Kom ihåg mig?

Göra reklam för sig själv - Frilansande Webbutvecklare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2021-02-08, 12:59 #1
Detrol Detrol är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 40
Detrol Detrol är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 40
Standard Göra reklam för sig själv - Frilansande Webbutvecklare

Hej på er!

Jag har nyligen lanserat min portfolio, och jag behöver nu marknadsföra mig själv och denna.
Därför undrar jag om ni här har några tips på hur man bäst gör detta?

Jag skickar dagligen ut mail till olika företag vars hemsidor inte möter upp till dagens standard, samt att jag provat genom Facebook Ads, men där fick jag bakslag då det inte var tillåtet.

Tacksam för svar.
Mvh Andreas
Detrol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-05-28, 21:17 #2
a.b a.b är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 16
a.b a.b är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 16
Testa att göra ett gratis tema till Wordpress / plugin eller liknande, det är en väg som vissa gör och blir helt självständiga efter det. Värsta som kan hända är att du har något extra att lägga till på CV:et! Eller testa sälj något på Themeforest / Codecanyon, det är också ett effektivt sätt att marknadsföra sina skills.
a.b är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-05-29, 02:34 #3
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Vad får dig att sticka ut gentemot dem andra hundratals webbyråerna? Hitta det, så blir det lättare att sälja in dig till företagare, bara du vet svaret på den frågan. Då kan du lättare förstå hur du ska marknadsföra dig.
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-09-29, 10:18 #4
diego diego är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 159
diego diego är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 159
Som med allt; envishet. Säljer du produkter kan du vinna direkt med bäst pris eller kvalitet. Men som frilansare måste du först bygga ett varumärke och kontaktnätverk innan det rullar på.

Sen finns en mängd marknadsplatser för småjobb som du kan testa som Fiverr, Brainville osv eller kanske även blocket.

Finns det nätverksträffar i din by kan det vara ett alternativ, om inte annat för att slipa på din USP.

Försök röra dig där dina potentiella kunder finns. Här i forumet kan det nog vara hård konkurrens, men kanske i andra forum för ehandlare, småföretagare, föreningar osv.
diego är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-09-29, 20:44 #5
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av diego Visa inlägg
Försök röra dig där dina potentiella kunder finns. Här i forumet kan det nog vara hård konkurrens, men kanske i andra forum för ehandlare, småföretagare, föreningar osv.
Håller med helt och hållet om sista biten.

Var aktiv där dina potentiella kunder finns.

T.ex. vill du sälja något till restauranger delta i medier där restaurang ägare deltar. Kan vara allt ifrån niche forum till facebook grupper.

Men troligen blir det lättare genomföra detta på engelska då det är större marknad.

Du kan också besöka (nätverka) eller vara med i branch specifika mässor och utställningar.

Säljer du vin är det bara att gå på vin mässan
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-09-29, 20:49 #6
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Detrol Visa inlägg
Hej på er!

Jag har nyligen lanserat min portfolio, och jag behöver nu marknadsföra mig själv och denna.
Därför undrar jag om ni här har några tips på hur man bäst gör detta?

Jag skickar dagligen ut mail till olika företag vars hemsidor inte möter upp till dagens standard, samt att jag provat genom Facebook Ads, men där fick jag bakslag då det inte var tillåtet.

Tacksam för svar.
Mvh Andreas
Hej,

Hur många företag kontaktar du per dag/vecka och hur står du ut?

Många erbjuder hemsidor, SEO och massa annat, men det är alltid samma reklam man får inget unikt eller atraktiv.

Kan du skriva ett PM till mig där du berättar vad du har för kunskaper och hur du arbetar idag.

Jag har en verksamhet igång snart och kommer behöva folk som hjälper till.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-10-08, 16:19 #7
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
Du ska bekanta dig med LinkedIn! :-)

Bygg en vettig profil och skapa kontakter över hela landet. Var aktiv! Sök på filmer på Youtube om hur man gör för att få en aktiv och attraktiv profil på LinkedIn!

Det är givetvis stökigt att komma igång... men samtidigt så hör det till yrket, att ha koll på LinkedIn, så om du känner ett visst motstånd är det bara att köra på och vänta tills det går över!

I detta sammanhanget tror jag mycket mer på personliga nätverk än på annonser, för de andra som också annonserar är riktigt duktiga konsultbolag och att du som singel skulle kunna matcha deras erbjudande går inte.

Om inte annat för att du är singel! :-) Jag har också varit egen företagare inom detta skrå, har kvar företaget, och en parameter som betyder mycket för potentiella kunder är just detta med kontinuitet. Att den investering dom gör finns kvar och går att förvalta även om inte du finns kvar. Här uttrycker jag mig lite slarvigt... men du fattar poängen.

Konsulttjänster är en långsiktig investering för kunden.
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017