Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella Adtraction-tråden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-01-23, 16:58 #91
bredbandsbloggen.se bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 89
bredbandsbloggen.se bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 89
Jag provade att registrera mig på adtraction och bads om att lägga till en kanal och webbplats. Jag frå då detta svar "Domänen finns redan. Om du har en webbplats utan egen domän, ange att din kanal
inte är en webbplats eller blogg och skriv bloggens adress i fältet "Beskrivning" i stället." Fungerar den här webplatsen eller vad i hela världen är det frågan om. Är det meningen jag skall köpa en ny domän på deras webbplats för att få ut någonting av detta?
bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-01-23, 18:09 #92
Lidback85s avatar
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 183
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
Lidback85s avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av bredbandsbloggen.se Visa inlägg
Jag provade att registrera mig på adtraction och bads om att lägga till en kanal och webbplats. Jag frå då detta svar "Domänen finns redan. Om du har en webbplats utan egen domän, ange att din kanal
inte är en webbplats eller blogg och skriv bloggens adress i fältet "Beskrivning" i stället." Fungerar den här webplatsen eller vad i hela världen är det frågan om. Är det meningen jag skall köpa en ny domän på deras webbplats för att få ut någonting av detta?
Låter som om någon har haft den domän du försöker lägga till, sen innan och inte tagit bort det från sitt konto - eftersom den skriker till om att domänen finns redan.

Kontakta support så löser de nog problematiken för dig ska du se.
Lidback85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-01-24, 08:54 #93
bredbandsbloggen.se bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 89
bredbandsbloggen.se bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 89
Standard visst, ser jag har varit ute och provat många

Förmodligen ett konto jag satte upp för många år sedan. Vad jag minns övergav jag dem då på grund av att de inte hade några annonsörer eller på grund av att jag inte tyckte om gränssnittet. Jag fick i alla fall ordning på det. Får se vad som händer nästa vecka.
Tycker det var imponerande med så snabbt svar från supporten som jag fick här. Jag ger det pluspoäng.
bredbandsbloggen.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-19, 17:26 #94
Proteins avatar
Protein Protein är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 26
Protein Protein är inte uppkopplad
Nykomling
Proteins avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av Adtraction Visa inlägg
Se alla affiliate-program hos Adtraction.

Hej!

Sedan januari är det svenska affiliatenätverket Adtraction öppet för publishers i Sverige. Vi hoppas kunna bidra med lite nytänkande inom prestationsbaserad marknadsföring och välkomnar en diskussion kring vilka verktyg som bäst kan hjälpa affiliates att öka sin försäljning. Några av sakerna som redan idag gör oss annorlunda:

Cleanlink. Affiliatelänkar som inte innehåller någon trackingkod och pekar direkt mot annonsören. Bra för både annonsör och affiliate ur ett SEO-perspektiv. Adtraction har även stöd för traditionella tracking-länkar.

Spårning oberoende av cookies. Oberoende undersökningar visar att omkring 30% av internetanvändarna raderar sina cookies manuellt minst en gång varje månad vilket gör att affiliates förlorar en del av sina inkomster. Adtractions spårning fungerar även om cookies raderas och ger därför ett minskat svinn och ökad konvertering. Adtraction har även parallellt stöd för traditionell cookie-spårning.
Ok med andra ord så är addlinks klient garanterad en länk direkt in i sin webbshopp utan kostnad om det inte genererar några köp. Bra för klienten til addtracktion men inget garanterat åt andra hållet.
Citat:
Ursprungligen postat av Kringlan12 Visa inlägg
På vilket sätt är Cleanlink bra för publishers ur ett SEO-perspektiv?
Om det skulle vara bra för publishers ur ett SEO perspektiv så borde varje Ehandel med nära konkurenter inom samma segment kunna börja länka till varandra med en gång och alla vinner på det ... men kommer detta att ske någonsin?

Citat:
Ursprungligen postat av Adtraction Visa inlägg
De flesta SEO-experter är eniga om att utlänkar är en av de variabler som sökmotorerna använder för att avgöra hur högt en webbsida skall visas i sökresultaten. Man menar att seriösa, relevanta utlänkar hjälper till att definiera vad en webbsida handlar om och därmed ökar dess relevans. Det är egentligen ganska logiskt, om en webbplats om ett visst ämne har 25 relevanta utlänkar och en likadan webbplats bara har två relevanta utlänkar, vilken av dem är mest sannolik att erbjuda ett svar på en fråga om det aktuella ämnet?

Om du som affiliate använder dig av Cleanlink kan du länka direkt till en annonsör och ändå få betalt för den försäljning som förmedlas genom dina länkar. Spårningen sker alltså utan att länkarna pekar på en spårningsserver och du får istället en direktlänk till annonsören. Eftersom man som affiliate oftast väljer att förmedla trafik till en annonsör som är relevant för det innehåll man har, så kommer en utlänk till annonsören vara en relevant utlänk och därmed positiv även för affiliates ur ett SEO-perspektiv.

Dessutom innebär Cleanlink ytterligare fördelar för affiliates. Vi ser bland annat att Cleanlink-annonser tenderar att få bättre CTR än annonser med traditionella tracking-länkar.

Gnostisk Grädde för Ehandeln?

