Kom ihåg mig?

Eget företag

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-10-08, 17:25 #11
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Bok = underlättar också jobbet något enormt. Internet i all ära.. men all information går helt enkelt inte att hitta i RSVs j-kla djungel
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-08, 17:29 #12
cabman cabman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 5
cabman cabman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 5
Citat:
Originally posted by dm.se@Oct 8 2003, 13:25
Bok = underlättar också jobbet något enormt. Internet i all ära.. men all information går helt enkelt inte att hitta i RSVs j-kla djungel
Räcker med alla blankettsökningar jag gjort där, ett virrvarr av länkar, blanketter och paragrafer.
Inte alltid fullt så lätt att göra rätt för sig :angry:
cabman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-15, 06:10 #13
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 304
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 304
För mig fungerade det bra att komma igång med Nuteks startlinjen (faktiskt väldigt hjälpsamma om man själv har tänkt igenom sina frågor). Böcker (framförallt de ovan nämnda från BL Info tycker jag ha fungerat betydligt sämre).

Sen tar jag hjälp en gång om året av en revisor; då fixar han till allting och jag behöver inte bry mig om så där värst mycket mer än att samla mina papper och se till att dra in pengar. Jag betalar honom 2500 plus moms; mycket väl placerade pengar vill jag säga!

Edit: Tlf till startlinjen är 020-35 10 10 (gratis dessutom!)
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-21, 00:28 #14
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Tjena Cabman!

Jag har för några månader sen startat eget... det går utmärkt och än så länge är bokföringen inte några problem att fixa själv.
Köp in ett ett bra program från t ex Scandinavian PC Systems där du kan bokföra allting och även fakturera. Smidigt.

Jag anser att du, som jag, bör ska FA-skattesedel. Då har du möjlighet att ta anställning också om du nu mot förmodan måste det.

Det är en hel del att tänka på inför bokföringen, bl a hur man ska spara sina fakturor o dylikt i en viss ordning mm mm mm... när du väl kommit in i det så går allt som en dans på rosor.

Jag har haft tur kan man säga... pappa som är egen företagare sen 30 år tillbaka och mamma som jobbat på Skattemyndigheten i 29 år. Därifrån har jag fått all min hjälp. Mitt tips till dig är att köpa en schysst bok, men även ringa till någon på Skattekontoret och fråga om vanlig handledning. Även om de har mycket att göra så är det svårt att säga nej när en snäll kille ringer o vill ha hjälp med hur det funkar

Hehe.... upptäckte att detta var en ganska gammal tråd :lol:
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017