Kom ihåg mig?

Loopia moment 22

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-09, 21:50 #1
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Standard Loopia moment 22

Fakta:
- Jag har många domäner
- Några av domänerna är registrerade via loopia
- Jag har flera konton på loopia
- Jag har under de senaste 10 åren bytt mailadress mer än en gång
- Jag har under de senaste 10 åren bytt mobilnummer mer än en gång
- Jag är folkbokförd på en adress där jag inte bor eller kan ta emot post på

Problem:
- Jag vill inte att mina domäner skall gå ut för att jag missar fakturor som kommer till fel adress eller mailadress.
- Jag kommer inte ihåg vilka domäner jag har registrerat hos loopia

Jag har kontaktat loopia och bett om att få en lista på domäner som är registrerade i mitt namn, eller i mitt företags namn, det kan jag inte få.

Det finns tydligen några olika sätt att få reda på vilka domäner man äger genom loopia:

Logga in på loopias hemsida
- Kan inte detta eftersom jag inte vet mina loginuppgifter
- Loginuppgifterna kan jag bara få skickade till den mailadress som jag registrerade mig med (som jag inte längre äger domänen för) eller till den adress man är folkbokförd på (där jag inte kan ta emot post).

Genom att verifiera mitt ägande genom att uppge kundnummer, något jag inte har, men som dom kan skicka till min folkbokföringsadress eller mitt gamla mobilnummer.

Loopia går inte med på att jag skickar ett underskrivet dokument där jag ber om mina uppgifter tillsammans med en inscannad kopia av mitt pass och id-kort.

Loopia går inte med på att jag fysiskt tar mig till deras kontor och legitimerar mig.

Är det någon som har några tips på hur jag skall komma åt mina domäner som ligger hos loopia?
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-09, 22:02 #2
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Har du ingen som kan kolla din postlåda och vidarebefodra lösenordet till dig via tele?
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-09, 22:21 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Till att börja med, har du en lista på vilka domäner du har?
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-09, 22:51 #4
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Kontakta IIS och fråga om du kan få ut en lista på dom som är registrerade med ditt persionnummer alt. org.nr.
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-09, 23:08 #5
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
Citat:
Ursprungligen postat av fabian Visa inlägg
Fakta:
- Jag har många domäner
- Några av domänerna är registrerade via loopia
- Jag har flera konton på loopia
- Jag har under de senaste 10 åren bytt mailadress mer än en gång
- Jag har under de senaste 10 åren bytt mobilnummer mer än en gång
- Jag är folkbokförd på en adress där jag inte bor eller kan ta emot post på

Problem:
- Jag vill inte att mina domäner skall gå ut för att jag missar fakturor som kommer till fel adress eller mailadress.
- Jag kommer inte ihåg vilka domäner jag har registrerat hos loopia

Jag har kontaktat loopia och bett om att få en lista på domäner som är registrerade i mitt namn, eller i mitt företags namn, det kan jag inte få.

Det finns tydligen några olika sätt att få reda på vilka domäner man äger genom loopia:

Logga in på loopias hemsida
- Kan inte detta eftersom jag inte vet mina loginuppgifter
- Loginuppgifterna kan jag bara få skickade till den mailadress som jag registrerade mig med (som jag inte längre äger domänen för) eller till den adress man är folkbokförd på (där jag inte kan ta emot post).

Genom att verifiera mitt ägande genom att uppge kundnummer, något jag inte har, men som dom kan skicka till min folkbokföringsadress eller mitt gamla mobilnummer.

Loopia går inte med på att jag skickar ett underskrivet dokument där jag ber om mina uppgifter tillsammans med en inscannad kopia av mitt pass och id-kort.

Loopia går inte med på att jag fysiskt tar mig till deras kontor och legitimerar mig.

Är det någon som har några tips på hur jag skall komma åt mina domäner som ligger hos loopia?
konstigt bemötande, jag har liknande variant faktist dock bara i 3år som du hadde 10, ange ditt personnummer & org. nummer till företaget så löser det sig oftast, både för loopia och iis.

lycka till
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-10, 00:44 #6
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Har du ingen som kan kolla din postlåda och vidarebefodra lösenordet till dig via tele?
Det är en lägenhet som min bror sålde för flera år sedan, posten som skickas dit studsar.

