Kom ihåg mig?

Bokföra Testorder - 24st testorders på PayPal

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2019-11-13, 11:23 #1
Deffe Deffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 60
Deffe Deffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 60
Standard Bokföra Testorder - 24st testorders på PayPal

Hej,

Precis klar med ett system som kommer debitera kunderna varje månad för en Tjänst som jag tillhandahåller över webben. Betalsystemet jag använder är PayPals subscription tjänst.

I slutskedet av utvecklingen så behövdes det läggas ett större antal testorders i livemiljön, kort sagt kan man säga att det finns 6 produkter som alla fungerar lite olika och det gjordes 4 testköp på samtliga produkter (prenumerationsköp). Varje köp är på $0.01 USD.

Nu har jag såklart dragit upp priset på tjänsten och behöver redan börja skriva kvitton till dom första kunderna, skulle vilja få ut kvitton och orderbekräftelse via mail redan idag på dom första beställningarna.

Men hur ska jag bokföra dom första 24 ordrarna som jag la själv och sedan avbröt.

Blir det enklast att jag bara skriver 24 kvitton till mig själv som jag sedan även lägger in som bokföring i Fortnox med nummerserie som startar på 1 000 001
så det blir då 1000001-10000024 och dom nya kunderna får sina kvitton som då blir 1000025+ och vidare?

eller ska jag tänka på något annat bättre sätt när jag har att göra med testorders som lagts i livesystemet?
Deffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017