Kom ihåg mig?

När kan man förhandla om provision?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-05-09, 20:10 #1
matsmaatson matsmaatson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 16
matsmaatson matsmaatson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 16
Standard När kan man förhandla om provision?

Tänkte höra med er vad ni har för erfarenheter av att förhandla upp provisionen hos olika företag.

Ska man förhandla med nätverket (adtraction, tradedoubler osv.) eller ska jag gå direkt till företaget?

Vid vilka mängder (sales, klicks, intäkter) kan man börja förhandla om sin provision?

Har ni några tips på hur man ska förhandla och vad man ska trycka på för att få upp provisionen några hack?
matsmaatson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-05-10, 11:49 #2
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
Man kan ofta förhandla upp några procentenheter. Både med annonsör, nätverk och i kombination. Ofta är det bäst att inleda diskussionen med nätverket, om man inte redan har en bra kontakt med annonsören för då kan man givetvis också börja där.

För att lyckas nå en bättre deal är det bra om man kan komma med något konkret, t.ex:

1) "Jag levererar 10 sales till er idag varje månad. Om jag ökar leveransen med XX procent, kan ni då erbjuda mig X procentenheter ökad provision?"

2) "Jag levererar inte några sales till er idag, men jag skulle nog kunna göra det men tycker provisionen är för låg. Om jag levererar XX sales till er varje månad, har ni möjlighet att erbjuda mig XX procent i provision då?"
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-05-11, 09:12 #3
matsmaatson matsmaatson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 16
matsmaatson matsmaatson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av elofsson Visa inlägg
Man kan ofta förhandla upp några procentenheter. Både med annonsör, nätverk och i kombination. Ofta är det bäst att inleda diskussionen med nätverket, om man inte redan har en bra kontakt med annonsören för då kan man givetvis också börja där.

För att lyckas nå en bättre deal är det bra om man kan komma med något konkret, t.ex:

1) "Jag levererar 10 sales till er idag varje månad. Om jag ökar leveransen med XX procent, kan ni då erbjuda mig X procentenheter ökad provision?"

2) "Jag levererar inte några sales till er idag, men jag skulle nog kunna göra det men tycker provisionen är för låg. Om jag levererar XX sales till er varje månad, har ni möjlighet att erbjuda mig XX procent i provision då?"
Tack för ditt svar. Då ska jag försöka kontakta mina nätverk så får vi se hur det går.
matsmaatson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
affiliate, förhandla, provision


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017