Kom ihåg mig?

Vanlig mus till Magic Mouse

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-04-16, 11:57 #11
cyrres avatar
cyrre cyrre är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 178
cyrre cyrre är inte uppkopplad
Medlem
cyrres avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 178
Citat:
Ursprungligen postat av Lidback85 Visa inlägg
Tidigare har jag arbetat mot en stationär windows-dator men har nu slängt ut den och gått över till mac.

Hade en vanlig Logitech MX mus till tidigare dator. Nu använder jag Magic Mouse till mac'en.

Vill gärna ha input från andra som gått från vanlig mus till Magic Mouse.
Kommer man med tiden att vänja sig att Magic Mouse är otroligt mycket lägre i höjden? Bara använt den i ett dygn, men märker av att jag har svårigheter att använda den pga att den är så låg.

Funderar om det är något man vänjer sig vid efter ett tag eller om jag måste köpa på mig en vanlig mus framöver. Gillar musen förutom att för stunden är väldigt jobbigt att den är så låg i höjden.
Jag var lite i samma sits som dig först men jag har lärt mig älska den. Nu känns vanliga möss abnormt stora och otympliga. Ge den lite tid (mer än några dagar) så kommer du säkert börja gilla den!
cyrre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-16, 12:00 #12
Lidback85s avatar
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 183
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
Lidback85s avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av cyrre Visa inlägg
Jag var lite i samma sits som dig först men jag har lärt mig älska den. Nu känns vanliga möss abnormt stora och otympliga. Ge den lite tid (mer än några dagar) så kommer du säkert börja gilla den!
Självklart... Ska slita med den i någon vecka innan jag bestämmer mig för att pensionera den och låta den samla damm.
Lidback85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-16, 17:05 #13
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
Rvns avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Jag kör magic mouse enbart i photoshop och liknande arbete... Annars använder jag magic trackpad dockad till höger på mini tangentbordet med hjälp av en MagicWand.

Kan starkt rekommendera att gå över till trackpad.. minskar belastningen på nacke och akslar som man får med en vanlig mus.. Har nästan aldrig värk nu för tiden :-)
Rvn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-16, 18:46 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Rvn Visa inlägg
Jag kör magic mouse enbart i photoshop och liknande arbete... Annars använder jag magic trackpad dockad till höger på mini tangentbordet med hjälp av en MagicWand.

Kan starkt rekommendera att gå över till trackpad.. minskar belastningen på nacke och akslar som man får med en vanlig mus.. Har nästan aldrig värk nu för tiden :-)
Träning, regelbundna pauser och en bra arbetsställning är betydligt viktigare när det gäller att förebygga sådana problem. Höj- och sänkbara skrivbord rekommenderas varmt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017