Ok om det nu är fördelaktigt för publishers att länka till en försäljare ur ett SEO perspektiv så varför länkar då till exempelvis konkurrerande webbshoppar inom all E-handel till varandra och tar del utav alla SEO fördelarna detta innebär, för att sedan sitta och gotta sig i den sökmotoroptimerade gräddan?

-Har de flesta E-handlare missat den nyheten att de kan länka till likasinnade och åtnjuta stora SEO fördelar tack vare detta enkla knep? Vem kan nu få någon E-Handlare att via sitt CMS länka ut till aktiva inom samma område för att hjälpa dennes SEO?

Gratis inlänkar med ny länkkraft till Ehandlaren
I själva verket är det ju den som får länken som gör den stora förtjänsten utan att egentligen behöva riskera ett dugg. Är det fel att hålla sig närmare sanningen, om jag har en sida som är etta på Google inom ett område och börjar länka ut från den sidan så är det nog ganska klart vem som får fördelar från länkandet. Eller hur?

Minskad omskrivning = Ökad effekt
Att clearlink är gör att omskrivningarna minskar är ganska självklart och därför ökar också det direkta värdet för den som får länken och måhända även kan bromsa det negativa värdet för den som ger länken om länken är inom nära och associerat område. Ett billigt sätt att köpa länkar och länkkraft är väl en mer korrekt beskrivning.

Konkreta exempel rätt i verkligheten & inte ute i dimman

Vill ni argumentera, kan vi göra det i praktiken långt bortom den fasadsäkra teoretiska modellen, där det ena eller andra påståendet låter lika sött som det är omöjligt att bevisa eller visa när det gäller handel online & online handel. Google rankar idag vid en sökning på "Online Handel" och "Handel Online" var sin etta på bägge begreppen, sajter som av en ren händelse kontrolleras av mig. Hur skulle en utlänkning från dessa kunna hjälpa sajterna i sig själva?

Är det inte fullständigt uppenbart att det är den som får länken som nästan garanterat tjänar på det? Annars borde väl ni som är experter på just annonsering för handel online kunna länka till marknadsledaren inom handel online dvs den som leder på begreppet online och därmed länka direkt till mig och sedan kunna smaka på den goda SEO förtjänstens gräddighet, säg till när ni har börjat länka! Om ni inte gör det med en gång vill jag verkligen veta varför! Ni missar ju SEO Fördelarna....
Protein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-01-24, 12:03 #95
Mad Marvin Mad Marvin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 13
Mad Marvin Mad Marvin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 13
Det känns som att Adtraction möts av mycket tvivel i tråden nyligen. Jag tycker ärligt talat att de är det bästa nätverket just nu för oss publishers. Snabbt interface, bra rapporter, sjukt snabb support, etc. Bra jobbat!
Mad Marvin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-01-24, 18:51 #96
matzii matzii är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 757
matzii matzii är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 757
Jag håller med till 110% de fungerar utmärkt!!

till skillnad från vissa andra äldre nätverk.

Citat:
Ursprungligen postat av Mad Marvin Visa inlägg
Det känns som att Adtraction möts av mycket tvivel i tråden nyligen. Jag tycker ärligt talat att de är det bästa nätverket just nu för oss publishers. Snabbt interface, bra rapporter, sjukt snabb support, etc. Bra jobbat!
matzii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-05-28, 21:24 #97
Herrolov Herrolov är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 14
Herrolov Herrolov är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 14
Jag har lite frågor. Följande står på Adtractions sida:

"Varför har jag fått 47% avdrag på utbetalningen? Avdraget avser skatt och arbetsgivaravgifter, vilket vi enligt svensk lag är skyldiga att betala."
Det är alltså 47% avdrag på alla utbetalningar? Även om man bor utomlands?


Vidare läste jag någonstans att det är förbjudet att skriva om politik och religion på sin affiliate-sida. Men jag kan inte hitta just den delen. Någon som har koll? Är det totalförbjudet att diskutera religion och politik, eller är det grönt så länge man inte stödjer någon form av extremism? Vill minnas att när jag läste det, så fick jag intrycket av att man inte kan få bli affiliate hos Adtraction om man skriver om ovanstående.

Tack på förhand.
Herrolov är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-06-12, 10:58 #98
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Citat:
Ursprungligen postat av Herrolov Visa inlägg
Jag har lite frågor. Följande står på Adtractions sida:

"Varför har jag fått 47% avdrag på utbetalningen? Avdraget avser skatt och arbetsgivaravgifter, vilket vi enligt svensk lag är skyldiga att betala."
Det är alltså 47% avdrag på alla utbetalningar? Även om man bor utomlands?
Gäller väl bara om du inte har företag?
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-09-08, 23:12 #99
SupreX SupreX är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 24
SupreX SupreX är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar G Visa inlägg
Gäller väl bara om du inte har företag?
Han syftar väl på att man skattar mindre om man är skattepliktig utomlands. Även som privatperson...
SupreX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-10-25, 11:01 #100
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Adtraction tillåter Skånska Byggvaror att sänka sin provision från 5-7% till endast 1% och köra över alla affiliates. Detta sker med en månads varsel. Samtidigt har Adtraction denna månad haft en tävling inom kategorin ”Bygg och trädgård” där den som växer mest inom kategorin jämfört med föregående månad vinner 2500 kr i provision. Otroligt dåligt hanterat av både Skånska Byggvaror och Adtraction.
Gigena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017