.000-30.000 för 100Mbit /mån, sedan förhandlingsbart vid colo etc oftast.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017