Kom ihåg mig?

Feedback på odds.nu

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-06-11, 23:08 #1
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Standard Feedback på odds.nu

Hej!

Efter nästan ett års kodande så är nu http://www.odds.nu äntligen
tillräckligt färdig för release.

Tanken är att man ska kunna jämföra odds från alla olika spelbolag.
Idag jämför man ju allting, allt från banker, försäkringar, elavtal osv.

Vi har byggt sidan i C# på backend-sidan och Angular som bas i frontend. Sidan är anpasad för mobiler/surfplattor och såklart de alla "stora" webbläsare.

Vad är ert intryck av sidan?
Vad saknar ni för funktioner?
Vad tycker ni om designen?
Är det något som inte fungerar?

Har ni tips på:
Hur tror ni att vi ska gå tillväga för att öka click-raten till de olika spelbolagen?
Andra tips eller idéer mottages också tacksamt.

Vi är medvetna om att vi fortfarande har en del småbuggar, där vi ibland får dubbletter av matcher osv.. Som vi jobbar på att lösa ASAP.

Tack på förhand.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-06-12, 00:14 #2
johnalexse johnalexse är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 3
johnalexse johnalexse är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 3
Första intrycket är ju att det inte är en designer som designat sidan. Påminner mig om sidor gjorda 90-2005..

Funktionalitet är bra. Men fixa en vettig design :-)
johnalexse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-06-12, 00:51 #3
P.P P.P är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 23
P.P P.P är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 23
Håller med ovanstående, designen behöver verkligen ses över. Svårt att bilda sig en uppfattning när sajten ser gammal ut redan från början. Även svårt att särskilja på innehållet då allt ser såpass lika ut.

Hur logotyperna visas på t.ex. denna sida tror jag heller inget av spelbolagen skulle uppskatta. (Menar då att flera av dem är ihoptryckta).

Sajten är dock snabb och enkel att navigera, bra jobbat där!
Kan kanske tycka att det är onödigt att visa de kategorier som för tillfället inte innehåller några matcher.
P.P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-06-12, 08:40 #4
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Tack för feedbacken.
1. Design har tyvärr fått ganska låg prio, men den ska vi ta tag i nu.
2. Vi ska heller inte visa kategorier utan matcher (tråkigt att det är så lite ligor osv igång just nu)

I vilket browser har ni använt? Och har ni använt mobil/platta/desktop?
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-06-12, 13:08 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Instämmer (tyvärr) i kören. Gillar inte att det är en mörk bakgrund, det gör det jobbigare att läsa och få en snabb överblick. En inbjudande design är a och o för en sådan sajt, nu ger den tyvärr ett lite oseriöst första intryck med konstig placering av annonser och en rörig layout (Ladbrokes-bannern går t.ex. in över menyn). Använd bootstrap och/eller ett enkelt, färdigt tema så blir det genast mycket bättre - så gör alla vi andra som saknar öga för design Först då kan det vara intressant att titta på clickrate osv.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-06-12, 13:48 #6
Kays avatar
Kay Kay är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 292
Kay Kay är inte uppkopplad
Medlem
Kays avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 292
Tycker det ser bra ut. De som letar odds struntar helt säkert i design, så att den i nuläget påminner om Bet365 ser jag som positivt. Gissar att den skapade kupongen inte går att skicka vidare till spelbolagen? Ett API eller brygga med inparametrar hade varit trevligt. Regelverk kring det är säkert inte lika trevligt dock.
Kay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-06-12, 14:42 #7
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Instämmer (tyvärr) i kören. Gillar inte att det är en mörk bakgrund, det gör det jobbigare att läsa och få en snabb överblick. En inbjudande design är a och o för en sådan sajt, nu ger den tyvärr ett lite oseriöst första intryck med konstig placering av annonser och en rörig layout (Ladbrokes-bannern går t.ex. in över menyn). Använd bootstrap och/eller ett enkelt, färdigt tema så blir det genast mycket bättre - så gör alla vi andra som saknar öga för design Först då kan det vara intressant att titta på clickrate osv.
Såg att reklamen ballar ur i IE och Fx, ska fixa asap.

Ange gärna vilken browser ni använder och om det är desktop/mobile/surfplatta.

@Kay Det är tyvärr inte möjligt att skicka (eller snararde för bolagen att ta imot) kupongen i nuläget, samt att dom ofta vill ha trafiken till en vis landnings-sida.

Senast redigerad av Ara den 2015-06-12 klockan 14:45
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-06-12, 15:52 #8
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Även jag tror på att ljusa upp sidan.

Jag testade att invertera den och lekte lite med färgerna (se bild). Den blev inte direkt genomarbetad eftersom jag gav det tio minuter, men du förstår nog innebörden.

Funktioniellt tycker jag den verkar fungera rätt bra.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg odds.jpg (19.9 KB, 110 visningar)
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-06-13, 09:27 #9
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Tackar, en ny ljusare design är på gång.
Visste att man kunde lite på vm:-)
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-07, 13:35 #10
MiniAnton MiniAnton är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 41
MiniAnton MiniAnton är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 41
Har ni funderat över vilken en målgrupp är?

Jag kan inte föreställa mig att någon Leisure-spelare har något intresse av att jämföra odds. De har sina pengar på 1 eller kanske 2 bolag, sitter hemma i soffan och dricker öl och spelar på matchen för att få lite extra spänning. De är inte intresserada av att leta tiondelar bland oddsen. Jag tror inte ens man ska räkna med att 0,001% av dessa personer går att få till besökare på en ren oddsjämförelsesajt.

Sharps-spelare däremot har oddsjämförelsetjänster som ett självklart verktyg i lådan. Denna kategorin ser jag som er självklara målgrupp. Men denna kategorin är generellt sett ganska välinformerad och håller sig ajour med bettingvärlden, så det går inte att lura dem med något som inte håller måttet. Oddsjämförelse är trots allt en mogen marknad med mängder av sajter och när man jämför er sajt med exempelvis Oddsportal.com så undrar jag vad det är som ni tänkt föra till bordet med er sajt?

Detta tipset gäller egentligen vilken mogen nisch som helst som man ger sig in i: Identifiera marknadsledaren (oddsportal.com i ert fall) och klura ut vad det är som de har gjort som är så bra att de blivit ledande. Kopiera sen det bästa de har (nu menar jag inte kopiera källkoden utan alla de bra funktioner de erbjuder besökarna). Klura sen ut vad de inte har och implementera de funktionerna själva. På det viset har ni en bättre tjänst än vad som finns och ni kommer tjäna så mkt pengar att ni kan köpa halva Sverige.

Ni har ett väldigt bra domännamn men tycks bara inriktar er till Svenskar. Varför då? Sportsbetting-marknaden är internationell och lagen heter alltid samma sakt, och siffror är ju siffror så varför begränsa er på det viset när man lika gärna kan göra sajten på engelska?

Slutligen så har ni med denna texten längst ner på sajten:

"Odds.nu är en oberoende oddsjämförelsesida som sammanställer odds från alla de ledande spelbolagen och presenterar dem för besökarna på ett enkelt och lättöverskådligt sätt."

Ni arbetar med affiliating gentemot bettingbolagen (och det är klart ni ska göra det eftersom man ska få betalt och tjäna pengar på det man gör) men det betyder också att ni inte är oberoende och jag tycker inte det är coolt att skriva att man är det när det uppenbarligen inte förhåller sig så.

Även att påstå att ni sammanställer odds från alla de ledande spelbolaget är fel. Har ni ca 10 bolag? Det betyder att det finns mängder av de stora spelbolagen som ni inte visar oddsen för.
MiniAnton är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017