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Till att börja med, har du en lista på vilka domäner du har?
Nej tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Kontakta IIS och fråga om du kan få ut en lista på dom som är registrerade med ditt persionnummer alt. org.nr.
Bra idé, skall höra av mig till dem!

Citat:
Ursprungligen postat av mynameisfredrik Visa inlägg
konstigt bemötande, jag har liknande variant faktist dock bara i 3år som du hadde 10, ange ditt personnummer & org. nummer till företaget så löser det sig oftast, både för loopia och iis.

lycka till
Ja väldigt märkligt bemötande tycker jag med.

Jag har gett Loopia mitt personnummer och organissationsnummer, samt gett dom en lista på domäner som jag tidigare använt för mail men som jag inte längre använder. Dom har verifierat att det finns domäner i mitt namn registrerade med dessa domäner som mailadresser samt mina gamla telefonnummer som kontaktuppgifter, men går ändå inte med på att berätta vilka domäner det är eller ge mig någon som helst tillgång till en kontrollpanel hos loopia för att administrera dom.

Jag har varit kund hos loopia i många år och hade kanske hoppats på ett lite vettigare bemötande, men det är nog dags att flytta över allt till binero..
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-10, 04:13 #7
rauthing rauthing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 159
rauthing rauthing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 159
Gör en tillfällig adressändring, så skickar posten vidare brevet/breven från Loopia till den adress du valt istället
rauthing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-10, 09:38 #8
Lars-Göran Forsberg Lars-Göran Forsberg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 41
Lars-Göran Forsberg Lars-Göran Forsberg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 41
Om man inte bor på sin folkbokföringsadress, inte längre har sitt telefonnummer som man angett i kontot samt inte längre har den e-postadress som angetts i kontot så ställer det till det lite.

På dessa tre (3) sätt kan vi lämna ut kundnummer som vi kräver för att en ändring i kontot ska göras.

Normalt är detta inget problem för privatpersoner och företag utan oftast är det föreningar som råkar ut för det när kassör eller liknande lämnar föreningen.

Att lämna ett org nr eller personnummer är inte att verifiera sig då org nr är publika och personnummer är mycket lätta att få tag i.

Att vi väljer att vara hårda i denna fråga beror på att man med kundnummret har tillgång till kontot och genom den kan styra hemsidan.

Fel person ska inte på ett enkelt sätt genom att tex uppge ett personnummer kunna få tag i denna typ av information från oss.

I detta fall ska det dock ha löst sig efter kontakt med Skatteverket och kunden har blivit informerad.
Lars-Göran Forsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-10, 11:29 #9
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
En grej jag stör mig lite på med loopia är att man loggar in med en domän istället för sitt kundnummer eller email.

Det har för min del inneburit ett antal konton då man ofta kränger av eller låter andra domäner förfalla. Eftersom att man faktiskt inte behöver kundnummer när man loggar in så tar man sig heller aldrig tid att lära sig det.

Det har slutat med att jag reggade zn4rk.se som jag nu använder som inloggningsdomän på Loopia, för att underlätta för mig. Där skall alla domäner jag har hos Loopia ligga. Det har jag inte kontrollerat visserligen, men jag hoppas att jag har fixat så att det är så.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-11, 10:12 #10
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
En grej jag stör mig lite på med loopia är att man loggar in med en domän istället för sitt kundnummer eller email.

Det har för min del inneburit ett antal konton då man ofta kränger av eller låter andra domäner förfalla. Eftersom att man faktiskt inte behöver kundnummer när man loggar in så tar man sig heller aldrig tid att lära sig det.

Det har slutat med att jag reggade zn4rk.se som jag nu använder som inloggningsdomän på Loopia, för att underlätta för mig. Där skall alla domäner jag har hos Loopia ligga. Det har jag inte kontrollerat visserligen, men jag hoppas att jag har fixat så att det är så.
Det har irriterat mig många gånger. Jag har t.om. haft konton med ogiltiga domännamn eftersom man måste fylla i något.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
domäner, loopia


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017