Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Någon som vet vad som händer med wopsa?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-10-12, 17:41 #1
Benjamins avatar
Benjamin Benjamin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 2
Benjamin Benjamin är inte uppkopplad
Nykomling
Benjamins avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 2
Exclamation Någon som vet vad som händer med wopsa?

Jag har ett ÅF-konto där sedan några år. Nyss fick de ju ny ägare (Cygrids, f d Scandbiz) och alla konton skulle flyttas till nya servrar i Eslöv.

Vilket de gjorde - med massor av problem och missnöjda kunder som följd. Men till skillnad från tidigare så åtgärdas inte problemen och supporten svarar inte.

Jag fick ett mail av Jerry på Wopsa där han berättade att personalen skulle vara kvar och deras strukturer/rutiner skulle kvarstå, men just nu verkar det inte så..

Någon som vet? Finns det någon personal på wopsa?
Benjamin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-12, 18:52 #2
Firekicker Firekicker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 86
Firekicker Firekicker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 86
Hej!

Ja jag samarbetar väldig nära Jerry(Wopsa).
Det finns personal men de har haft jättemycket med att stå i och med flytten av alla servar, det är en del att göra.. välj prioritet "inget fungerar" om det är något som inte alls fungerar.

Du kan vara lugn iaf jag pratade med Jerry på tfn idag och det börjar lugna ner sig nu sa han och de kommer att se över alla support ärenden.
Firekicker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-13, 05:08 #3
Benjamins avatar
Benjamin Benjamin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 2
Benjamin Benjamin är inte uppkopplad
Nykomling
Benjamins avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 2
Så här i efterhand känner man att det kanske inte var så klyftigt att flytta alla konton samtidigt.. Kanske borde spridit ut det över en månad eller så..

Det är inte bara det att vissa saker inte funkar - det är en helt annan version av php, suPHP (en slags glorifierad cgi-version), och det är mycket som i ett slag blivit helt annorlunda. T ex så går php-directives inte längre att sätta i .htaccess eller ens med ini_set(). Nu måste jag manuellt söka reda på alla olika php directives i htaccess-filer, ini_sets och bygga om vissa systemfunktioner som genererat egna directives. Allt detta måste sättas i php.ini-filer och jag har kanske 100 olika ställen där detta behöver göras.

Men jag kan fortfarande inte göra det! Jag har tjatat om att få php.ini-filer till alla mina konton (har fortfarande inte hänt trots att det gått över en vecka).

Sen servas ju alla suPHP-genererade sidor med en redirect, så sidorna blinkar ofta vitt mellan sidladdningarna. Det finns något UTF-problem med suPHP också, så man ser den fula UTF-headern blinka till mellan sidorna. Skitsnyggt!

Förra året fick jag lägga ner 80 timmar på liknande strul i samband med förra serverflytten - i år ser det nästan lika illa ut. Tidigare år har det också varit lite väl mycket strul. Men nu efter 4-5 år får det räcka, nu pallar jag inte med det här längre.

Den största missen är att de aldrig informerar om när sånt här kommer att hända. Plötsligt sitter man där med massor av missnöjda kunder och tonvis med problem. Jag förlorade faktiskt en stor kund denna gång (ca 60k/år).

Visst, jag har lärt mig min läxa - jag kan inte ha seriösa kunder på ett sånt webbhotell. Jag måste lägga dem på riktiga premiumhotell. Men fy fasen vilket jobb jag kommer att ha att hålle på och flytta alla dessa konton och kataloger.. Antagligen blir det väl 40-60 timmars obetalbart jobb till..

Nä fy fan vad less jag är..
Benjamin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-13, 05:57 #4
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Jag hoppas inte det är www.cygrids.com. Att blanda svenska och engelska (i meny bl.a) luktar ju väldigt oseriöst. Hur som så förstår jag din frustration Benjamin.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
cygrids, scandbiz, wopsa


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017