Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Får inte kontakt med Neware...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-23, 14:52 #1
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Standard Får inte kontakt med Neware...

Har nu försökt att nå Neware på olika sätt under 2 veckor men utan att få någon kontakt.

Har dels provat med kontaktformuläret på hemsidan, med mail kontakt direkt med ägaren men ingen av dessa besvaras.

Har provat följande nummer jag hittat via Hitta.se 08-559 214 09, här kommer det bara en märklig ton. Går vidare till Gulasidorna.se och hittar ytterligare ett nummer 08 - 551 107 74 och här låter det som ett gammalt modem kopplar upp sig.

Tar mig vidare i jakten och söker på iis.se efter kontaktuppgifter för www.neware.se och hittar ytterligare ett telefonnummer det första man säger "Är du telefonförsäljare kan du lägga på med en gång" ;-), trycker på knappvalet och där meddelas att det är telefonsupport mellan 10-14 varje vardag men här är det ingen som svarar.

Har nämligen en domän som är reg via de och därmed behöver jag komma i kontakt med företaget.

Någon som har en idé hur man kan komma i kontakt?
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-23, 18:08 #2
SpaceDump SpaceDump är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 113
SpaceDump SpaceDump är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 113
Om du inte får tag på dem och du är innehavare av domännamnet så får du väl försöka få ut auth-koden så att du kan flytta domänen till en registrar som svarar.
Om de inte ger dig auth-koden inom 5 dagar kan du gå vidare till IIS och få hjälp den vägen med att få ut koden.

//Anders
SpaceDump är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-07, 10:06 #3
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Begärde auth-koder i förrgår inget svar hittills.

Ingo: Löste det sig eller var du tvungen att kontakta iis?
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-09, 19:01 #4
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Citat:
Ursprungligen postat av Ingo Visa inlägg
Har nu försökt att nå Neware på olika sätt under 2 veckor men utan att få någon kontakt.

Har dels provat med kontaktformuläret på hemsidan, med mail kontakt direkt med ägaren men ingen av dessa besvaras.

Har provat följande nummer jag hittat via Hitta.se 08-559 214 09, här kommer det bara en märklig ton. Går vidare till Gulasidorna.se och hittar ytterligare ett nummer 08 - 551 107 74 och här låter det som ett gammalt modem kopplar upp sig.

Tar mig vidare i jakten och söker på iis.se efter kontaktuppgifter för www.neware.se och hittar ytterligare ett telefonnummer det första man säger "Är du telefonförsäljare kan du lägga på med en gång" ;-), trycker på knappvalet och där meddelas att det är telefonsupport mellan 10-14 varje vardag men här är det ingen som svarar.

Har nämligen en domän som är reg via de och därmed behöver jag komma i kontakt med företaget.

Någon som har en idé hur man kan komma i kontakt?
Hej Ingo,

Hur har det gått för dig? Man vill ju ogärna "gola" på neware till .SE, men om de inte hör av sig så har jag ju inget val..
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-10, 12:42 #5
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Tyvärr fick jag ta kontakt med iis för att få en lösning på problemet vilket man ej ska behöva göra. Men efter sådär 3-4 dagar fick jag fakturan men inget meddelande om vad som hänt.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017