Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dejting djungeln.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-03-04, 08:42 #1
Samos Samos är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 4
Samos Samos är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 4
Standard Dejting djungeln.

Dejting sidor finns det mängder av, både bra och dåliga. Vill man söka kärlek idag behöver man inte många musklick för att hitta "leverantörer". Men efter lite research ser man snabbt att många är missnöjda, de som är aktiva har ofta medlemsskap hos 3-4 olika dejtingsidor och klagar ändå.

Jag har många idéer, mycket nytt som jag är redo att lägga både tid och pengar på. Vad jag saknar är kunskap att skapa en community.
Jag behöver hjälp till en affärsidé längre fram. Ni som kan programmering, professionell marknadsföring, har erfarenhet eller till och med jobbar med detta. Vad krävs för att lyckas med detta?

Fråga 1.
Vart hittar man ett lämpligt företag att jobba med?
Jag söker såklart människor som har gjort liknande projekt och vet vad som behövs. Ett bollplank att bolla idéer med. Och folk som aldrig är långt borta. Gärna ett mindre företag.

Fråga 2.
Kostnader.
Räcker 100 000 för en rejäl plattform? 50 000 eller 250 000?
Bygger jag ett hus vill jag ha en prisplan. Samma sak här.

Fråga 3.
Optimering och marknadsföring. Detta jobb kommer kräva lika mycket jobb som själva sidan, om inte mer. Förslag om vart man kan vända sig för en så bra marknadsföringsplan som möjligt?

Hoppas jag får lite svar från er som kan mer än jag. Jag tror inget är omöjligt och vill man och har fokus så kan man lyckas med det mesta. Jag har inga ambitioner att bli störst på något vis. Men jag vill att det ska löna sig i framtiden.

Otroligt tacksam för svar!
Samos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-04, 11:33 #2
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 550
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 550
Du behöver ordentligt med kapital för att kunna konkurrera med etablerade dejtingföretag. Räkna med en breakeven pa ett halvar, dvs om du betalar 50kr/lead sa kommer det genomsnittligt ta 6 manader innan du fatt tillbaka pengarna, och därefter är din vinst.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-04, 17:33 #3
Samos Samos är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 4
Samos Samos är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 4
Absolute, går man med vinst efter bara 6 månader så är man ju helnöjd.
Men först och främst är det frågorna som jag ställde som jag undrade över.
Jag trivs med att jobba för mig själv, ska jag ens försöka mig på dom allra största tror jag att det blir lite orealistiskt =)
Samos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-09, 18:47 #4
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Att bygga plattformen rent tekniskt är inte så avancerat. För 100 - 150k bör du kunna bygga det för om du ska ha den grundläggande funktionaliteten och bra skalbarhet. Behöver du ha mer fler och avancerade funktioner drar givetvis priset iväg, men det är inte här den stora utmaningen ligger.

Den stora utmaningen ligger i att marknadsföra sidan så att man snabbt når critcal mass och når rätt målgrupp. Ingen vill använda en dejtingsida som det inte finns mycket folk på och det är även viktigt att kvaliteten är hög på medlemmarna.
Det här är en extremt svår nöt att knäcka. Att ta betalt för medlemskap är nog nästan ett krav för att man ska få en seriös sida utan massa spam, men det skapar ju samtidigt en stor tröskel som medlemmarna måste ta sig över vilket försvårar medlemsrekryteringen enormt mycket. Det är en svår avvägning.

För att lyckas utan en enorm marknadsföringsbudget skulle jag nog satsa på att snabbt nå ut till många väldigt människor i ett begränsat område(geografiskt eller socialt, t.ex. ett universitetscampus eller en lite mindre eller medelstor stad) genom så många kanaler som möjligt. Gerillamarknadsföring, facebook, AdWords, banners, affiliate och bombardera din målgrupp med budskapet under en begränsad tid tillsammans med ett bra erbjudande. Olika former av värvningskampanjer tror jag också kan vara väldigt effektivt om man gör det rätt. Då finns nog möjligheten att nå critical mass och livskraftig medlemsbas inom det området. När det är gjort gör du samma sak på nästa ställe. Det krävs nog ändå antingen en väldigt stor hype runt din sida eller en stor budget för att kunna växa tillräckligt snabbt för att din sida ska kännas attraktiv i längden.

Det är en stor risk att satsa på det här, men om man lyckas man är det nog väldigt lukrativt.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017