Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Allaba, Anjus, Expression

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-09, 18:45 #1
Jimpsson Jimpsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 428
Jimpsson Jimpsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 428
Okej.. Det här kommer nog bli ett jäkligt långt inlägg men jag ska försöka fatta mig så kort och tydligt som möjligt.

Allt detta började den 12:e april 2008, då jag sålde min gamla hemsida stinkbomber.se till Allaba, Anjus, Expression (Vad ska jag välja?..) och en till person som inte bör nämnas här i tråden.

Varför sålde jag? Jag sålde sidan pga att personen jag drev den tillsammans med hade "misskött" sitt arbete och tillslut hoppat av projektet, jag klarade inte av att driva siten själv alltså.

Stinkbomber är en rewardsida där användarna belönas med sk. stinkbomber när dem genomför erbjudanden och kampanjer.

Värt att nämna: redan i december 2007 hade jag påbörjat en ny sorts rewardsida (GratisRefill.se) som jag hade planerat att driva själv, detta var då alltså innan jag sålt stinkbomber och även innan min dåvarande "kompanjon" på stinkbomber hoppat av.

Som jag sagt tidigare, den 12:e maj såldes stinkbomber till Anjus, vi skrev avtal, jag fick pengarna och jag trodde allt var "frid och fröjd".. Jag lät självklart dem ha kvar sidan på min server ett tag eftersom det kan ta lite tid att flytta. Men ungefär 10-15 dagar senare började det snackas om spam som skickades från min server här på WN, det var alltså WN-medlemmar som fått spam. Jag såg direkt då att det kom från dem stinkbomber..

Efter någon vecka eller så har dem flyttat och jag tänkte att nu är det lungt. Jag lanserar min sida GratisRefill ungefär den här tiden. Anjus och hans "kompanjon" blir då sura och säger att jag tagit stinkbomberkoden och gjort GratisRefill utav den, vilket är helt fel, jag gjorde nämnligen GratisRefill från scratch. Precis som med stinkbomber..

Anjus och hans kompanjon som jag inte tänker nämna väljer att banna mig från stinkbomber. Någon anledning får jag inte heller men jag är säker på att det var med mening för dem ville inte ta bort bannen när jag pratade med dem.

Några veckor/nån månad senare (dagen jag har skolavslutning) får jag ett fakemail skickat via frimail.net (som dock inte längre finns) som lyder så här:
Citat:
Hej Jimmy.

Vi kommer att ta rättsliga åtgärder emot dig, då våra medlemmar mottagit SPAM ifrån din sajt.
Dem har inte accepterat att få några mail ifrån din sajt, det betraktas som SPAM.
Eftersom du inte är myndig, så kommer målsam stå till svars i en rättslig process.


Med Vänliga Hälsningar

Spray Kundservice
c/o Allers Förlag
251 85 Helsingborg

Mailheader:
Return-Path: <[email protected]>
Delivered-To: [email protected]
Received: from jali.us (unknown [208.131.133.7])
by mail.rochas.se (Postfix) with ESMTP id 07F4E1FE5A
for <[email protected]>; Fri, 13 Jun 2008 13:59:39 +0200 (CEST)
Received: (from jali@localhost)
by jali.us (8.13.1/8.13.1) id m5DBxbfH010392;
Fri, 13 Jun 2008 05:59:37 -0600
Date: Fri, 13 Jun 2008 05:59:37 -0600
Message-Id: <[email protected]>
To: [email protected]
Subject: Rättsliga åtgärder...
From: [email protected]
Detta var då skickat från [email protected].
Du kanske undrar vad f*n det här har med det och göra men vi kommer till det..

Några dagar / veckor innan det här hade en medlem här på WN fått en inbjudan till min sida GratisRefill via mailen den inbjudan han fick var skickad från en av mina medlemmar via en sk. MSN-funktion, alla dina msn-kontakter får ett mail om man använder den.

