Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Programmerare/delägare till en av Sveriges största bytessajter

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-16, 20:06 #1
bytessajten.ses avatar
bytessajten.se bytessajten.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 9
bytessajten.se bytessajten.se är inte uppkopplad
Nykomling
bytessajten.ses avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 9
Standard Programmerare/delägare till en av Sveriges största bytessajter

Bakgrund

B y t e s s a j t e n är en av Sveriges första och största bytessajter. Sajten har cirka 2500 användare och är den enda i sitt slag med inbyggd auktionsfunktion. B y t e s s a j t e n startades 2006 och har sedan dess vunnit stort utrymme i media och även utnämnts som bästa sajt av tidningen Internet World. Både tv-bolag och ett av Sveriges absolut största internetföretag har visat intresse i sajtens idé, vilket visar att inte bara vi tror stenhårt på idén om byten över internet.

B y t s s a j t e n har hittills byggts på en non-profit organisation, där fokus legat på sajtens grundfunktion samt att vara en drivande aktör av bytesbeteendet i Sverige. Idag kan vi se en allt större förståelse i samhället för byteshandel och trenden visar att byteshandel av allt från modekläder till mobiltelefoner är här för att stanna. Dock har den tekniska utvecklingen av sajten stått still sedan utvecklingen 2006 - 2007.

B y t e s s a j t e n står nu inför ett skede där sidans kod och design skall uppdateras och förbättras. Målet är att skapa Sveriges absolut bästa bytessajt. Inför detta arbete letar vi medarbetare till sajten. I ett första skede har vi tagit in en projektledare och söker nu även en programmerare och teknikansvarig.

I dagsläget är B y t e s s a j t e n en icke inkomstdrivande sajt, planen med denna utveckling är dels att förbättra sajtens grundfunktioner och utseende men även att implementera funktioner som möjliggör en fungerande affärsidé med målet att bli både inkomst och framöver även vinstdrivande.

Om uppdraget
Vi söker dig programmerare som är driven, ansvarstagande och ambitiös i ditt arbete. Vi ser gärna att du har en gedigen förståelse för hela utvecklingsprocessen i allt från kravspecifikation till testning i
live-miljö.

B y t e s s a j t e n är idag skriven i PHP så våra krav att du har en mycket god kunskap inom PHP. Vi planerar att släppa den uppdaterade versionen av B y t e s s a j t e n mitten på februari 2011 vilket innebär att du behöver kunna lägga mycket tid på detta under jan - feb 2011. För mer utförlig information, se nedan.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden som utvecklare:
• Uppdatering av design/gränssnitt
• Förbättrad kod
• Uppdatera alert-mails
• Integration av forum (vBulletin)
• Kontinuerlig uppdatering av kod och funktioner
• Bugghantering

Kvalifikationer:
• PHP5
• MySQL
• jQuery
• CSS
• Photoshop

Vad erbjuder vi dig?
Då B y t e s s a j t e n idag är icke inkomstdrivande erbjuder vi dig 10 procent delägarskap i sajten. Vid visad entusiasm, god samarbetsförmåga samt facit om väl utfört arbete finns möjligheter om ökat delägarskap.

Deadline
Senast den 31/12 vill vi ha din ansökan med bifogad portfolio skickad till [email protected]. Vi ser gärna att du kan börja omgående. Har du några frågor om projektet eller andra frågor så skicka dem till oss på e-postadressen ovan eller skicka iväg ett PM.

Välkommen med din ansökan!

Senast redigerad av bytessajten.se den 2010-12-16 klockan 20:25
bytessajten.se är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-16, 21:28 #2
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden som utvecklare:
• Uppdatering av design/gränssnitt
• Förbättrad kod
• Uppdatera alert-mails
• Integration av forum (vBulletin)
• Kontinuerlig uppdatering av kod och funktioner
• Bugghantering

Kvalifikationer:
• PHP5
• MySQL
• jQuery
• CSS
• Photoshop

Så allt detta för 10% av inget, dvs. inget == 0.

Fattar inget vad detta har att göra med "Samarbetspartner sökes". Borde mer finnas under rubriken "Slav sökes".

Senast redigerad av Helix den 2010-12-16 klockan 22:54
Helix är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-16, 22:51 #3
bytessajten.ses avatar
bytessajten.se bytessajten.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 9
bytessajten.se bytessajten.se är inte uppkopplad
Nykomling
bytessajten.ses avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 9
Du menar att det inte finns något bolag registrerat eller? Om det är så jag ska uppfatta din fråga så kommer ett bolag att registreras vid årsskiftet

Senast redigerad av bytessajten.se den 2010-12-16 klockan 22:53
bytessajten.se är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-16, 22:57 #4
Skatedragon Skatedragon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 289
Skatedragon Skatedragon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 289
Nja han syftar nog på att sidan inte har några inkomster, vilket betyder att 10% av inga inkomster är lika med inget i betalning för alla de timmar som ska arbetas under Januari och Februari 2011.
Skatedragon är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-16, 22:58 #5
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Han syftade nog på:


