Kom ihåg mig?

Videoannonsering för Youtube

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-02-25, 12:40 #1
Gadden Gadden är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 6
Gadden Gadden är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 6
Standard Videoannonsering för Youtube

Tjenis,

Det här kanske inte har med affiliate- eller något annonseringsprogram att göra direkt. Flytta gärna tråden dit den ska höra i så fall!

Jag driver en viralsajt (vad folk tycker om dessa är kanske mindre relevant), men har oerhörda problem med låg RPM (CPM) hos Adsense (mellan 6-10 kr). Har märkt att många har reklamfilmer före Youtube-klipp med hjälp av ett skript och tog därför kontakt med Great Story Video, som erbjuder den här tjänsten. De hävdade dock att de inte har några pågående kampanjer och skulle istället höra av sig till mig när det blev aktuellt. Men det litar jag sådär på, för jag vet hur reklambyrås fungerar.

Hur som helst, nu till min fråga. Någon som känner till fler typer av företag som erbjuder dessa tjänster? Helst svenska, så klart.

Vore extremt tacksam för tips!

Vänliga hälsningar,
Emil Lindberg
Gadden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-02-26, 13:36 #2
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Är inte helt säker på var jag fått detta ifrån och kan inte hitta källa, så ta det med en nypa salt. Är tämligen säker på att det i antingen Youtube eller Adsense villkor gör gällande att man inte köra reklam innan youtube-klipp.

Pre-media är Googles lösningar störst och bäst, men de kräver också att du äger innehållet (och kanske även då att det inte får vara youtube-klipp som följer, då youtube har egna reklamer).

Har tyvärr inga tips på andra bra lösningar, men låg CPM på viralsajter är normalt då trafiken brukar vara skräpanvändare som inte integrerar med vettiga annonser. Bli-rik-snabbt-scams och allehanda scareware/malware är det viralsajter tjänar pengar på idag.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017