Kom ihåg mig?

Officiella Affelix.com-tråden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-03, 14:12 #11
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
De har ju i alla fall ett avtal som inte tar en halv dag att bara läsa igenom. Utbudet av annonsörer växer väl med tiden såsom med alla nystartade affilitenätverk. Personligen tycker jag att det är bra med fler affiliatenätverk, gillar inte att ha alla ägg i samma korg. Även om många affiliatenätverk har samma annonsörer så konkurrerar de med ersättningsnivåer och typer. Kan skilja en hel del mellan olika affilitenätverk.
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-03, 14:24 #12
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Registrerade mig nyss och fick direkt inloggningsuppgifter. Dock verkar det inte som att man måste ansöka till programmen, utan att det bara är att lägga ut annonserna så länge man har registrerat sidan som det läggs ut på. Vet inte än om det är så, det stod i mailet jag fick att "Note! We will review your information before your account gets fully
activated and this usually takes about 48h." Kanske kommer ett ansökningsfunktion efter det, väntar med att testa nätverket tills jag är säker på att mitt konto aktiverats och jag får provision på mina sidor.
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-25, 13:51 #13
oloflolofs avatar
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
oloflolofs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
Är det någon som använder detta nätverk nuförtiden?
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-25, 15:12 #14
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
Är det samma företag bakom Frossle och Affelix? Samma telefonummer och designen är ju ganska lika...
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-25, 15:29 #15
oloflolofs avatar
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
oloflolofs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4school Visa inlägg
Är det samma företag bakom Frossle och Affelix? Samma telefonummer och designen är ju ganska lika...
affelix har väl köpt upp frossle eller liknande, du kan läsa mer här affelix.se. Man undrar ju lite varför de inte sätter ihop sajterna istället för att köra två mindre, fast de kanske har en bra anledning för detta. Jag undrade mest om det var någon som använder dessa nätverk då jag själv funderar på att testa dem.
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-25, 18:08 #16
Skatedragon Skatedragon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 289
Skatedragon Skatedragon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 289
Citat:
Ursprungligen postat av oloflolof Visa inlägg
affelix har väl köpt upp frossle eller liknande, du kan läsa mer här affelix.se. Man undrar ju lite varför de inte sätter ihop sajterna istället för att köra två mindre, fast de kanske har en bra anledning för detta. Jag undrade mest om det var någon som använder dessa nätverk då jag själv funderar på att testa dem.
Har använt Frossle innan de införde månadskostnad, fick runt 15 ansökningar på 3 månader så det beror helt klart på vilken typ av sida man har. Gick även över till Affelix när de öppnade, men där är det inga ansökningar utan det är fritt att göra reklam för sidan så där har man inte så bra koll på vem som genererar trafik åt en osv. Har uppfattat det som att affiliates får betalt efter prestation/kvalitet där och att Affelix tar resterande av summan man kommit överrens om. Betalning sker i förskott på Affelix för att kunna garantera utbetalningar till affiliates.
Skatedragon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-27, 18:40 #17
Linus Johansson Linus Johansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 22
Linus Johansson Linus Johansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av oloflolof
affelix har väl köpt upp frossle eller liknande, du kan läsa mer här affelix.se. Man undrar ju lite varför de inte sätter ihop sajterna istället för att köra två mindre, fast de kanske har en bra anledning för detta. Jag undrade mest om det var någon som använder dessa nätverk då jag själv funderar på att testa dem.
Ja, vi köpte upp Frossle.com i April 2010. Anledningen till varför vi inte sätter ihop siterna är för att Affelix.com är riktat mest mot lead annonser och till lite större publishers som minst måste äga en egen domän. Självklart så kan annonsören även välja att få visas på Frossle.com, då kopplar vi ihop siterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Skatedragon
Har använt Frossle innan de införde månadskostnad, fick runt 15 ansökningar på 3 månader så det beror helt klart på vilken typ av sida man har. Gick även över till Affelix när de öppnade, men där är det inga ansökningar utan det är fritt att göra reklam för sidan så där har man inte så bra koll på vem som genererar trafik åt en osv. Har uppfattat det som att affiliates får betalt efter prestation/kvalitet där och att Affelix tar resterande av summan man kommit överrens om. Betalning sker i förskott på Affelix för att kunna garantera utbetalningar till affiliates.
På Affelix.com är det fritt att plocka annonser ur vårt urval. Dock så har vi mycket stor koll på publishers i detta nätverket. Annonsören kan välja vilken slags publishers den vill ha när den gör upp ett avtal med oss och vi i vår tur ser till att detta efterföljs.

Innan så hade vi förskottsbetalning, men nu har vi även infört efterskottsbetalning för att vi har tecknat ett avtal med Klarna. Självklart så garanterar vi fortfarande utbetalningar till våra publishers.
Linus Johansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-28, 02:57 #18
Hej123 Hej123 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 145
Hej123 Hej123 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 145
Jag som annonsör använder mig av affelix och är mycket nöjd
Hej123 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-01, 11:42 #19
Linus Johansson Linus Johansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 22
Linus Johansson Linus Johansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 22
Har lite goda nyheter till er som är intresserade.

Idag trillade den första impression annonsören in hos oss. 30 kr/imp. Vi börjar att överväga att rekrytera in mer imp annonsörer hos oss för att skapa en mer riskfri annonsering för våra publishers.
Linus Johansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-04, 00:15 #20
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
Imp annonser låter ju otroligt. Vad behöver man göra för att få den dealen och vad är det för typ av annons? Är budgeten begränsad?
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017