Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-12-06, 09:24 #21
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
David&Maccke:

Självklart är det aldrig kul att marknadsföra någonting "gratis" åt något företag, dock finns det sätt att komma runt även detta. Om man känner att varumärket pushas för kraftigt i annonserna så kan man i de flesta fall skapa egna textlänkar som istället fokuserar mer på erbjudandet. Inte alla annonsörer tillåter detta, men många. En annan lösning skulle vara AdTool där man väljer specifika produkter från annonsörernas produkt-feeds. Då annonserar man endast produkter och butiken som säljer dessa blir sekundär information. Läs gärna mer om AdTool i "12 dagars tips till Julen 2005" del 1 och 2. http://hstse.tradedoubler.com/file/20649/se/day_01.htm

Vidare så kvarstår ju frågan om ersättningsnivåer. Ni skriver att dessa generellt är för låga för att det skall vara värt att köra CPA/CPO-annonsering? Davve nämner resebranschen; det är ändå den som har bland de högsta ersättningsnivåerna generellt sett. Vid väl riktad annonsering ser vi dock att dessa program betalar ut stora belopp till flera affiliates månadsvis.

I dessa fall skulle jag rekommendera att kolla runt efter andra annonsörer i vårat nätverk som skulle kunna passa er målgrupp och lägga in samtliga av dessa i pooler. Välj gärna inställningen EPC istället för Standard, då optimeras poolen automatiskt baserat på vilken annons du tjänar mest pengar på.

För mer information kring detta så kontakta gärna vår support!

Mvh Carl
TradeDoubler
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-07, 21:29 #22
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Ursprungligen postat av TradeDoubler
Mats: Generellt sett så samarbetar vi inte med sidor som har erotik som sitt huvudsyfte. CDON och Ginza säljer erotikfilm, men deras huvudfokus är inte erotik. Dock så kan jag inte svara för vårat försäljnings team i denna fråga, så kontakta gärna [email protected] med din fråga så kommer du får ett mer personligt anpassat svar.
Mvh Carl
TradeDoubler
Citat:
Originally posted by -Mats@Dec 5 2005, 15:25
Citat:
Ursprungligen postat av TradeDoubler
Dock så kan jag inte svara för vårat försäljnings team i denna fråga, så kontakta gärna [email protected] med din fråga så kommer du får ett mer personligt anpassat svar.
Mvh Carl
TradeDoubler
Nu har jag mejlat dom och hoppas på ett positivt svar.
Är det ok att jag publicerar svaret eller delar av svaret på mejlet i denna tråden?
(Detta med tanke på att det finns fler inom vår bransch som undrar samma sak.)
// Mats

Med tanke på de korta och som känner det undvikande svaren i den officiella Tradedoublertråden kan jag också konstatera ett lika kort och innehållslöst svar från supporten som rekommenderades ovan. Eftersom jag inte fick något svar av Carl angåående att publicera mitt mejlsvar i tråden så tar jag för givet att det är ok. Kan väl dessvärre konstatera att det inte var så "personligt anpassat" som man ville...
Mejlet jag skickade till dom var en kopia på mitt originalinlägg ovan.

---Svar---
Hej Mats!
Jag förstår dina tankar men kan trots detta tyvärr inte hjälpa dig. Varför det är så (fortfarande under 2005) är pga att TradeDoubler har som policy att inte arbeta med erotiksajter vare sig som kund eller partner.
Med vänlig hälsning,
Fanny Blomberg
---Slut---


// Mats
Mats är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-07, 23:35 #23
Jesper Jesper är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 94
Jesper Jesper är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 94
Tradedoubler: Tror ni att min sajt har någon möjlighet till sådant där trevligt premiumprogram?
Sajten riktar sig till ungdomar och spelintresserade. Besöksantalet snittar runt 30-40 000 unika om dagen. Se http://extremetracking.com/open;sum?login=ungen1 för publik besöksräknare.
Kontakta mig gärna med detaljerad information om visningar m.m.
Jesper är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-08, 11:02 #24
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej!

Om mina svar har varit kryptiska och korta så tveka inte på att be mig att utveckla dessa.

Mats: Vår policy är att inte jobba med webbplatser som har erotik som sitt huvudsyfte. Om detta känns oklart så specifiera gärna vad du vill ha svar på.

Vi vill absolut inte att ni skall känna att vi undviker "jobbiga" frågor och vi gör allt för att vara så tydliga som möjligt.