Den här WN-medlemmen "tog illa upp" av det här och varnade mig med rättsliga åtgärder om det återupprepades. Nu välkommnar vi Posse till historian. Av Posse fick jag senare höra att den här WN-medlemmen (som fick en inbjudan) börjat snacka om att jag höll på med spam och att jag sålde epostadresser. Jag mailade då detta till WN-medlemmen men han sa att han bara berättat detta för två personer. Posse och en annan som inte har något med det här att göra..

Jag tror betydligt mer på WN-medlemmen som fick en inbjudan än Posse som sagt att WN-medlemmen snackat skit om mig och min verksamhet. Därför antar jag att den här WN-medlemmen bara berättade för två stycken (en av dem Posse). Om det stämmer så betyder det att tre personer visste om detta (Posse, Anjus och en annan), eftersom jag berättade för Anjus. Därför misstänker jag starkt att det var Anjus som skickade det spraymailet. Visst det kan verka som en "svag anklagelse" men det kommer mer..

I Juli ungefär berättade Anjus på MSN till mig att det var nya "ladda mobilen" (alltså som gratisrefill) sidor som var på väg att startas, han visade mig då en sida laddagratis.se (som aldrig lanserades), jag såg direkt att den var uppbyggd på stinkbombers phpkod men en ny design. Anjus påstod att han inte hade någonting alls med sidan att göra så jag trodde honom. (Mer kommer längre ner..)

Några månader efter detta så lanserar Anjus och Posse en rewardsida, en sida som designmässigt såg ut (inte nu längre) precis som gratisrefill. Det mesta var sjukt likt förutom färg. Det kanske inte är så jätte konstigt egentligen eftersom vi då hade samma designer.. Designern vägrade dock erkänna att dem var lika, det är något han dock gjort nu i efterhand.

Hur som helst eftersom vi hade samma designer så hade jag diskuterat mina "framtidsplaner" för designern (han måste ju designa efter funktion). Jag hade alltså planerat att integrera ett community i rewardsidan (GratisRefill). Vi höll på med flera designer men ingen blev riktigt bra så vi släppte det ett tag och väntade lite. Det var alltså bara en månad innan Anjus och Posses nya rewardsida släppts.

Deras nya rewardsida var alltså precis som den jag hade planerat att bygga om GratisRefill till (rewardcommunity). Då tänker du säkert att det är ju inge unikt överhuvudtaget osv. Men strunta i det och bara kom ihåg det.

En månad efter den nystartade sidan startar dem en till, och en till, och en till, och en till osv. Vet inte riktigt hur många dem har nu ens, men att det sabbat för andra på "rewardmarknaden" är helt klart, många klagar på att de finns för många rewardsidor nu. Jag påstår inte heller att jag varit först eller något men att dem har 5+ rewardsidor är lite väl..

Hur som helst, vid den här tidpunkten hade dem försökt köpa min hemsida GratisRefill två gånger vilket jag inte gått med på då jag vet hur de gick första gången med stinkbomber. Den första gången han försökte köpa GratisRefill verkade det precis som att han blev sur för att inte fick det, typ som att dem har köpt en sida av mig en gång och att bara för att det gick lätt och billigt till då är det alltid så..

Den andra gången var nog i oktober-november 2008 då han hade ringt min mamma för att få mitt mobilnummer, till henne hade han sagt att han var en "affärskontakt" eller liknande. Observera att jag visste att han redan blockat mig på MSN, eftersom min designer (hans också eftersom det är samma) hade frågat varför och då hade han sågt något i stil med: "Jag orkar inte med honom" (mig alltså).

I alla fall när han fått mitt nummer av min mamma så ringde han upp mig och frågade om jag kom ihåg honom och om han och Posse kunde få köpa upp GratisRefill, han sa då ett pris som var hälften så lågt som dem tidigare erbjudit, det var pga lågkonjukturen sa han. Jag sa att jag skulle tänka på saken för att jag inte orkade med han, han frågade då om jag hade kvar han på MSN. Ja, sa jag och berättade även att jag visste att han hade blockerat mig där. Han skyllde då på att det var något fel på MSN. Han tog bort blocken och trodde att jag "tänkte på saken"..

