Kom ihåg mig?

Intresse av att ta över ekonomiblogg?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-06-17, 15:10 #1
Linus77 Linus77 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 7
Linus77 Linus77 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 7
Standard Intresse av att ta över ekonomiblogg?

Har nu informerat läsarna om att jag slutar blogga och funderar på om någon är intresserad av att köpa bloggen och driva den vidare.

www.stabilekonomi.se

82900 sidvisningar, runt 40% hittar till bloggen genom Google då många artiklar och ord rankar högt. Sidan har Pagerank 3.

Startade sidan i Maj 2012 helt utan kunskap så jag tror att det skulle vara möjligt att utveckla sidan ganska rejält för den med bättre kunskaper om annonsering. Sidan har dragit in ett par tusen kronor under året men detta är helt utan ansträngning då syftet aldrig varit att tjäna pengar.

Jag har tidigare skrivit om min dåliga datakunskap och jag har ärligt talat ingen aning om hur en försäljning av en webbplats kan se ut, men efter alla erbjudanden om annonsering som jag fått trots att jag nekat till alla så borde det finnas något av värde att sälja vidare.

Det här är bara en test för att se om det finns intresse, gör det inte det så släcker jag bara ner.

Om någon tycker att det låter intressant så är det bara att höra av sig.
Linus77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-17, 16:59 #2
DomänNytt DomänNytt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 11
DomänNytt DomänNytt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 11
Skickat PM till dig.
DomänNytt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-23, 21:05 #3
Linus77 Linus77 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 7
Linus77 Linus77 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 7
Det verkar vara ett stort intresse av att ta över sidan http://stabilekonomi.se/ och det har kommit in några bud, det högsta är 3500 kr. Jag har förstås ingen aning om vad en sådan här sidas rätta värde är men det ska ju vara värt besväret att genomföra en försäljning också så vi får se vart det tar vägen.

Jag vill tillägga att det är bra om köparen har erfarenhet av den här typen av affärer med flytt av domän, webbplats osv. Min andra sida http://xn--ntbank-bua.se/ följer med på köpet om köparen vill ha den förstås.

Lite mer info om stabilekonomi.se

Sidan drar in mellan 50-100 kr per månad i adsense plus att några besökare har öppnat konto i Avanza vilket även det genererar lite småpengar. Avsikten har inte varit att tjäna pengar och naturligtvis finns det säkert möjlighet att förbättra för den med lite mer kunskap, till exempel så kommer många av besökarna från Google och oftast så hamnar de direkt till ett inlägg och inte till startsidan och då syns inte annonserna, något som jag inte klarat fixa.

Sidan har totalt 84 000 sidvisningar sedan start Maj 2012. Eftersom att jag inte skrivit så mycket mer än att jag ska lägga ner bloggandet i hela juni så är det förstås den sämsta månaden i antalet besök men en normal månad som Maj hade sidan 3309 unika besökare och 8560 sidvisningar.

Bara att höra av er om ni funderar på något eller vill lägga ett bud.
Linus77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-24, 08:45 #4
Linus77 Linus77 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 7
Linus77 Linus77 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 7
Bud på 5000 kr från en mycket seriös köpare just nu, kanske borde sätta ett slutdatum för att göra det hela rättvist?
Linus77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-24, 21:45 #5
Linus77 Linus77 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 7
Linus77 Linus77 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 7
5100 kr högsta budet.
Många hör av sig och vill ha ett köp direktpris för att slippa följa budgivningen, därför har jag kommit fram till att 8000 kr är mitt köp direktpris.
Linus77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-24, 22:48 #6
Linus77 Linus77 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 7
Linus77 Linus77 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 7
Sidorna Stabilekonomi.se och Nätbank.se är sålda och tråden kan stängas.
Linus77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017