Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad tycker ni om FS Data?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-25, 12:13 #31
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Standard Min syn på FS data.

Min syn på FS data har alltid, varit att dom är väldigt tekniskt kompetent, och att dom vet vad dom gör.

När jag var ny i branschen så upplevde jag dom som väldigt dyr, när andra leverantörer kunde leverera till så väldigt mycket mindre (riktigt nog så var det One.com och Jx jag såg på) Jag valde JX, och vi vet ju alla hur den katastrofen slutade.

Mina förslag för att kunna konkurrera med dagens marknad (vinna ny mark):

1. Anställa någon som känner marknaden idag (detta är väl gjort nu!)

2. Vara aktiv i sociala medier, Facebook grupp, twitter konto, delta i forum, delta på events.

3. Vara noggrann med att inte kvaliteten sänks med ökat kund-pådrag.

4. Göra det lätt för användare att flytta till, likaväl som att flytta ifrån (avtal, avgifter, och rena funktioner) t.ex bulkflytt / generering av EPP koder etc.)

5. Prissättning, jag tror att det är bra att ha dyrare paket för de kunder som finns idag som kräver mycket, men att ha ett alternativ för den lille entreprenören, och privatpersonerna med liten verksamhet är nog en bra idé.

6. Alltid vara vänlig och trevlig, speciellt i bemötande av irriterade kunder i sociala medier (detta tror jag är ett nytt problem, och något som inte alla tacklar helt galant) OBS: detta är inte kritik på tidigare beteende från FSD, utan mer något som jag kan se som ett generellt problem i en bransch som inte är vana vid sociala medier som uppdateras i realtid.

7. Ingen uppsägningstid, något som jag också tror kan bidra till att få ökad kundmassa, d.vs att man inte behöver binda upp sig på x antal månader.

Kommer inte på mer i farten nu, ska försöka igen när jag inte är helt stinn på julmat



Vänligen,
Fredrik Näs
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-25, 12:37 #32
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Min syn på FS data har alltid, varit att dom är väldigt tekniskt kompetent, och att dom vet vad dom gör.

När jag var ny i branschen så upplevde jag dom som väldigt dyr, när andra leverantörer kunde leverera till så väldigt mycket mindre (riktigt nog så var det One.com och Jx jag såg på) Jag valde JX, och vi vet ju alla hur den katastrofen slutade.

Mina förslag för att kunna konkurrera med dagens marknad (vinna ny mark):

1. Anställa någon som känner marknaden idag (detta är väl gjort nu!)

2. Vara aktiv i sociala medier, Facebook grupp, twitter konto, delta i forum, delta på events.

3. Vara noggrann med att inte kvaliteten sänks med ökat kund-pådrag.

4. Göra det lätt för användare att flytta till, likaväl som att flytta ifrån (avtal, avgifter, och rena funktioner) t.ex bulkflytt / generering av EPP koder etc.)

5. Prissättning, jag tror att det är bra att ha dyrare paket för de kunder som finns idag som kräver mycket, men att ha ett alternativ för den lille entreprenören, och privatpersonerna med liten verksamhet är nog en bra idé.

6. Alltid vara vänlig och trevlig, speciellt i bemötande av irriterade kunder i sociala medier (detta tror jag är ett nytt problem, och något som inte alla tacklar helt galant) OBS: detta är inte kritik på tidigare beteende från FSD, utan mer något som jag kan se som ett generellt problem i en bransch som inte är vana vid sociala medier som uppdateras i realtid.

7. Ingen uppsägningstid, något som jag också tror kan bidra till att få ökad kundmassa, d.vs att man inte behöver binda upp sig på x antal månader.

Kommer inte på mer i farten nu, ska försöka igen när jag inte är helt stinn på julmat



Vänligen,
Fredrik Näs
Jag vill förtydliga med att jag valde JX, och det var det jag syftade på med katastrof.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-27, 00:52 #33
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Jag vill förtydliga med att jag valde JX, och det var det jag syftade på med katastrof.
Gjorde tyvärr samma misstag jag med en gång i tiden Sedan dess är jag extremt försiktig med små företag i den här branschen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-27, 10:24 #34
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Funderar jag med, har inte varit många minuter nertid på nätet detta året. Kanske 5 min totalt i skyddade ringen.

Ena webbhotell server nertid på runt 2h.
Med risk för offtopic: Är supernöjd med patrikweb så vill absolut inte klaga. Men att det inte existerar någon neretid är en omöjlig utopi. Senast mätte vi över 1h+ neretid 2010-11-29 16:42 i Alvesta.