En eller två månader senare så har han blockat mig igen, antagligen eftersom jag inte skrivit något ang. försäljning osv. Detta är då ungefär i december 2008.

Här någonstans märker jag att dem sålt stinkbomber till någon annan, varför jag skriver det vet jag inte men kan var bra att veta om man ska få en bra helhetsbild.

I januari 2009 lanserar jag GratisRefill som rewardcommunity. Fick samma dag som "nylanseringen" ett mail från Posse där han frågade om han fick köpa sidan. Om du glömt så driver Anjus och Posse sina rewardsidor tillsammans. Jag sa ännu en gång: nej.

I februari 2009 kommer en tråd om en försäljning av en rewardsida. Exakt den designen som "laddagratis.se" hade som jag tidigare berättade om. Jag ser även att koden är från stinkbomber men konceptet är istället om kondomer nu. Vem som har den här sidan vet jag inte. Men Anjus, Allaba, Expressions första inlägg i tråden avslöjar hans tidigare lögn.

Citat:
Ursprungligen postat av expression
Varför i helvete har ni använt en design som var vår - men som inte användes, som låg live innan?

Han har alltså med den enkla meningen erkänt att han tidigare var inblandad i laddagratis.se som han tidigare sagt att han absolut inte hade något att göra med.

Tråden: http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...=26&t=35014&hl=

Och sen idag då, slutligen den 9 mars 2009, var det som fick mig att skriva allt det här för att varna om dessa skojare (eller vad ska man kalla det). Fick jag ett mail från [email protected] till min privata mail.

Citat:

Rubrik: Anmälan mot GratisRefill.se

Hej,

Vi har fått in upplysningar den 9mars 2009 klockan 13:43 att Anjus Parsay
har fått in loggar på en eventuell hacking mot GratisDirekt.se

Enligt hans loggar samt bevis så påpekar det mot ipadress du använder.
Enligt information använder du loopia.se som domännamn och vi kommer
kontakta dom omedelbart för vidare information.

Hacking är ett mycket allvarligt lagbrott och vi ser mycket allvarligt på
detta lagbrott. Under vecka 11 kommer vi samla in ytterligare information
och bevis sedan kontakta dig för eventuell utredning.

Polisen.se
Anmälan

Detta mail går inte att svara på, för kontakt eller dyligt gå in på
Polisen.se.
Vid nödsamtal ring 112.

Mailheader:
Return-path: <[email protected]>
Envelope-to: [email protected]
Delivery-date: Mon, 09 Mar 2009 16:26:49 +0100
Received: from [89.248.172.66] (helo=Bumba.profithost.net)
by laban.kontrollpanelen.se with esmtps (TLSv1:AES256-SHA:256)
(Exim 4.67)
(envelope-from <[email protected]>)
id 1LghNR-0002he-CA
for [email protected]; Mon, 09 Mar 2009 16:26:49 +0100
Received: from localhost ([127.0.0.1] helo=fakesend.com)
by Bumba.profithost.net with esmtp (Exim 4.67)
(envelope-from <[email protected]>)
id 1LgiKi-0004Xa-CE
for [email protected]; Mon, 09 Mar 2009 11:28:04 -0500
Date: Mon, 9 Mar 2009 11:28:04 -0500
To: [email protected]
From: "[email protected]" <[email protected]>
Subject: =?iso-8859-1?Q?Anm=E4lan_mot_GratisRefill.se?=
Message-ID: <[email protected]>
X-Priority: 3
X-Mailer: PHPMailer [version 1.73]
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
X-EsetId: 2D15382AA70162693213387DA95B26
Då får jag ännu ett hot eller vad man ska kalla det skickat från en fakemailsida. Jag kan inte veta till 100% om det är han, det har jag ingen säkerhet på men den som skickar det där måste allvarligt talat tro att jag är helt blåst. Och till vilken mening ska man hota om en polisanmälan via en fakemailsida?