Mvh Carl
TradeDoubler
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-08, 14:01 #25
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Originally posted by TradeDoubler@Dec 8 2005, 12:02
Hej
Om mina svar har varit kryptiska och korta så tveka inte på att be mig att utveckla dessa.
Mats: Vår policy är att inte jobba med webbplatser som har erotik som sitt huvudsyfte. Om detta känns oklart så specifiera gärna vad du vill ha svar på.
Vi vill absolut inte att ni skall känna att vi undviker jobbiga frågor och vi gör allt för att vara så tydliga som möjligt.
Mvh Carl
TradeDoubler
Det är ok.

Rensade tråden från några inlägg som jag ansåg inte hörde hemma i tråden.
Vi skall inte spåra ur med ovidkommade inlägg i denna tråd som i övrigt är så bra.

Det har inte med att göra vad Lastbryggan säljer som gjorde att jag rensade dom, jag anser bara inte att det har med tråden att göra då TD konsekvent tagit ställning till att inte arbeta med Erotiksidor i allmänhet och det får jag väl acceptera, det finns ju andra partnerprogram man kan samarbeta med.

Är det någon som har synpunkter på vårt sortiment så ta det med mig via PM eller mejl.
Lastbryggan censurerar själva inte vad som säljs utan vi säljer det som enligt svensk lag är tillåtet.

// Mats
Mats är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-09, 08:38 #26
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Hej,

Tradedobler tycker jag fungerat väldigt bra, har omsatt en del där de senaste åren...
Kanon bra med förbetalda program, systemet för utbetalningar fungerar helt ok..

Något jag dock blir riktigt förbannad på rent ut sagt det är företagen som inte betalar sina fakturor i tid.


Svenska Spel - affiliate program SE-05-01953 2005-07-31

Detta är riktigt uselt. Den sista JULI skulle svenska spel betalat in den fakturan. Nu är det den 9 december! Men även

Svenska Spel - affiliate program SE-05-03034 2005-11-11 är inte betald. Knappt en månad sen.

Hur kan ni låta program som är ett halvår sena med sina fakturor och ALLTID upprepar förseningar få vara kvar? Svenska Spel var för mig ett stort och seriöst bolag, må hända de är men detta är ruskigt dåligt.

Jag rekommenderar varmt att annonsera åt Spero Spel istället. De betalar bättre, sköter sina fakturor, etc.

Stäng av Svenska Spel!
BE Network är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-09, 13:58 #27
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 318
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 318
Tradedoubler lär ju tjäna riktigt bra på sitt samarbete med Svenska spel. Tror knappast TD slänger ut Svenska spel oavsätt vad vi säger. Dessutom är ju svenska spel ganska stora så jag har svårt att tro att de inte betalar sin faktura, den blir säkert betalad om någon månad ska du se :P
dee är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-09, 16:36 #28
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Originally posted by dee@Dec 9 2005, 14:58
Tradedoubler lär ju tjäna riktigt bra på sitt samarbete med Svenska spel. Tror knappast TD slänger ut Svenska spel oavsätt vad vi säger. Dessutom är ju svenska spel ganska stora så jag har svårt att tro att de inte betalar sin faktura, den blir säkert betalad om någon månad ska du se
Så du tycker det är acceptabelt att få sin utbetalning ett halv år senare än lovat?
Hur stora de än må vara så skall var reglerna vara desamma för alla? Men å andra sidan, inget statligt verk fungerar ju varför skulle Svenska Spel göra det... suck...
BE Network är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-09, 17:39 #29
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 318
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 318
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-Eye
Citat:
Ursprungligen postat av dee
Tradedoubler lär ju tjäna riktigt bra på sitt samarbete med Svenska spel. Tror knappast TD slänger ut Svenska spel oavsätt vad vi säger. Dessutom är ju svenska spel ganska stora så jag har svårt att tro att de inte betalar sin faktura, den blir säkert betalad om någon månad ska du se

Så du tycker det är acceptabelt att få sin utbetalning ett halv år senare än lovat?
Hur stora de än må vara så skall var reglerna vara desamma för alla? Men å andra sidan, inget statligt verk fungerar ju varför skulle Svenska Spel göra det... suck...
Nej då, absolut inte acceptabelt. Men jag tror inte vi kan göra så mycket åt saken när det gäller en så stor aktör som svenska spel. :unsure: Det går alltid att klaga och hoppas på response
dee är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-09, 19:06 #30
Gustaf Gustaf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 220
Gustaf Gustaf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 220
det vidriga är att de flesta stora företag gör så, speciellt mot små leverantörer som är beroende av dem. Har hört att volvo gillar att betala fakturor ett halvår försent t.ex....men just i TDs fall så borde dom inte låta programmen löpa om man har obetalda fakturor tycker jag. Det skulle bara ta bort oseriösa aktörer, de seriösa kan väl betala i tid.

edit:stavfel
Gustaf är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017