Bekräftat av pingdom, våra tre kontorsanslutningar (comhem/bredband2 malmö + telia sthlm) eller någon av det dussin partners vi har runt om i Sverige kunde ansluta under denna tid.

Bredbandsstörningar i större delen av skåne samtidigt:
http://www.sydsvenskan.se/digitalt-o...a-Sverige.html

Att detta inte var leverantörens (Patrikweb) fel är uppenbart men lika lite var det FS-datas fel när central fiberkabel grävdes av i Helsingborg i mars månad.
http://www.idg.se/2.1085/1.306709/av...mot-sydsverige

Sen är det upp till leverantören att ha beredskap för när sådant händer som är utanför deras kontroll... För mig som kund spelar det inte någon roll vems fel det är, funkar det inte så funkar det inte.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-27, 10:34 #35
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Citat:
Ursprungligen postat av Danski Visa inlägg
Med risk för offtopic: Är supernöjd med patrikweb så vill absolut inte klaga. Men att det inte existerar någon neretid är en omöjlig utopi. Senast mätte vi över 1h+ neretid 2010-11-29 16:42 i Alvesta.

Bekräftat av pingdom, våra tre kontorsanslutningar (comhem/bredband2 malmö + telia sthlm) eller någon av det dussin partners vi har runt om i Sverige kunde ansluta under denna tid.

Bredbandsstörningar i större delen av skåne samtidigt:
http://www.sydsvenskan.se/digitalt-o...a-Sverige.html

Att detta inte var leverantörens (Patrikweb) fel är uppenbart men lika lite var det FS-datas fel när central fiberkabel grävdes av i Helsingborg i mars månad.
http://www.idg.se/2.1085/1.306709/av...mot-sydsverige

Sen är det upp till leverantören att ha beredskap för när sådant händer som är utanför deras kontroll... För mig som kund spelar det inte någon roll vems fel det är, funkar det inte så funkar det inte.
Det är ju en fråga om vart man mäter upptiden, om man mäter utifrån och in, eller bara internt.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-27, 11:20 #36
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Jag har varit kund på FS data för många år sedan och att avsluta konto hos dem var riktigt krångligt samt att det dök upp fakturor ett år efter man flyttat var oxså riktigt kul, vilket gör att jag aldrig skulle välja dem igen.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-27, 14:31 #37
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Standard Dålig erfarenhet

Vi har extremt dålig erfarenhet av FS-Data.

Dyrt webbhotell som hade mer nertid än upptid. För att ha två domäner så blev vi pålurade två webbhotell, till att börja med. Dålig kontrollpanel som är krångligare än vad det borde vara. Ingen kompensation för all nertid enbart dåliga ursäkter. E-postproblem som får en att känna igen sig av loopias kunder.

När jag kom in i bilden så bytte vi webbhotell illa kvickt och blev av med lurendrejerierna.
Det är inte många moderna webbhotell som fortfarande har 3 mån uppsägningstid.

Nej, för de som har en seriös business så rekommenderar jag absolut inte FSData och jag hoppas att driftskillarna där sparkas och ersätts av kompetent personal.

Slutade vara kund där 2009 och mycket kan ha förändrats men vi eller jag kommer aldrig sätta vår fot där igen.

Som många andra säger så har det även här dykt upp fakturor efteråt.
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-27, 16:09 #38
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Hade Inga avbrott det datum för colo kunder, egen pingdom visade nertid <4 min. Även kontorsnätet fungerade utmärkt

I fsdata fall så var det deras fel för dom inte har någon redundans, mitt nät fungerade utmärk under den tiden förut ett litet mänskligt misstag som drabbade vissa kunder dock inte colo. Hittar inte varför ditt inte skulle fungerat för fungerade för andra

Senast redigerad av patrikweb den 2010-12-27 klockan 16:13
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-28, 10:32 #39
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Beror ju lite på vilket mål ni har med verksamheten. Vill ni bli större bland "vanligt folk" så är det ju utan tvekan priset som måste ändras. Sen har ju hemsidan aldrig varit särskilt spännande eller inbjudande. Vem väljer en sköldpadda som symbol för ett webbhotell? Det är ju inte den klyftigaste idén i branschen direkt
De hoppande flodhästarna är ju borta åtminstone

Upplevde att det var rörigt när jag jobbade på webbyrå med kunder som använde FS-Data. Det var länge sedan men ont om information om formmail etc.

Senast redigerad av jonny den 2010-12-28 klockan 10:44
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-03, 14:55 #40
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Sitter nu i telefonkö. 10 samtal före, 13 minuter senare är det 9 samtal före. Suck.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
fsdata, webbhotell


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017