Sen dessutom vad är det jag anklagas för? Loggar från gratisdirekt.se om att jag skulle ha hackat den? Jag har inte hackat någon sida överhuvudtaget och dessutom vad har min sida GratisRefill.se med något påhittat "hack" att göra?!

Är det här någon form av, ja vad ska man säga, "avundsjuka" eller liknande, för varför skulle någon annan en Anjus eller Posse skicka ett sådant mail? Ingen anan förens NU kan den här historian..

Varför skriver jag Allaba, Anjus, Expression då?
Den här killens namn är Anjus, hans fd. nick här på WN är Allaba innan han fick read only på den, nu vekar han under nicket expression även fast han egentligen inte får det? Har för mig att man inte får skapa nya konton när man väl en gång fått read only.

Hur vet jag att han är Allaba då? Jo för att på åtminstone en av hans rewardsidor så går dem som administratör under ett visst namn - Allaba.

Hans nuvarande nick: Expression

Varför fick han read only då?
Enligt en tråd jag såg tidigare som jag inte längre hittar så var det för att han skrev en nyhet om en sida (swedishbid.com) här på wn. Han sa att det INTE var han som låg bakom sidan, han försökte alltså locka till sig trafik/budgivare osv. På sidan han ägde kunde man vinna resor och allt möjligt. Han blev nästan direkt avslöjad som ägare utav siten och försöker sedan sälja den här på WN.

Försäljningstråd:
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...swedishbid&s=wn

Noterade en liten kul sak i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av allaba
expression här på wn har t.ex. bjudit 1000 kr
Nu har jag skrivit väldigt mycket och det har tagit lång tid men jag vill som sagt varna folk för sånna här.

Jag avslutar den här posten med ett "roligt" citat från Anjus hemsida partikel.se (som precis verkar sålts):
"Skuldfällor och oseriösa aktörer är ett vanligt problem. Vi håller ett öga på de fula fiskarna och sållar agnarna från vetet."
Jimpsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-09, 19:47 #2
maxrs avatar
maxr maxr är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 73
maxr maxr är inte uppkopplad
Medlem
maxrs avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 73
drygt!
maxr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-09, 19:56 #3
robert.liljedahls avatar
robert.liljedahl robert.liljedahl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 143
robert.liljedahl robert.liljedahl är inte uppkopplad
Medlem
robert.liljedahls avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 143
Svara med en riktig polisanmälan. På en gång.
robert.liljedahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-09, 20:04 #4
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Kan backa upp den sista faktan ang. Swedishbid.com. Finns en tråd i papperskorgen som Allaba/Expression har skrivit där han tipsar om sidan som hans "kompis" har gjort.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-09, 21:20 #5
ShadowOfAMaN ShadowOfAMaN är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 17
ShadowOfAMaN ShadowOfAMaN är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 17
Kan bekräfta att koden från stinkbomber användes i laddagratis.se, det var jag som integrerade designen på uppdrag av Anjus.
ShadowOfAMaN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-09, 21:28 #6
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
Citat:
Vid nödsamtal ring 112.
Killen har ju humor iaf
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-18, 17:24 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Tack för varningen!
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-18, 17:59 #8
MRosensons avatar
MRosenson MRosenson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 358
MRosenson MRosenson är inte uppkopplad
Flitig postare
MRosensons avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 358
Tack för varningen, du kan inte ha de lätt!
Stå på dig, vilket du verkar ha gjort!
MRosenson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-18, 18:01 #9
Martins Martins är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 26
Martins Martins är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 26
http://mobil.nettavisen.no/artikkel.php?id=2341240&cat=

Det går bra nu!!
Martins är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-18, 18:42 #10
Freddiefredd Freddiefredd är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 271
Freddiefredd Freddiefredd är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 271
Tack för varningen!
Freddiefredd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017