Kom ihåg mig?

Medlemskapet på DN.se upphör

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-01-30, 14:44 #1
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Fick just detta från dn.se, inget jag skulle våga göra med någon av mina mejllistor direkt...

Citat:

Subject: Medlemskapet på DN.se upphör

Hej!

Inom kort kommer medlemskapet på DN.se att tas bort till följd av att vi byter teknisk plattform på DN.se.

Effekterna av att medlemshanteringen försvinner blir följande:

* Alla e-postbaserade tjänster (nyhetsbrev och bevakningar) kommer sluta fungera under en period. Vi hoppas kunna lansera motsvarande tjänster i ny form under våren.
* Möjligheten att söka i DNs arkiv försvinner och kommer ersättas med annan lösning under året.
* Användare av DNs börsportfölj och bevakningslistor kommer kunna logga in på vår börssajt med sin gamla DN.se inloggning precis som tidigare
* För våra prenumeranter av papperstidningen försvinner kopplingen mellan ditt medlemskap på DN.se och vårt prenumerationssystem. Nu loggar du in direkt med prenumerantnr på vår kundservicesajt. Här kommer även PDF-tidningen och E-tidningen att finnas tillgänglig.

Vi har tidigare informerat alla befintliga DN.se-medlemmar om detta via e-post och hoppas ni har överseende med förändringen, vilken vi gör för att kunna leverera en bättre tjänst till våra besökare.

Med vänliga hälsningar
DN.se
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-30, 15:03 #2
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Tror att de behöver rensa lite i registrena. Man har låtit folk ligga kvar som kunder fast de slutat premma för flera år sedan. Visst är det bra att behålla e-posten för lite e-postmarknadsföring, men deras tjänst ska vara till för betalande prenumeranter och den skaran har blivit rätt utspädd med åren.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-30, 15:07 #3
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
Fick också det där mailet, jag kan dock aldrig minnas att jag har fått ett enda mail av dem tidigare. Måste vara wayback
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-30, 15:37 #4
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Jag har deras nyhetsbrev i mejlen men prenumererar inte på papperstidningen längre.

Verkar ju onekligen som att de har lite gamla adresser iregistret, men att börja från scratch på det här sättet...
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-30, 16:05 #5
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Skulle inte tro att det blir helt från skratch - det kommer att bli många mejl till prenumeranter när de nya tjänsterna tas i bruk.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-30, 18:29 #6
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Jag tror inte dom kommer
Citat:
Originally posted by Magnus_A@Jan 30 2009, 16:03
Tror att de behöver rensa lite i registrena. Man har låtit folk ligga kvar som kunder fast de slutat premma för flera år sedan. Visst är det bra att behålla e-posten för lite e-postmarknadsföring, men deras tjänst ska vara till för betalande prenumeranter och den skaran har blivit rätt utspädd med åren.
Jag tror iofs inte att e-post adresserna kommer försvinna utan dom kommer nog "dyka upp" igen när dom bestämt sig hur %%€ dom ska göra :-)

Men man kan ju hoppas att dom drar igång ett städprojekt nu, om det är så mycket skräp. Och kanske väljer en e-post lösning där dom faktiskt kan få koll på studsar och skräp. ..
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017