Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Duktiga programmerare sökes till väldigt spännande projekt

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-02-25, 14:29 #11
Jespercoorell Jespercoorell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 24
Jespercoorell Jespercoorell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av jtmf Visa inlägg
Jesper, har sett att du postat liknande trådar innan. Hur har dessa projekt gått?
Det känns som du är lite för impulsiv och naiv för det eget bästa. Även om jag tycker det är en bra egenskap i många fall.

Tack för omtanken. Vad jag nu än har för egenskaper verkar de ha fungerat väldigt bra hittills. Jag är inte här för att diskutera. Sitta och skriva i ett forum hela dagarna har jag inte tid med. Jag söker en partner, om ni har invändningar på det var vänlig strunta i att skriva.
Jespercoorell är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-02-25, 17:23 #12
SvanteH SvanteH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 118
SvanteH SvanteH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 118
Citat:
Ursprungligen postat av Jespercoorell Visa inlägg
Tack för omtanken. Vad jag nu än har för egenskaper verkar de ha fungerat väldigt bra hittills. Jag är inte här för att diskutera. Sitta och skriva i ett forum hela dagarna har jag inte tid med. Jag söker en partner, om ni har invändningar på det var vänlig strunta i att skriva.
Om en duktig programmerare skall investera sin tid i ett partnerskap med dig så vill man gärna bilda sig en uppfattning om personen. Du skriver på ett forum att du söker och du verkar förvånad att folk faktiskt kommenterar med legitima frågor/åsikter som man ofta gör på ett forum. All lycka till dig dig och din idé men du bör kanske tänka på vilka kanaler du använder.
SvanteH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-02-25, 17:42 #13
Jespercoorell Jespercoorell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 24
Jespercoorell Jespercoorell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av SvanteH Visa inlägg
Om en duktig programmerare skall investera sin tid i ett partnerskap med dig så vill man gärna bilda sig en uppfattning om personen. Du skriver på ett forum att du söker och du verkar förvånad att folk faktiskt kommenterar med legitima frågor/åsikter som man ofta gör på ett forum. All lycka till dig dig och din idé men du bör kanske tänka på vilka kanaler du använder.
Nej, jag svarar på de frågor som har med partnerskapet att göra. Inte spydiga kommentarer från folk som inte verkar ha något annat att göra. Jag bad snällt, negativa eller sarkastiska kommentarer undanbedes. Det var ingen som tog hänsyn till. Jag bad aldrig om åsikter om mina egenskaper, eller hur jag borde bete mig etc. Jag blir otroligt irriterad och det känns som att många här skriver för att på något sätt känna sig duktiga genom att "klanka" ned på trådar med negativa och otrevliga kommentarer.
Jespercoorell är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-02-26, 08:15 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Det är svårt att hitta duktiga utvecklare till en vanlig anställning idag. Att hitta en duktig utvecklare som vill jobba gratis i en verksamhet som bara finns i tanken är i princip omöjligt. Om du nu har en framgångsrik verksamhet redan så erbjud en konkurrensmässig lön + andel i bolaget som bildas. Då har du åtminstone en chans att lyckas.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-02-26, 18:16 #15
Jespercoorell Jespercoorell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 24
Jespercoorell Jespercoorell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är svårt att hitta duktiga utvecklare till en vanlig anställning idag. Att hitta en duktig utvecklare som vill jobba gratis i en verksamhet som bara finns i tanken är i princip omöjligt. Om du nu har en framgångsrik verksamhet redan så erbjud en konkurrensmässig lön + andel i bolaget som bildas. Då har du åtminstone en chans att lyckas.

Tack för din feedback.
Jag förstår. Hade detta varit igång redan hade jag såklart kunna erbjuda en lön. Det jag dock söker är människor som fungerar lite mer som mig. Att gå ihop med sina styrkor och sen köra i 180. Detta verkar vara väldigt sällsynt och svårt att hitta. Man söker säkerhet först vilket självklart inte är något konstigt. Men jag söker inte efter folk som söker säkerhet. Jag söker entreprenörer som tror så mycket på en idé att om de måste spendera varje timme vaken på att få detta till verk så gör de och de fullkomligt älskar det.

Jag fick tidigare svar i en annan tråd att "jag sett för mycket på film och jag är naiv". Vilket jag tycker tyder på att detta forum är fullt av anställda som söker jobb. Det erbjuder jag inte.

Enligt mig är detta vad som krävs för att bilda något stort. Jag är inte ute efter att skapa en liten hobbysajt. Men kanske jag hamnat i fel forum. Då vet jag det.
Jespercoorell är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-02-26, 21:27 #16
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Finns nog inte lika många längre som vågar ta de risker som det ändå innebär att hoppa på ett projekt utan lön och bara delägarskap.

Du skriver själv att du har "en agency och tre e-commerce", möjligen därav funderar folk varför då inte kan erbjuda någon lön till den nye partnern om det nu kan underlätta sökandet.

Personligen blir jag fundersam hur mycket tid du har att lägga på projektet om du redan driver 4st och nu ska dra igång en 5e?

Folket här verkar bara ökat i genomsnittsålder (är väl bara gamla rävar kvar) och de som kan tänkas hoppa på projekt utan lön är studenter. Det är svårt idag att ens kunna rekrytera duktiga programmerare med lön och förmåner, så det gäller att sälja in det bra.

Tror, och hoppas inte, folk här skriver allt för att vara elaka. Men det dyker upp många med briljanta ideer och det är svårt att sålla ut guldkornen, särskillt när man inte vet något alls om vad du vill ha skapat. Enda jag utgår ifrån är att det handlar om webb eftersom du söker här i forumet
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-02-28, 17:34 #17
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
http://www.wn.se/t1067454.html

*suck*
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-03-05, 11:51 #18
Piraten Piraten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 367
Piraten Piraten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
”Att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat, är det första tecknet på en idiot” – Albert Einstein

Piraten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-03-05, 18:23 #19
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
[QUOTE=Jespercoorell;20522297]Hade detta varit igång redan hade jag såklart kunna erbjuda en lön./QUOTE]

Du får räkna med att tillsätta eget kapital i början för löner och annat innan intäkterna finns där. Det är A och O.

Saknar du kapital så bör du fokusera på att söka detta istället för partners som vill jobba mot en andel.
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017