Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


experter, vad säger ni, ta vara på adult trafik eller inte?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-12-15, 13:27 #1
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 222
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 222
Standard experter, vad säger ni, ta vara på adult trafik eller inte?

-har lite olika åsikt än vad mina parterns har gällande adult trafik.

Idag har vi ju en massa runkare/onanister, det ska vi försöka motverka genom att införa Facebook-connect samt hårdare moderering.

Dock anser jag att man borde ha en "avdelning" för dom som vill sitta o runka åt varann, jag har inga moraliska problem med det så länge det inte är underåriga.

Dock tycker mina kollegor annorlunda.

Vad tror panelen? Dödar vi saiten genom Facebook-connect?

Eller kommer det långsiktligt bli bättre att satsa på "seriösa" chattare?

Och frågan om separat site för onanister, är det smart?
chatroulette är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-15, 15:30 #2
Erotainment Erotainment är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 14
Erotainment Erotainment är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 14
Något som är grunden i all varumärkes och affärsutveckling är att analysera och ha koll på sin: Identitet-Profil-Image

Identitet: Det ni är i grund och botten

Profil: Den profil ni vill ha, den bild av er som ni vill att målgruppen ska ha

Image: Den bild av er som målgruppen har i verkligheten

Om inte affärsidén bygger på ens identitet funkar den inte. Det är lätt att det blir fel när man tror man är sin profil.

Er målgrupp vill inte bli inklämda i bås, uppdelande i fållor, hårdare modererade, slagna på fingrarna, bli etiketterade som seriösa eller oseriösa. Det får man uppleva överallt annars i samhället. På Chatroulette vill folk vara som är dom är, inte en censurerade version av sig själv. Skapar ni olika chatrum försvinner det som är unikt med er, den oförutsägbara mixen (roulette=kärnan i ert koncept) "att titta in i svenska folkets sovrum". Er "core brand strategy" om man tycker om cb-uttryck.

Ändrar ni på det oförutsägbara så kollapsar konceptet ( ni lever inte upp till målgruppens förväntningar längre) och trafiken försvinner...

Jag tror inte er målgrupp vill bli koppla sitt FB konto till ett konto på Chatroulette, det blir dödsstöten, tror jag.

Rimlig slutsats i ert fall: Ni bör satsa på dom som satsar på er...

Senast redigerad av Erotainment den 2013-12-15 klockan 15:36
Erotainment är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-15, 18:34 #3
Stahla Stahla är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 119
Stahla Stahla är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 119
Måste nog hålla med Erotainment där, kopplar ni sidan till Facebook eller dylikt så kommer antagligen sidan dö nästintill, imo.
Stahla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-16, 11:53 #4
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
Kan bara säga att utifrån min erfarenhet i chattvärlden kan man snabbt döda en vanlig chatt genom att kräva inlogg osv. (tappade 75% besökare på ett par dagar sedan skrotade vi inlogg igen)

Tipset för att behålla trafiken där är att låta den sidan ni har förbli öppen och kanske satsa på en ny domän för de som vill vara inloggade/ha en mer ordningsam tillvaro. Och sen tipsa besökare om den andra sidan om de inte trivs.
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-18, 14:10 #5
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 222
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 222
rent juridiskt, hur "farligt" är det att låta siten vara helt omodererad?

Vill ju givetvis inte att någon underårig ska komma till skada, men det kan o andra sidan hända var som helst i samhället. Om någon lockar en underårig klä av sig via Skype så är det ju knappast Skype's fel?

Har ju hänt att polisen mailat och bett om logglistor (som vi inte haft) då någon utsatts för brott via vår tjänst.

Jag är inne på att låta siten bli helt omodererad och att man ska köra adult annonser fullt ut.

Att köra Facebook-login kan säkert ge oss tillbaka Google annonser, men till en mycket lägre trafik, och därmed till småpengar.

När jag kört med t ex tradedoubler så har det genererat en 1000-lapp i månaden, det måste väl vara en bra värdemätare på att vår trafik inte består av så många som äger ett kreditkort...eller har pengar på det.
chatroulette är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-18, 16:09 #6
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
En bra kompromiss är väl att göra inloggningen frivillig och ge användarna möjlighet att välja om de bara vill bli ihopkopplade med personer som har sitt konto verifierat/kopplat till Facebook eller om de även vill bli ihopkopplade med anonyma användare?
Det är ju bara att vara tydlig och informera om det och sedan låta användarna välja. Då tycker jag du tar ditt ansvar.
Har du någon åldersgräns för att använda tjänsten? Det tycker jag du bör ha. Du behöver ju inte vara så hård med att kolla den, men jag tycker absolut du ska ha en gräns på minst 16 år. Det kommer definitivt vara många som yngre än så ändå, men så länge du har ett tydligt regelverk så kan du hålla ryggen hyfsat fri.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-13, 14:45 #7
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 222
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 222
nu förstår jag varför man hamnat på kollissionskurs med mina norska partners...

https://www.flashback.org/t468338p2

Kulturkrock!
chatroulette är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-13, 14:47 #8
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 222
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 222
ska bli intressant och se trafikutvecklingen på den norska sidan nu där dom idagarna infört obligatorisk login

det gävliga för mig är att jag just nu och sedan länge i stort sätt tjänar 0:- då jag satt mig i en sån jävla dum sits...helt bakbunden av dessa norrmän som är livrädda för att låta siten vara "öppen för alla" (ja, även dom som gillar vara nakna framför kameran...)
chatroulette är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017