"Vad erbjuder vi dig?
Då B y t e s s a j t e n idag är icke inkomstdrivande erbjuder vi dig 10 procent delägarskap i sajten. Vid visad entusiasm, god samarbetsförmåga samt facit om väl utfört arbete finns möjligheter om ökat delägarskap."
Sweely är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-16, 23:21 #6
bytessajten.ses avatar
bytessajten.se bytessajten.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 9
bytessajten.se bytessajten.se är inte uppkopplad
Nykomling
bytessajten.ses avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 9
Jag förstår er grundtanke. Men eftersom ett utav Sveriges största internetföretag la ett mycket tillfredsställande bud som inte många skulle tacka nej till, förutom den nuvarande ägaren så måste det betyda att det finns en stor chans att få sidan vinstdrivande och på fötterna igen, annars skulle man aldrig lägga ett sånt högt bud som dom gjorde. Sidan har en oerhört stor potential och värdet i sidan är mycket högt. Jag själv la ett fyrsiffrigt bud på sidan men det räckte inte.
bytessajten.se är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-17, 00:38 #7
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av bytessajten.se Visa inlägg
Jag förstår er grundtanke.
Hey! Jag är inte med i leken. Jag bara påpekade vad han antagligen syftade på. That's all

Jag tror på er! Lycka till.
Sweely är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-17, 00:39 #8
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Ursprungligen postat av bytessajten.se Visa inlägg
Jag förstår er grundtanke. Men eftersom ett utav Sveriges största internetföretag la ett mycket tillfredsställande bud som inte många skulle tacka nej till, förutom den nuvarande ägaren så måste det betyda att det finns en stor chans att få sidan vinstdrivande och på fötterna igen, annars skulle man aldrig lägga ett sånt högt bud som dom gjorde. Jag själv la ett fyrsiffrigt bud på sidan men det räckte inte.

Nej, det "måste" inte betyda det. Du vet inte anledningen och dessutom vet du inte om köpet hade gått igenom .... om man (ägaren) anser sedan att det är värt så mycket, så borde man kunna ta lån, anlita någon istället för att ge bort % i sidan.

Citat:
Jag själv la ett fyrsiffrigt bud på sidan men det räckte inte.
Ja, mycket? Hur mycket pengar är minst två månaders arbete på heltid tror du, för en som kan allt det där och arbetar som konsult? Ja, ta en funderare.


Citat:
Sidan har en oerhört stor potential och värdet i sidan är mycket högt.
Synd bara att det inte kan redovisas i siffror, medlemmar, och en stor mängd annonser 3 år efter att sidan "bästa sajt av tidningen Internet World" .... Vem har uppmärksammat sidan sedan dess?


---

Saken är att jag ifrågesätter egentligen inte tråden, första inlägget, men anser att detta är mer en jobbannons med arbetsuppgifter utan lön än ett samarbete.



--
Helix är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-18, 13:07 #9
bytessajten.ses avatar
bytessajten.se bytessajten.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 9
bytessajten.se bytessajten.se är inte uppkopplad
Nykomling
bytessajten.ses avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 9
Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte Visa inlägg
Du vet inte anledningen och dessutom vet du inte om köpet hade gått igenom
Anledningen till att köpet inte gick igenom? Jo, jag vet anledningen till varför köpet inte gick igenom. Det var för att dom tänkta köparna ville göra något annat med sidan än vad Emma ville, därför gick försäljningen i lås.

Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte Visa inlägg
.... om man (ägaren) anser sedan att det är värt så mycket, så borde man kunna ta lån, anlita någon istället för att ge bort % i sidan.
Diskussionen har funnits på agendan men det är inte aktuellt, från varken Emma eller mig.
bytessajten.se är inte uppkopplad  
Oläst 2010-12-18, 16:35 #10
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Ursprungligen postat av bytessajten.se Visa inlägg
Anledningen till att köpet inte gick igenom? Jo, jag vet anledningen till varför köpet inte gick igenom. Det var för att dom tänkta köparna ville göra något annat med sidan än vad Emma ville, därför gick försäljningen i lås.



Diskussionen har funnits på agendan men det är inte aktuellt, från varken Emma eller mig.
Istället för att erbjuda betalning så vill ni alltså hitta en person som kodar gratis till er?, för ersättningen är ju 10% av en icke inkomstdrivande verksamhet.


Om ni skall fånga mitt förtroende så måste ni nog fram med lite mer statistik och fakta.

var kör ni för bolagsform? är det 10% av ett aktiebolag vi pratar om?
kapital?
statistik den senaste tiden från analytics?
statistik från adsense / tradedoubler eller liknande.

Senast redigerad av MRDJ den 2010-12-18 klockan 16:39
MRDJ är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017