Kom ihåg mig?

Förbättra konvertering på sajt för VR spelhall

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2020-09-22, 08:27 #1
VR Mannen VR Mannen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 3
VR Mannen VR Mannen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 3
Standard Förbättra konvertering på sajt för VR spelhall

Hej!

Jag driver en vr spelhall i södra Stockholm och har problem med att få tillräckligt många att boka speltid. Jag vet att vi erbjuder en toppentjänst och våra kunder är ofta extremt nöjda efteråt, men jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas förmedla hur kul virtual reality faktiskt är. Vilka förändringar skulle ni vilja se för att ni skulle bli mer benägna att boka?

Ni hittar sajten här: VR Stockholm
VR Mannen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-09-22, 09:18 #2
Knalli Knalli är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 189
Knalli Knalli är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 189
Nya Half-Life är väl det enda jag skulle kunna tänka mig boka någon tid för att prova.
Knalli är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-09-24, 10:23 #3
VR Mannen VR Mannen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 3
VR Mannen VR Mannen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 3
Yes, det har vi!
VR Mannen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-09-24, 15:31 #4
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Jag har några tips!

1. Starta en blogg på sidan och skriv om VR-nyheter så ni visas på fler sökresultat hos Google.

2. Någon form av tävling där man vinner en Quest 2 som släpps snart.

3. Denna är egentligen samma som 1:an men skriv ett inlägg om att testa Quest 2 hos er (det är säkert många som köpt den första modellen nyligen och vill veta om 2:an är bättre - det är svårt att se skillnaden i kvalité när man kollar Youtube-videos).

Lycka till med allt!

Mvh,
Kim
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-09-28, 13:46 #5
VR Mannen VR Mannen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 3
VR Mannen VR Mannen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 3
Tack så mycket, Kim! Bra idéer!
VR Mannen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-09-28, 13:52 #6
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Som sagts, en blogg är väldigt bra då du bland annat kan använda den som ett hjälpmedel i din internlänkning på sidan, dels skriva om nyheter i branschen och fånga in läsare på det sättet - även om ni kanske inte har produkten hos er så går det ju att skriva om denna nyhet, och sedan leda över kunden till köpprocessen.

En blogg måste dock underhållas, se till att skriva ett inlägg varje månadsskifte. Avsätt tid till detta under månaden med planerin vad som ska skrivas etc.
Kackalorum är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-10-17, 14:51 #7
SysXpls avatar
SysXpl SysXpl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 38
SysXpl SysXpl är inte uppkopplad
Nykomling
SysXpls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 38
Ju oftare man uppdaterar bloggen desto bättre. Kan ni skriva ett par gånger i veckan istället för en gång i månaden är det en klar fördel. Det kanske inte ger resultat på en gång men förhoppningsvis på sikt. Gör gärna en nyckelordsanalys och optimera inläggen på ett sånt sätt som bidrar med relevant trafik. Visst, det är en del jobb men görs det på rätt sätt så kan det bli lönsamt på sikt. Ha tålamod framförallt!

Det kan till exempel vara svårt att ranka på bara "half-life" med ett inlägg. Då kan man försöka ranka på long tail istället eller typ "spela nya half-life" eller "VR i Göteborg" eller vad det nu skulle tänkas vara. Hitta ett upplägg som fungerar för er. Ta in en expert eller lär er själva hur SEO fungerar på djupet.
SysXpl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-10-17, 17:06 #8
niklas_SWEDs avatar
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
niklas_SWEDs avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
Citat:
Ursprungligen postat av SysXpl Visa inlägg
Ju oftare man uppdaterar bloggen desto bättre. Kan ni skriva ett par gånger i veckan istället för en gång i månaden är det en klar fördel. Det kanske inte ger resultat på en gång men förhoppningsvis på sikt. Gör gärna en nyckelordsanalys och optimera inläggen på ett sånt sätt som bidrar med relevant trafik. Visst, det är en del jobb men görs det på rätt sätt så kan det bli lönsamt på sikt. Ha tålamod framförallt!

Det kan till exempel vara svårt att ranka på bara "half-life" med ett inlägg. Då kan man försöka ranka på long tail istället eller typ "spela nya half-life" eller "VR i Göteborg" eller vad det nu skulle tänkas vara. Hitta ett upplägg som fungerar för er. Ta in en expert eller lär er själva hur SEO fungerar på djupet.
För några år sedan innan Google införde sina nya algoritmer gick det att få en sida att synas med SEO. Idag tycker jag inte SEO fungerar för fem öre. Det enda google tänker på idag är de som "annonserar" hos dem och vilka som är kraftigt besökta... Känns så i alla fall... jag är nog inte ensam.
niklas_SWED är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017